Moderators: xingridx, Firelight, Muiz, Essie73, NadjaNadja
tamary schreef:En als je die tonijn incl vocht door de blender doet?
Lenexa schreef:Bedankt voor je reactie, handige website daar ga ik zeker wat informatie uit halen.
Ik heb al heel veel merken, smaken, soorten geprobeerd. Helaas vind hij veel niet lekker en dan eet hij het gewoon ook niet. Soms neemt hij 3 likjes en laat de rest liggen. Veel van de merken die ik op de website zie zijn niet bij de dierenwinkel te halen. Online bestellen voor 1 blikje is(denk ik) niet te doen.
Ik probeer dus verder te denken op dingen die hij wel lekker vind. Vooral als hij straks dagelijks medicijnen nodig heeft heb ik gewoon iets nodig wat hij naar binnen slurpt. Zoals kattensoep, maar dan wel zonder stukjes.
Misschien heb je een tip welk hoogwaardig natvoer wat mousse achtig is jouw katten erg lekker vinden?
SimoneeM schreef:Wat je zou kunnen doen, is zelf bouillon trekken van botten. Geen zout oid aan toevoegen dan natuurlijk. Dan kun je natvoer mengen met een klein beetje bottenbouillon en water. Sommige katten houden erg van die bouillonis wel vrij vet, dus niet teveel geven.
kiwiwitje schreef:Je kan indd zelf botten bouillon maken. Van kip word t ook meer gelei als t afkoelt. Gewoon kippenpoten voor een uurtje of 10 laten trekken.
SimoneeM schreef:Als je complete natvoeding wil (geen idee hoeveel natvoer je voert in verhouding tot brok qua kcal), kun je bij Pets Place ook almo nature complete bestellenDat is wel slim als het een groot deel van het dieet is. Of bij Zooplus Thrive bestellen
Lenexa schreef:kiwiwitje schreef:Je kan indd zelf botten bouillon maken. Van kip word t ook meer gelei als t afkoelt. Gewoon kippenpoten voor een uurtje of 10 laten trekken.
Oh gelei vind hij heerlijk, dus dit ga ik sowieso uitproberen. Misschien kan ik de kip er nog wel doorheen blenderen. Iig weer goede opties om uit te proberen.
pmarena, ik denk dat hij deze ook lekker zal vinden. Die ga ik eens kopen. Bij de supermarkt hebben ze iets vergelijkbaars die vind hij ook lekker. Hij vind de stukjes kip maar zo zo, maar ik ga die denk heel fijn snijden zodat hij het gewoon allemaal op kan likken. Desnoods doe ik er nog wat extra kippenbouillon bij voor de verhouding vocht - kip.
Lenexa schreef:SimoneeM schreef:Als je complete natvoeding wil (geen idee hoeveel natvoer je voert in verhouding tot brok qua kcal), kun je bij Pets Place ook almo nature complete bestellenDat is wel slim als het een groot deel van het dieet is. Of bij Zooplus Thrive bestellen
Ik heb ook geen idee hoeveel natvoer ik voer in kcal. Ik heb 2 katten en ze zijn beide zeker niet te dik. Ze krijgen dus gewoon wat ze willen. Is Thrive een mouse achtig natvoer? Dan kan ik dat ook nog wel proberen.
Almo nature ga ik van het weekend even halen, Pets Place zit vlakbij dus dan ik dat mooi uitproberen. Ik probeer hem zoveel mogelijk natvoer te voeren op advies van de dierenarts ipv brok. Maar dat valt niet mee met zo'n kieskeurige eter. Precies de dingen die vullen eet hij nu niet. En dat is geen ramp, als hij het extra vocht maar binnen krijgt en straks zijn medicijnen. Maar als ik nog wat extra dingen kan vinden die hij extra lekker vind zou dat toch fijn zijn.
ryukapple schreef:Niet echt een maaltijd maar eventueel wel interessant als je wil dat je kat meer vocht binnenkrijgt kan je kijken naar voskes kattendrank
Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Bonny_dream, goesju, sunshine, YandexBot en 32 bezoekers