Een klein jaar geleden zijn we verhuisd uit ons appartement naar een eengezinswoning met tuin. De konijnen kwamen binnen in twee aparte kamers en onze leefruimte was weer konijn vrij.
De plannen om een konijn verblijf te maken buiten waren er al en zodra het betere weer begon zijn we ermee begonnen.
Als eerste zijn we begonnen met het graven van een gat voor het leggen van tegels. We hebben stoeptegels opgehaald via marktplaats en hebben gekozen voor één tegel diepte.

Wat een super zwaar werk waar je uiteindelijk geen niks van ziet als je het weer dicht hebt.
Hierna zijn we palen gaan uitzoeken. We hebben gekozen voor Douglas palen van 10x10. Deze staan met metalen pinnen in de grond

Nadat het frame stond hebben we gekozen voor bitumen dakplaten. (De rode kleur wilde ik perse

Hierna konden we binnenin op het gedeelte waar geen stenen ingegraven waren stenen leggen

Daarna kon het gaas erop gemaakt worden. We hebben gekozen voor gaas van 1.05 dikte. Dit omdat dit het dikste was wat we konden vinden in deze maaswijdte

Hey midden hebben we gedaan met planken onderop en daarboven een meter gaas. De bovenkant is open zodat we elkaar nog dingen kunnen aangeven.
De deuren erop en de spullen konden erin

De konijnen zijn heel blij met het nieuwe verblijf en er zijn behoorlijk wat binkies gemaakt de eerste avond

Get verblijf nu het helemaal af is

Het gehele verblijf is ongeveer 6 bij 3
Voordat wij begonnen kon ik geen soortgelijke ideeën vinden dus ik hoop dat ik mensen een beetje kan inspireren die nog moeten gaan bouwen