Hond wordt gesteriliseerd, tips en tricks.

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-20 13:05

MyWishMax schreef:
Bij anderen kan ik heel nuchter zijn, maar bij eigen dieren ben ik een halve Piet paniek. Zie alles fout gaan :') en dat wordt niet minder, Ook al zijn jet niet meer de 1e dieren haha

Maar ik had dan wel weer het geluk dat doe van mij op de bank kon stappen en niet hoefde te springen, had r nog een matras voor liggen dus was een opstapje van 20 cm ofzo?

Gelukkig voelt zij zich goed, jij sterkte voor de komende dagen en weken _O-


Echt te erg af en toe, soms zie ik die hond naar mij kijken van: doe nou maar rustig baas.

Ja bedankt, dat zal ik nodig hebben met die draak. :') De 11de staat de afspraak om de hecting er uit te laten halen.

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 13:09

Urona447 schreef:
Hier laprascopisch laten steriliseren en geen centje pijn. Ik gaf op tijd de medicatie en ze heeft geen kraag niks om gehad.

Kort uitlaten aan de korte lijn en heb de eerste nacht er bij geslapen.


Bij mij ook larascopisch sterrilisatie bij mn teef.

Vlot weer fit. Medicatie geven wanneer t moet.

Veel beter dan de gewone sterrilisatie.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-20 20:43

Fit is die trut zeker. Had de bank geblokkeerd met de salontafel. Springt ze gewoon daar op :')
Iemand die deze draak wilt?

Afbeelding

KimD

Berichten: 20473
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hond wordt gesteriliseerd, tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 21:29

Nou nee, een Beagle vind ik alleen leuk bij andere mensen. :+

kiwiwitje

Berichten: 20143
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond wordt gesteriliseerd, tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 21:33

Ik sla ook een rondje over _O-

ashley1

Berichten: 2620
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 21:49

Hoi TS,

Fijn dat alles goed is gegaan.
Mijn Chihuahua is aan zijn knieën geopereerd en moest dus ook op 'boxrust'.

Wij hadden niet de mogelijkheid om hem in een bijkeuken ofzo op te sluiten en bij de voordeur hebben wij 3 traptreden en nog wat andere zaken waardoor het moeilijk was om te voorkomen dat hij zou springen/traplopen/op de bank zou springen.

24/7 in een bench opsluiten met alleen naar buiten dragen en op het gras neerzetten om te plassen zag ik niet zitten.

Toen zijn wij op het idee gekomen om hem in een campingbedje voor kindjes te doen, we hadden er nog een op zolder liggen.

Dat was echt een perfecte oplossing.
Door al het gaas van het campingbedje kon hij gewoon overal naar kijken, hij kon er niet uit en hij had toch een fijnere plek dan in zo'n metalen bench.

Afbeelding

Afbeelding


De orthopeed vond het ook een heel goed idee en zou het andere klanten ook gaan aanraden zei hij.

Misschien is dat een optie voor je?
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 02-08-20 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-20 21:53

ashley1 schreef:
Hoi TS,

Fijn dat alles goed is gegaan.
Mijn Chihuahua is aan zijn knieën geopereerd en moest dus ook op 'boxrust'.

Wij hadden niet de mogelijkheid om hem in een bijkeuken ofzo op te sluiten en bij de voordeur hebben wij 3 traptreden en nog wat andere zaken waardoor het moeilijk was om te voorkomen dat hij zou springen/traplopen/op de bank zou springen.

24/7 in een bench opsluiten met alleen naar buiten dragen en op het gras neerzetten om te plassen zag ik niet zitten.

Toen zijn wij op het idee gekomen om hem in een campingbedje voor kindjes te doen, we hadden er nog een op zolder liggen.

Dat was echt een perfecte oplossing.
Door al het gaas van het campingbedje kon hij gewoon overal naar kijken, hij kon er niet uit en hij had toch een fijnere plek dan in zo'n metalen bench.

De orthopeed vond het ook een heel goed idee en zou het andere klanten ook gaan aanraden zei hij.

Misschien is dat een optie voor je?


Die van mij vreet door stof heen helaas.

Das dan weer jammer dames :')

KimD

Berichten: 20473
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 22:07

ashley1 schreef:
Hoi TS,

Fijn dat alles goed is gegaan.
Mijn Chihuahua is aan zijn knieën geopereerd en moest dus ook op 'boxrust'.

Wij hadden niet de mogelijkheid om hem in een bijkeuken ofzo op te sluiten en bij de voordeur hebben wij 3 traptreden en nog wat andere zaken waardoor het moeilijk was om te voorkomen dat hij zou springen/traplopen/op de bank zou springen.

24/7 in een bench opsluiten met alleen naar buiten dragen en op het gras neerzetten om te plassen zag ik niet zitten.

Toen zijn wij op het idee gekomen om hem in een campingbedje voor kindjes te doen, we hadden er nog een op zolder liggen.

Dat was echt een perfecte oplossing.
Door al het gaas van het campingbedje kon hij gewoon overal naar kijken, hij kon er niet uit en hij had toch een fijnere plek dan in zo'n metalen bench.

[ [url=m/YpOkuy.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0p3ZOq.png]Afbeelding[/url] ]


De orthopeed vond het ook een heel goed idee en zou het andere klanten ook gaan aanraden zei hij.

Misschien is dat een optie voor je?



Ik denk dat dit voor alles groter dan een chihuahua geen oplossing is. :=

Gelukkig heb je tegenwoordig ook goede rennen voor in huis, zeker bij een knie operatie geen overbodige luxe. Voor een sterilisatie is dat eigenlijk niet nodig.

ashley1

Berichten: 2620
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 22:26

KimD schreef:
ashley1 schreef:
Hoi TS,

Fijn dat alles goed is gegaan.
Mijn Chihuahua is aan zijn knieën geopereerd en moest dus ook op 'boxrust'.

Wij hadden niet de mogelijkheid om hem in een bijkeuken ofzo op te sluiten en bij de voordeur hebben wij 3 traptreden en nog wat andere zaken waardoor het moeilijk was om te voorkomen dat hij zou springen/traplopen/op de bank zou springen.

24/7 in een bench opsluiten met alleen naar buiten dragen en op het gras neerzetten om te plassen zag ik niet zitten.

Toen zijn wij op het idee gekomen om hem in een campingbedje voor kindjes te doen, we hadden er nog een op zolder liggen.

Dat was echt een perfecte oplossing.
Door al het gaas van het campingbedje kon hij gewoon overal naar kijken, hij kon er niet uit en hij had toch een fijnere plek dan in zo'n metalen bench.

[ [url=m/YpOkuy.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0p3ZOq.png]Afbeelding[/url] ]


De orthopeed vond het ook een heel goed idee en zou het andere klanten ook gaan aanraden zei hij.

Misschien is dat een optie voor je?



Ik denk dat dit voor alles groter dan een chihuahua geen oplossing is. :=

Gelukkig heb je tegenwoordig ook goede rennen voor in huis, zeker bij een knie operatie geen overbodige luxe. Voor een sterilisatie is dat eigenlijk niet nodig.



Ja of het past weet ik niet, maar als je een campingbedje in huis hebt, is het het proberen waard.
Nee voor een castratie/sterilisatie zou het niet nodig hoeven zijn maar als er met springen veel spanning op de hechtingen komt bijv (zoals bij mijn hond gebeurde waardoor de hechtingen halverwege de 6 weken revalidatie afscheurden waardoor hij weer opnieuw onder het mes moest), kan het net wel nodig of handig zijn.

Kon je het ze maar uitleggen he, waarom ze even een paar weken niet zo dol mogen doen.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-20 07:46

Vandaag ziet de wond er minder fris uit. Lijkt wat uitvloei te zijn geweest vannacht.

Gisteren:


Afbeelding

Vandaag:


Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11557
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:11

En ze heeft niet eraan kunnen likken? Vind de wond zelf rustig uit zien op de foto, al zie je links idd wel dat het wat geïrriteerd lijkt en er eventueel vocht heeft gelopen. Is de wond warm ook? En kun je nu nog vocht zien zitten? Ziet er voor mij uit alsof ze eraan gelikt heeft eerder.

Bij twijfel zou ik sowieso even kijken of je een foto kunt doorsturen naar je DA bv.
Maar van de foto gezien vind ik het er wel rustig uitzien, al ietwat geïrriteerd. Je zou haar temperatuur ook even kunnen bijhouden, kijken wat die doet. Maar denk niet dat je je zorgen moet maken, maar kan me je twijfel voorstellen.

Met Sansa ben ik laatst ook een extra controle bezoekje gaan brengen omdat ik me zorgen maakte; wond was dikker wat heeel normaal is met onderhuidse hechtingen, maar tja.. in combinatie met een poes die toch wel nog op de bank springt en de krabpaal in ging enz, maakte ik me ook alweer zorgen :') Kon toen snel er tussendoor gepland worden om toch even te checken en was binnen 5min weer buiten, maar voor m'n gevoel wel blij dat ik was gegaan. Hebben ze me ook niet in rekening gebracht.

EDIT:
Ik moest wel even dubbel kijken bij een van de eerdere foto's met hoe ze geschoren hadden. Jeetje, alsof ze van plan waren om d'r helemaal open te snijden :') Groeit gelukkig wel weer bij, maar is wel een apart gezicht ja haha.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hond wordt gesteriliseerd, tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-20 11:21

Ze had vannacht haar shirt om dus het zou wel kunnen maar dan heeft ze flink gelikt.

Ik zie nu geen vocht maar zal dadelijk nog eens kijken en voelen.

Ik heb wel het idee dat ze wat verkouden is, wat slijm geluiden etc. Dat heeft denk ik met alle ventilatoren hier te maken. Ik kan niet zo goed tefen hitte :+

cursebreaker

Berichten: 11557
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:22

Kan ook zijn dat de huid wat geirriteerd is door het shirtje. Misschien even onder streng toezicht een paar uurtjes uit laten en kijken wat het doet?

En hier idd hetzelfde met die hitte; oooveral staan ventilators haha. Daar reageert Arya en ook Sansa dan gelukkig verder niet op ook al liggen ze er vaker voor.

Zou de temperatuur ook even bij houden en kijken of daar erge schommelingen of verhoging in voorkomt bv., of de wond ook niet warm aanvoelt en of je idd nog gaat zien dat er vocht uitkomt. Maar dan had je het denk ik nu al gezien gok ik. Kunt natuurlijk altijd even je DA bellen en overleggen.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-20 13:58

cursebreaker schreef:
Kan ook zijn dat de huid wat geirriteerd is door het shirtje. Misschien even onder streng toezicht een paar uurtjes uit laten en kijken wat het doet?

En hier idd hetzelfde met die hitte; oooveral staan ventilators haha. Daar reageert Arya en ook Sansa dan gelukkig verder niet op ook al liggen ze er vaker voor.

Zou de temperatuur ook even bij houden en kijken of daar erge schommelingen of verhoging in voorkomt bv., of de wond ook niet warm aanvoelt en of je idd nog gaat zien dat er vocht uitkomt. Maar dan had je het denk ik nu al gezien gok ik. Kunt natuurlijk altijd even je DA bellen en overleggen.


Temperatuur en voelen doe ik straks even.

Shirt is overdag uit en dan zit ze er ook niet aan. Er lijkt geen vocht bij te zitten. En ze voelt zich heel fit, helaas :')



Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11557
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Hond wordt gesteriliseerd, tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 14:21

Vind het op deze nieuwe foto wel rustig uit zien moet ik zeggen :j

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-20 14:27

cursebreaker schreef:
Vind het op deze nieuwe foto wel rustig uit zien moet ik zeggen :j


Misschien toch de irritatie van het shirt. Als dat morgen weer is haal ik denk ik een kraag. Of misschien sowieso doen met de hitte die op komst is. Durf haar 's nachts niet zonder iets te laten. Ik slaap er nu al 3 nachten langs en wil wel weer naar mijn eigen bed. :')

joyce83

Berichten: 5242
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 14:47

Hoefde ze alleen een rompertje aan? ben aan het twijfelen om op voorhand al een comfy cone (zachtere kap) te kopen. Rompertje heeft een kennis nog liggen dus zou ik niet perse hoeven te kopen.

edit: besef net dat die van ons ook waarschijnlijk een bult weg gehaald gaat krijgen aan pootje, daar zit het rompertje natuurlijk niet :+

cursebreaker

Berichten: 11557
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 14:50

Je hebt van die opblaasbare kappen, die moeten heel erg fijn in gebruik zijn bv. als je de originele kraag minder fijn vind.

En Amanda, het kan idd misschien irritatie van het shirt zijn ja, wie weet. Qua wond zelf zou ik als ik dit zie niet naar de DA gaan, maar goed; ik ben geen DA natuurlijk en je moet ook doen wat je honden mama instinct je aangeeft natuurlijk. Maar vind het netjes uitzien in ieder geval.

Gezien de grootte van de wond, gok ik dat dit binnen nu en een week toch al mooi goed dicht gaat zijn (al moet het nog steeds helen erna natuurlijk maar dan is het in ieder geval alweer een stuk 'veiliger'), dus nog even doorbijten! Het scheelt wel echt dat ze het laparoscopisch hebben kunnen doen want normaal zou die jaap toch 2x zo lang zijn geweest minimaal en dan is de wondheling wat langzamer.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Re: Hond wordt gesteriliseerd, tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:14

Wond ziet er prima uit hoor...

Iets geïrriteerd is niet erg, moet alleen niet echt nat, rood, gezwollen worden..

Tuurlijk moet je rustig aan doen, maar maak je ook niet druk als ze eens wat heen en weer springt of actief is...ze geeft zelf aan dat ze dat kan..
Mijn hond vloog binnen 24 uur heel de kamer door met haar speelgoed, speelde met andere honden na 2 dagen en ging na week weer mee met uitlaatservice...
Juist het voordeel van laparascopische OK...hele snelle hersteltijd

KimD

Berichten: 20473
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:26

joyce83 schreef:
Hoefde ze alleen een rompertje aan? ben aan het twijfelen om op voorhand al een comfy cone (zachtere kap) te kopen. Rompertje heeft een kennis nog liggen dus zou ik niet perse hoeven te kopen.

edit: besef net dat die van ons ook waarschijnlijk een bult weg gehaald gaat krijgen aan pootje, daar zit het rompertje natuurlijk niet :+


Jawel hoor, dan moet je het 4 in 1 rompertje & de kous kopen. Vele malen handiger dan een kap. Als die al moet is de comfy cone de beste oplossing.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hond wordt gesteriliseerd, tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-20 16:51

Haar temperatuur is 36.9

Wond is niet warm, rood of gezwollen en ik zie ook geen vocht. Dus even afwachten wat vannacht doet.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 16:55

Wij hebben ooit een hondje gehad herinner ik me nu waar dat wel dikker en roder werd, was wel op de ouderwetse grote manier gedaan.
En daar was het omdat sommige hondjes toch reageren op de onderhuidse hechtingen.
Ze heeft toen wat antibiotica gekregen en toen was het ook snel weer rustig.
Koorts had ze niet en ook speels. Maar natuurlijk ook niet iets om dan lang mee te wachten, maar zeg er echt anders uit dan hier.

cursebreaker

Berichten: 11557
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:18

Zwelling is idd heel normaal als onderhuidse hechtingen worden gebruikt. Kan tot een paar maanden zo blijven maar soms ook blijvend. Onze poes heeft het ook gehad na de sterilisatie vorige maand. Maar roder en bv. Warmer is weer niet goed en moet je idd ‘aan de bel trekken’. Maar zwelling an zich kan geen kwaad als er onderhuidse hechtingen zijn gebruikt. Echt een heel groot deel van de honden/katten reageren daar op op die manier.

Maar @Amanda
Als het droog is, niet warm en met die temperatuur is er dus naar mijn idee niet iets waarvan ik zeg daar moet je dus voor gaan bellen. Ziet er dus wel prima uit zo een aantal dagen na de ingreep.

annibel

Berichten: 1196
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:38

ashley1 schreef:
Hoi TS,

Fijn dat alles goed is gegaan.
Mijn Chihuahua is aan zijn knieën geopereerd en moest dus ook op 'boxrust'.

Wij hadden niet de mogelijkheid om hem in een bijkeuken ofzo op te sluiten en bij de voordeur hebben wij 3 traptreden en nog wat andere zaken waardoor het moeilijk was om te voorkomen dat hij zou springen/traplopen/op de bank zou springen.

24/7 in een bench opsluiten met alleen naar buiten dragen en op het gras neerzetten om te plassen zag ik niet zitten.

Toen zijn wij op het idee gekomen om hem in een campingbedje voor kindjes te doen, we hadden er nog een op zolder liggen.

Dat was echt een perfecte oplossing.
Door al het gaas van het campingbedje kon hij gewoon overal naar kijken, hij kon er niet uit en hij had toch een fijnere plek dan in zo'n metalen bench.

[ [url=m/YpOkuy.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0p3ZOq.png]Afbeelding[/url] ]


De orthopeed vond het ook een heel goed idee en zou het andere klanten ook gaan aanraden zei hij.

Misschien is dat een optie voor je?


Ik heb dit ook gekocht voor mijn Jack Russel van 10kg :)
Werkt super goed!!

meggiemeg

Berichten: 12254
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 08:11

cursebreaker schreef:
Maar @Amanda
Als het droog is, niet warm en met die temperatuur is er dus naar mijn idee niet iets waarvan ik zeg daar moet je dus voor gaan bellen. Ziet er dus wel prima uit zo een aantal dagen na de ingreep.

Hier ben ik het mee eens, het ziet er heel netjes uit, geen reden voor paniek of wat dan ook, je hond is levendig, eet goed. Wat wil je nog meer (dan behalve dat het achter de rug is en de hechtingen eruit)?
Zoals het er nu allemaal uitziet echt geen redenen tot zorgen. Heb ze zat erger er uit gezien.