Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pluttersput schreef:Maar je bent dus nog niet naar de dierenarts geweest sinds ze in haar plas blijft liggen? Ik denk dat je in dit geval namelijk meer hebt aan een lichamelijk onderzoek dan aan alleen een plasje controleren.
Sommige dierenartsen hebben op zaterdag spreekuur, misschien die van jou ook?
Ik zou trouwens wel, als ze nou echt in haar plas blijft liggen, toch wel overwegen om naar de dierenarts te gaan, ook al is het weekend. Want dan lijkt het me dat er toch iets niet lekker gaat..
Simoonzel schreef:Heb je antibiotica gehad i.c.m. pijnstilling en geef je die laatste nog? AB is eigenlijk vrijwel nooit geïndiceerd omdat katten vaak een steriele blaasontsteking hebben. Dus het is misschien goed om zeker te weten of haar klachten verbeteren op de antibiotica of iets anders.
Als klachten terugkeren en ze is al ouder zou ik doorgaan voor bloedonderzoek en een blaasecho.
Selina schreef:Simoonzel schreef:Heb je antibiotica gehad i.c.m. pijnstilling en geef je die laatste nog? AB is eigenlijk vrijwel nooit geïndiceerd omdat katten vaak een steriele blaasontsteking hebben. Dus het is misschien goed om zeker te weten of haar klachten verbeteren op de antibiotica of iets anders.
Als klachten terugkeren en ze is al ouder zou ik doorgaan voor bloedonderzoek en een blaasecho.
Ze had wel echt witte en rode bloedcellen toen.
Blaasstenen had ik nog niet aan gedacht. Vermoeden daarvoor zou wel reden zijn tot bellen op zaterdag?
Ik ben al gauw overbezorgd
Selina schreef:Simoonzel schreef:Heb je antibiotica gehad i.c.m. pijnstilling en geef je die laatste nog? AB is eigenlijk vrijwel nooit geïndiceerd omdat katten vaak een steriele blaasontsteking hebben. Dus het is misschien goed om zeker te weten of haar klachten verbeteren op de antibiotica of iets anders.
Ze had wel echt witte en rode bloedcellen toen.
Blaasstenen had ik nog niet aan gedacht. Vermoeden daarvoor zou wel reden zijn tot bellen op zaterdag?
Ik ben al gauw overbezorgd
zazaza schreef:Heeft ze ook anti-gruis dieet? Hier was er bij poes ook niks meer te zien in de urine maar pas na overschakeling op ander voer (blaasgruis) stopte ze met kleine plasjes en persen om niks
Selina schreef:Uit de kweek kwam dat ze de e coli bacterie heeft. Dus daar nu pillen voor.
Volgens mij is dat best een hardnekkige bacterie. Iemand ervaring bij hun kat daarmee?
Selina schreef:Dat klinkt wel heftig ja.
Ik heb de pillen nog niet. Ze belde net toen de dierenarts dichtging dus morgen even ophalen. Geloof dat ze het had over 10 dagen 0.25 pil per dag en daarna weer terug om urine te prikken.
Zal inderdaad maar even voor de zekerheid even dagelijks de stoomreiniger gebruiken en de kattenbak helemaal schoonmaken.