Moderators: xingridx, Firelight, Muiz, Essie73, NadjaNadja
Sizzle schreef:pillow schreef:wat is titeren?
Titer bepaling of titreren. Titeren is verkeerd taalgebruik.
Ik heb het wel overwogen maar als ik mijn katten naar een pension wil brengen willen ze de jaarlijkse enting zien, dus helaas
Sourire schreef:@SimoneeM (ik quote maar even niet want denk dat dat niet goed komt haha). Wat is dan de uitslag?/Hoelang hoef je voor welke ziekte niet meer te enten?
Ik overweeg het voornamelijk omdat ik één kat heb die helemaal panisch wordt als ik hem meeneem, die is de hele dag van de leg na een dierenartsbezoek en die extreme stress vind ik beangstigend. Nadeel is alleen dat als ze alsnog ge-ent moeten worden hij waarschijnlijk dus nog een keer mee moet.. Ik ga nog kijken of het mogelijk is de dierenarts aan huis te laten komen ook.
Heb het idee dat dit veel gebruikelijker is bij honden dan bij katten. Er zijn online ook niet heel veel ervaringen te vinden. Ik ga die fb pagina eens opzoeken, dank!
Jasmijn159 schreef:Wees heel voorzichtig met de betrouwbaarheid van de test.. De uitslag is niet zwart-wit en moet afgelezen worden. Er is dus een groot grijs gebied. En heb ook al mee gemaakt dat er zeer verschillende uitslagen uit kwamen bij bloed van hetzelfde dier, op hetzelfde moment afgenomen en op dezelfde manier bepaald.
Voor mijn gevoel te onbetrouwbaar en dus jaarlijks gewoon het prikje. Bovendien veel sneller gepiept dan scheren, schoon maken, bloed afnemen, etc...
Jasmijn159 schreef:Ook die 'gekwalificeerde arts' doet dezelfde test van hetzelfde merk en dezelfde fabrikant.. En wat houdt die kwalificatie precies in? Dat je volgens pro-titeren mensen 'gekwalificeerd' bent??
Het is mij nog allemaal wat te wazig en onzeker.
SimoneeM schreef:Wat kiwiwitje zegt idd. Die vaccicheck heeft, zeker qua verwerking, best wat deskundigheid nodig. En dat is waar het vaak mis gaat, evenals qua interpretatie.
@kiwiwitje: die nieuwe test is er nog niet voor katten toch, als ik het goed heb?
kiwiwitje schreef:SimoneeM schreef:Wat kiwiwitje zegt idd. Die vaccicheck heeft, zeker qua verwerking, best wat deskundigheid nodig. En dat is waar het vaak mis gaat, evenals qua interpretatie.
@kiwiwitje: die nieuwe test is er nog niet voor katten toch, als ik het goed heb?
Nee je hebt gelijk! Ik was iets te snel met typen via mn telefoon!
pmarena schreef:Nou ik heb mijn katten een paar jaar geleden "laten titeren" maar vond het voor die dieren nog niet zo'n feest hoe dat bloed afgenomen werd.... dan is een prikje in dat opzicht (in de beleving voor de kat qua behandeling) een stuk diervriendelijker....
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers