Hij krijgt op dit moment Hills Urinary Care brokjes. Hij is goed op gewicht en heeft al jaren geen blaasgruis meer gehad. Hij krijgt geen natvoer en geen snoep of iets anders. Toch gaat het me steeds meer tegen staan om een kat bewust zout te voeren zodat hij meer gaat drinken. Daarnaast is het hoofdbestanddeel van dit voer graan, wat ik eigenlijk niet geschikt vind voor katten. Ik zou dus graag ander voer proberen.
Wat eet hij niet:
- Rauw vlees
- Natvoer
- Kattensoep
- Gelei
- Gestoomd vlees
- Verse vis
- Vis uit blik
- Kattengras
Wat eet hij wel:
- Plastic verpakkingen, lintjes etc. (

- Kamerplanten
- Sommige droge kattenbrokjes
Verder drinkt meneer niet uit een fontein maar alleen uit de hondenbak of uit de kraan

We hebben qua natvoer/rauw/gestoomd/vers eten echt ALLES uit de kast getrokken maar hij haalt z'n neus op, kijkt je verontwaardig aan, gaat in hongerstaking (meerdere dagen), gaat kokhalzen als hij ergens aan ruikt etc etc. Dat hebben we opgegeven en gaan we niet opnieuw proberen.

Ik ben dus op zoek naar brokjes, hoog in dierlijk eiwit, bij voorkeur biologisch of scharrel, evt geschikt voor katten met blaasgruis. Ik heb zelf in het verleden goede ervaring gehad met Applaws (vooral omdat hij dit wel lustte), maar ik lees daar nu veel slechte recensies over.
Iemand tips?