Kat drinkt alleen water uit waterbak konijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 21:53

Wij hebben 2 fonteintjes in huis en buiten drinken ze het liefste uit de bak waar de waterplanten in staan. (Ze komen alleen buiten als wij buiten zijn en alleen in de tuin)
Open bak ik huis is geen aanrader. Kito is gek op water. Het liefste spettert ie met dit weer alles uit een bak tot hij zelf drijfnat is.

Nishi vind water dan weer helemaal niks (zoals te zien is op de foto). Met dit warme weer mag kito zich uitleven met zijn zwembadje en visje (door het drooglikken krijgt ie ook weer water binnen)
Afbeelding

Wij hebben deze fonteintjes.
Afbeelding

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Kat drinkt alleen water uit waterbak konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 21:56

Die van mij had op een gegeven moment blaasontsteking omdat hij zijn water niet uit het bakje dronk. Het viel me op dat hij nadat ik gedoucht had altijd de badkamer in sloop dus zodoende maakte ik elke ochtend even de douche goed nat zodat hij dat lekker kon opdrinken. :)

Kimbers

Berichten: 5104
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Kat drinkt alleen water uit waterbak konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 22:27

Ik heb meerdere drinkbakjes door het huis heen staan die op de looproute van de katten liggen. Katten vergeten soms te drinken of hebben gewoon bepaalde plekken waar ze wel/niet willen drinken dus op de looproute zodat ze het tegenkomen is dan wel handig.

Mijn katten krijgen ook dagelijks hoogwaardig natvoer om aan voldoende vocht te komen.

xYaartje
Berichten: 1464
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-20 00:14

Zal morgen en anders vrijdag (ben morgen een dagje weg) nog rustig op iedereen reageren, maar al zo blij met alle tips hier! Dank je wel!

Heb de bakjes omgewisseld. Konijn heeft die van de kat en kat van het konijn. Bakje van mevrouw in de ren neer gezet en warempel! Ze heeft zojuist gedronken *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* .

Mevrouw kiest er dus gewoon liever voor om in de ren water te drinken dan daarbuiten _O- . En dan uiteraard uit dat ene specifieke bakje :') _O- .

Kirrietje
Berichten: 490
Geregistreerd: 09-11-10

Re: Kat drinkt alleen water uit waterbak konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 20:38

En de temperatuur van het water? Is die bij beide ook hetzelfde. Misschien dat het water in het konijnenhok koeler is dan het water in de kamer?
Ik zeg ook maar wat hoor, mijn katten zijn gelukkig niet zo moeilijk :') :+

dancertje

Berichten: 3458
Geregistreerd: 13-12-05
Woonplaats: Waarder

Re: Kat drinkt alleen water uit waterbak konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 21:13

misschien gekke vraag gooit het konijn er stro of hooi in?
misschien dat de poes dat lekker vind smaken

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Kat drinkt alleen water uit waterbak konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 12:19

Gek gedacht misschien, maar kan ze zich veiliger voelen in de ren of in het hok?
Met drinken kan ze minder op haar omgeving letten en bij water komen vaak meerdere dieren op af ( Buiten/in de natuur )

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Kat drinkt alleen water uit waterbak konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 15:05

Oh dat is ook een goeie! Als dat het kan zijn ts, is een laag tafeltje / plantentafel of kastje een aanrader. Iets verhoogd zitten, en dan met de kont tegen de muur, uitzicht over het waterbakje heen, en eventueel boven zich nog een plank.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Kat drinkt alleen water uit waterbak konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 15:28

Water drinken op vreemde plekken is nou eenmaal lekkerder dan je eigen bak. Jackie drinkt alleem maar uit een glas.

xYaartje
Berichten: 1464
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 18:25

Wat ben ik blij met jullie tips en adviezen! Ze hebben zo onwijs goed geholpen!

Inmiddels heb ik nog een ander, iets groter bakje gepakt en dat vlak langs de ren gezet. Precies langs haar standaard loop route en het heeft geholpen! Ze heeft er meerdere malen uit gedronken *\o/* *\o/* *\o/* . Hopelijk blijft dat goed gaan. Als ze daar ook mee stopt is de laatste optie een fontein, maar ik hoop eigenlijk dat het hiermee al goed komt :D .

Het is ook onwijs leuk om over alle unieke drinkplaatsen van al jullie katten te lezen! Zo grappig hoe elke kat zijn eigen voorkeur heeft van waar ze het liefste water uit drinken en op welke plek.

Kirrietje, temperatuur van het water is inderdaad overal hetzelfde! Komt uit beide kranen. Ik ben jaloers op jouw katten haha! Al moet ik zeggen dat mijn vorige twee katten ook niet zo moeilijk waren, maar deze daar en tegen is een leuke uitdaging :) .

dancertje, poeslief speelt wel met hooi en denkt ook nog af en toe dat ze een konijn is ivm ze ook nog wel eens het hooi probeert op te eten :') . Het zou dan ook zomaar kunnen ja! Ik ga het eens in de gaten houden!

Melvern, zeker geen gekke gedachte! Mijn poes is doof dus ze zou zich bij mijn konijn veilig kunnen voelen waardoor die haar de veiligheid bied om veilig te drinken. Ga dat ook zeker eens in de gaten houden.

JorineV, helaas is dat in het appartement waar ik nu zit geen optie. Elke muur is al vol zet met iets, maar in oktober ga ik verhuizen en daar moet dat als het goed is wel mogelijk zijn. Hier ga ik zeker naar kijken :j .

Kan zijn dat ik er nog wat vergeten ben, maar ben ieder van jullie onwijs dankbaar voor de tips! Hier ga ik zeker mee aan de slag! Al lijkt de oplossing voor nu dus gevonden te zijn :D .

SjonnieZ

Berichten: 2320
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Kat drinkt alleen water uit waterbak konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 19:33

Ik heb het topic niet helemaal doorgelezen, maar heb je eigen waterbak mss in de buurt / zelfde ruimte als haar kattenbak staan?
Daar houden katten niet van.

Ashleytjuhh

Berichten: 6660
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Kat drinkt alleen water uit waterbak konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 19:40

Ts bij de action heb je nu drink fonteinttjes voor de kat :j

onze kat is ook zo raar. die wilt koude thee uit een theekom voor op de salontafel hebben om te drinken :')

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Kat drinkt alleen water uit waterbak konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:07

Dat fonteintje van de action heb ik. Het is een fijn ding. 1 van mijn katten vind hem doodeng, maar de andere 2 en de honden vinden hem geweldig. Hij staat hier elke dag aan.

xYaartje
Berichten: 1464
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 11:36

Even een update! De waterbak staat nu naast de ren en dat helpt. Daar drinkt ze gelukkig wel uit :D . Inmiddels ook de fontein van de action aangeschaft. Is niet zo duur en voor die prijs durfde ik het wel aan om het te proberen :j .

Sjonnie, staat idd in de buurt van de kattenbak, maar op het moment weinig mogelijkheden om die in een andere ruimte te zetten. Wanneer we in oktober verhuisd zijn is die mogelijkheid er wel :) .

Ashleytjuhh, was vandaag even bij de action en heb die inderdaad gevonden. Nu nog in elkaar zien te zetten en dan hopen dat dat ook al werkt :j .
Dat is wel een hele aparte drinkplek ja! En ook apart drinkwater wat je kat wilt :') . Het zijn toch rare en bijzondere wezens die katten!

Melvern, Heel benieuwd dan of Lola hem ook wilt gebruiken! Heb hem vandaag net aangeschaft.