Moderators: Muiz, ynskek, NadjaNadja, Essie73, Ladybird, Polly, Firelight
BillyJ schreef:Mijn bordercollie deed dat vroeger bij veel inspanning en was bij hem een teken van overbalsting/oververhitting.
Sinds een paar jaren geen last meer van, hij word dan ook al een dagje ouder en dus rustiger én heb ook geleerd wanneer ik hem moet intomen.
Maar zulke honden moet je soms ook echt gewoon verplicht rust geven. Een hele les meerennen naast je paard met +20° is heel inspannend!
Ze willen wel heel graag, maar voor een jonge hond is dit al snel teveel. Mijne kon er toen ook dagen ziek van zijn/slecht eten/..
Edit; als de verhoging blijft etc dan zou ik idd wel verder kijken!
bloemm schreef:BillyJ schreef:Mijn bordercollie deed dat vroeger bij veel inspanning en was bij hem een teken van overbalsting/oververhitting.
Sinds een paar jaren geen last meer van, hij word dan ook al een dagje ouder en dus rustiger én heb ook geleerd wanneer ik hem moet intomen.
Maar zulke honden moet je soms ook echt gewoon verplicht rust geven. Een hele les meerennen naast je paard met +20° is heel inspannend!
Ze willen wel heel graag, maar voor een jonge hond is dit al snel teveel. Mijne kon er toen ook dagen ziek van zijn/slecht eten/..
Edit; als de verhoging blijft etc dan zou ik idd wel verder kijken!
ah, dankjewel! zou het inderdaad ook kunnen zijn hoor, alleen raar dat ze het voorheen dan niet had. Misschien in combinatie met de verkoudheid. Probleem is dat ik dr tempratuur zelf bijna niet kan opnemen, ze wordt helemaal gek als ik met de thermometer richting dr staart wijs, laat staan hem daadwerkelijk gebruik..
bloemm schreef:kiwiwitje schreef:Hoe oud is de hond? Heeft ze dit al eerder gehad bij zulke inspanning?
Ze is 1,5 jaar en verder nooit deze klachten gehad
Gebruikers op dit forum: CharleyT, Dimphyl, GoogleAdsense, IASCrawler, jasmijn16, Koekie_186, love_mandy, mvdende, Nienke1979, Steppe en 19 bezoekers