16 jarige kat verhuizen

Moderators: xingridx, Firelight, Muiz, Essie73, NadjaNadja

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Felien_Kyra

16 jarige kat verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-20 21:50

Hello,

Even een vraagje. Volgend jaar juni zullen mijn ouders gaan verhuizen. Onze kat is dan 16 en zal toch mee moeten verhuizen. Ik zelf ga ook het huis uit, naar een klein appartementje, dus met mij zal ze niet mee gaan. Ik zit er behoorlijk tegenop dat ze nog moet gaan verhuizen. Ze kent hier de omgeving en ook kennen de buren haar (zit ze regelmatig in de tuin), maar daar is straks alles onbekend. We hebben hier dan ook een kattenluikje zodat ze zelf kan bepalen of ze binnen of buiten wil zijn. Over het algemeen blijft ze dan bij ons in de tuin.

Iemand tips? Kunnen we haar daar nog naar buiten laten gaan zoals voorheen?
Of kunnen we er het beste bij blijven (dus alleen naar buiten als zij ook buiten zijn)?

Ik vind het heel vervelend dat ze nog moet mee verhuizen, maar helaas was dit voor mijn ouders die na de kat geen huisdieren meer willen een hele mooie kans. Iets waar ze al jaren lang naar op zoek zijn. Dus vind de keuze om te verhuizen dan ook begrijpelijk.

Zijn er meer bokkers die hier ervaring mee hebben? Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Elaya ~ dressuur : B+11 - springen B+7

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:39

Kat de eerste 6 weken binnen houden zodat ze went aan het nieuwe huis, daarna kunnen ze naar buiten toe. Eventueel de eerste paar keer met een tuigje de buurt verkennen.

Karin

Re: 16 jarige kat verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:43

Precies wat Eef_Bam zegt.

Bij allebei mijn buitenkatten ben ik er de eerste dagen bij gebleven. Dagen met mooi weer uitgekozen en met de laptop aan de picknicktafel gaan zitten, zodat ik goed te vinden was. Ze maakten hun verkenningsrondjes steeds iets groter en kwamen ook steeds weer bij me zitten. Na een dag of drie wisten ze hoe het zat, toen heb ik ze ook alleen buiten gelaten.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:44

Wij hebben vorig jaar onze 16 jarige kat verhuisd, wonder boven wonder echt nul problemen mee gehad. Het was de eerste keer in zijn leven. Eerste weken binnen gebleven en aan een tuigje paar keer buiten. Uiteindelijk kon hij zelfs weer los in de tuin :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:46

Goh, daar zou ik me niet nu al druk om maken. Je kan sowieso niets aan de situatie veranderen. Kat gewoon mee verhuizen en dan rustig laten wennen. De oude geurtjes van het huidige huis verhuizen toch mee in meubels en spullen. Komt goed.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:52

Wij hebben onze kat meeverhuisd naar het buitenland. Eerste 6 weken binnen houden om het nieuwe huis als thuis te gaan zien, dan misschien met tuigje om naar buiten om te wennen? En dat uitbreiden.
Wij voeren elke ochtend een half zakje lekker natvoer, dat zorgt er voor dat onze kat ‘s ochtends ‘aanbelt’ om te komen eten, en dan gaat hij binnen liggen slapen tot in de avond om ‘s nachts weer op stap te gaan :)

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-20 22:54

Dank jullie wel voor deze tips / ervaringen :D

@Goof, nee is ook niet dat ik er dagelijks mee bezig ben. Alleen vanavond ging het toevallig hierover met mijn moeder en een tijdje terug ook al eens, dus was gewoon heel erg benieuwd naar de verhalen van anderen. Geef aan er wat tegenop te zitten, maar is niet zo dat ik mij daar nu al helemaal druk om maak.

Elaya ~ dressuur : B+11 - springen B+7

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 23:35

Als je de kat gewoon 6 weken binnen houdt dan komt het vast goed. Gewoon lekker de kat meenemen en dan rustig laten wennen :D

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie