Hond lekker laten ruiken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Hond lekker laten ruiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 20:29

Zoals de meeste niet-hondeneigenaren weten , een hond stinkt. Wij honden mensen ruiken dat niet echt meer :+ tenzij dat het regent haha

Ik woon sinds kort met mijn vriend samen in een stacaravan. Dit is natuurlijk een kleine ruimte. Als onze aanbouw klaar is komt ze snachts en als we weg zijn in de kennel, zoals ze nu ook gewent is. Ze komt dan (net als nu) overdag en savonds in "huis"

Nu is er 1 probleem. Mijn vriend komt niet uit een hondenfamilie en vind dat mijn hond erg ruikt. Hij benoemd dit best vaak en het word ietwat vervelend , dus probeer ik nu haar lekker te laten ruiken. Ik heb haar vorige week gewassen. (Ph neutrale shampoo voor mensen). Ik heb ook hondenshampoo van de action. Ik ruik de hond zelf eigenlijk helemaal niet.

Begrijp mij niet verkeerd. Mijn vriend is gek van mijn hond en accepteert haar ook. Ik mag haar echt niet weg doen van hem en die keuze hoef ik gelukkig ook helemaal niet te maken. Dit is geen probleem. Alleen de geur , wat ik best wel ķan begrijpen en wat ik best wil oplossen. Want waarom moeten honden perse stinken? :P

Wie weet iets tegen de geur?
Vriend en hond hou ik beide trouwens gewoon :P niemand wijs ik de deur haha

KimD

Re: Hond lekker laten ruiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:35

Vijf honden hier maar die stinken niet. Zelfs niet-hondenmensen benoemen dat want die gaan er vanuit dat ons huis naar hond stinkt.

Wat voer je, dat verklaart al een hele hoop vaak.

Daarnaast een grote hond in een stacaravan, tja, kleine ruimte...

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 20:38

KimD schreef:
Vijf honden hier maar die stinken niet. Zelfs niet-hondenmensen benoemen dat want die gaan er vanuit dat ons huis naar hond stinkt.

Wat voer je, dat verklaart al een hele hoop vaak.

Daarnaast een grote hond in een stacaravan, tja, kleine ruimte...

Ze krijgt graan-vrij van kenner
Voer advies mag , graag zelfs. Heb het ook in de winkel (welkoop) overlegd maar er zijn echt veel soorten := Ze heeft de ziekte van Addison dus graan vrij is eigenlijk wel een must . En wel wat betaalbaars en niet 1 zak van 70 euro :=

Jaa is ook een kleine ruimte maar ik wil niet dat ze stinkt

Wat doe jij verder (extra) aan huishouden om het fris te houden?
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 27-07-20 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:38

Goed voer doet wonderen. Hier een week of 3 geleden mensen op bezoek gehad die kennis kwamen maken voor een komend nest en die vroegen wat we met de honden doen want ze roken ze niet eens. En dan had ik ze niet gewassen en de benchkleedjes/kussens niet eens verschoond.. :)

Ik heb een intacte reu die je soms nog eens wil ruiken. Maar dan is ie gewoon echt vies.. dat zie ik aan t water met wassen terug.
Dus ik zou eens kijken naar je voer. :)

Wij voeren vers vlees(kivo) en wolf of wilderness.
Maar haar medicatie kan er misschien ook aan helpen dat ze ruikt.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 20:40

kiwiwitje schreef:
Goed voer doet wonderen. Hier een week of 3 geleden mensen op bezoek gehad die kennis kwamen maken voor een komend nest en die vroegen wat we met de honden doen want ze roken ze niet eens. En dan had ik ze niet gewassen en de benchkleedjes/kussens niet eens verschoond.. :)

Ik heb een intacte reu die je soms nog eens wil ruiken. Maar dan is ie gewoon echt vies.. dat zie ik aan t water met wassen terug.

Klinkt goed!
Voer advies is zeker welkom!

Volgens mij is WOW mij ook aangeraden in de welkoop maar ze gaven eerst de goedkope variant mee. Die zak heb ik bijna leeg.

Hiervoor altijd het goedkoopste van het goedkoopste gegeven maar hier ben ik al vanaf gestapt. Nu krijgt ze ook dagelijks blokje schapenvet (Nu net 1.5 week op)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:44

Kabayo schreef:
kiwiwitje schreef:

Klinkt goed!
Voer advies is zeker welkom!

Volgens mij is WOW mij ook aangeraden in de welkoop maar ze gaven eerst de goedkope variant mee. Die zak heb ik bijna leeg.

Hiervoor altijd het goedkoopste van het goedkoopste gegeven maar hier ben ik al vanaf gestapt. Nu krijgt ze ook dagelijks blokje schapenvet (Nu net 1.5 week op)

Wolf of wilderness is niet in dierenwinkels tekoop. Dus dat lijkt mij sterk dat hun die adviseren. :) schapenvet krijgen ze hier niet. Ze krijgen hier omega olie van icelandpet. En duodog paardenvet(maar hiervan niet eens de aanbevolen hoeveelheid)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:47

Mijn ouders hebben geen grote hond, maar wel een hele harige :D Een Kooiker. En haar ruik je écht niet. Zelfs als ze nat is ruik je meer ‘nat’ dan hond.

Zij krijgt vers, Smuldier Compleet. Daar doet ze het heel goed op! Kerngezonde hond, weinig ontlasting en dus geen vieze hondengeur.

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:51

Ik heb geen grote hond (kaninchen teckel), maar hij slaapt wel elke nacht in bed.
Van zichzelf ruikt hij niet, maar ik heb wél een fijne hondenshampoo voor hem, die héérlijk ruikt :D
Qua voer krijgt hij Edgard&Cooper graslam en elke dag een half tinnetje gimdog. Hij glanst als een spiegel en heeft mooie ontlasting. De shampoo is trouwens "Life's an Itch".

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 20:56

@kiwiwitje
Oeps excuses. Die namen altijd , raak beetje in de war. Volgens mij bedoelde ze dan ecostyle of farmfood.

Deze heeft ze nu
https://www.welkoop.nl/winkel/dier/huis ... kg_1211265

Ik wil morgen nieuw voer bestellen , dan heb ik loon. Hebben jullie tips?

Ze kreeg schapenvet van Biofood door slecht doorkomen van haar zomervacht met kale plekken , jeuk, broeierigheid en daardoor abnormaal veel klauwen. Maar dat is gelukkig over

@berdien
Klinkt goed!
Ik begin echter niet aan vers vlees. Mede door een mini vriezer hier :+ En ik hoorde dat heb best duur is en best veel moeite is met klaar maken.

@StellaMay
Klinkt goed! Ik zal de shampoo even opzoeken. Of heb je een link? Wellicht heeft dezelfde winkel ook goed voer dat ik in 1x kan bestellen.
Wat is gimdog?

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:57

Ik heb de hond z'n plekjes net ingesmeerd met honingzalf, de hele woonkamer ruikt heerlijk :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:57

Vers vlees inderdaad, de honden die dat krijgen die ik ken, ruiken allemaal niet. Terwijl je andere honden met brokken al ruikt nadat je ze een keer over de kop geaaid hebt. :r

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 20:59

Speirs schreef:
Ik heb de hond z'n plekjes net ingesmeerd met honingzalf, de hele woonkamer ruikt heerlijk :D

Hoe bedoel je zijn plekjes ?

@captain
Helaas niet echt een handige optie voor mij. Ze krijgt in haar kennel onbeperkt brok.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:01

Dan zou ik overstappen op wolf of wilderness of edgard en cooper. Alleen die laatste is een flinke categorie duurder.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 21:02

kiwiwitje schreef:
Dan zou ik overstappen op wolf of wilderness of edgard en cooper. Alleen die laatste is een flinke categorie duurder.

Dankje! Ik zal googlen
Hoe zit die qua graan en gluten?

manolito10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:03

Inderdaad wat al eerder is gezegd, vers vlees voeren! Wij hebben er twee op vers vlees lopen, een border collie en een chihuahua kruising. Ruiken allebei lekker naar bos! Laatst een logeerhond gehad die brokken at, die stonk heeel erg ;(

Trouwens, als je geen vers vlees wilt voeren kan een goede brok met hoog percentage vlees al wonderen doen. Wel afwissel met vleessoorten, dat je niet alleen kip of rund oid voert, dat is niet zo goed.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 21:08

Heel interessant dat voeding zoveel kan zijn. Dat wist ik niet

Wolf of wilderness ziet er in de beschrijving goed uit. Graanvrij ook.

Wat voor bijproducten raden jullie aan om haar (vacht vooral) te ondersteunen?

Voor een frisse bek is wellicht een dagelijkse dentastick goed? Hoorde dat daar vooral veel suikers in zit?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:19

Kabayo schreef:
kiwiwitje schreef:

Dankje! Ik zal googlen
Hoe zit die qua graan en gluten?

Beiden graanvrij :)
Wolf of wilderness kun je helemaal uitpluizen via zooplus en edgard en cooper hebben een eigen makkelijke website :)

Dentastic is rommel. Zeker als je graanvrij moet voeren.. Gewoon natuurlijke kauwsnacks geven. En in principe moet t meeste uit t voer gehaald worden voor vacht onderhoud. Anders icelandpet omega olie of duodog paardenvet

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:21

Vandaag op een boerderij bij iemand geweest met twee grote honden en die stonken echt niet. Het ligt vaak aan het soort voeding wat de dieren krijgen. Geef je wel eens mensen-eten, dan is de kans groter dat ze gaan stinken. Te vaak wassen is ook niet goed. Mijn ouders geven hun honden Biofood. Hun honden stinken ook niet. En ik ben daar echt een piet lut in, ha ha! :D

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:25

Het scheelt natuurlijk ook wat voor soort vacht je hond heeft. Ik voer brok met een gemiddeld vleespercentage (hoog verdraagt ze niet) en mijn hond ruikt lekker. Ik heb een poedel volgens mij ruik je die sowieso niet.
Welk ras heb je? Volgens mij ruiken stokharigen altijd wat meer...
Wel interessant om te lezen dat de voeding blijkbaar veel verschil kan maken.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 21:29

Anna79 schreef:
Het scheelt natuurlijk ook wat voor soort vacht je hond heeft. Ik voer brok met een gemiddeld vleespercentage (hoog verdraagt ze niet) en mijn hond ruikt lekker. Ik heb een poedel volgens mij ruik je die sowieso niet.

Ik heb een rottweiler met aardig wat haar (kennelhond, veel buiten)
Afbeelding
Hier na haar oogoperatie 2 weken terug

@shenaville
Ze krijgt geen mensen eten. Alleen soms het kapje van brood. Natuurlijk ook niet graanvrij nu ik er overna denk :=

@kiwiwitje
Zag het net ja :D
Wat voor natuurlijke kauwsnacks moet ik aan denken? Ze krijgt wel eens een kauwbot van runderhuid.
Ik bestel omega olie mee met de zak WOW.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:33

Kabayo schreef:
Heel interessant dat voeding zoveel kan zijn. Dat wist ik niet

Wolf of wilderness ziet er in de beschrijving goed uit. Graanvrij ook.

Wat voor bijproducten raden jullie aan om haar (vacht vooral) te ondersteunen?

Voor een frisse bek is wellicht een dagelijkse dentastick goed? Hoorde dat daar vooral veel suikers in zit?

Fatsoenlijk kauwmateriaal is beter dan die dentastick rotzooi.

Onze honden stinken ook niet uit de bek.

In het huishouden doe ik ook niet veel extra's. Wel doe ik de hoezen van hun matrassen geregeld wassen en de kussentjes waarvan dat niet kan breng ik naar het asiel en koop ik geregeld nieuwe voor.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:33

Het vers wat mijn ouders voeren is volgens mij niet duur en geen werk qua klaarmaken. Maaaaar het is wel diepvriesvoer dus met jouw formaat hond kon dat wel eens een uitdaging zijn :))

Gitta is niet zo heel groot namelijk haha!
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:35

Kabayo schreef:
Anna79 schreef:

Ik heb een rottweiler met aardig wat haar (kennelhond, veel buiten)
[ [url=m/Px2frg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier na haar oogoperatie 2 weken terug

@shenaville
Ze krijgt geen mensen eten. Alleen soms het kapje van brood. Natuurlijk ook niet graanvrij nu ik er overna denk :=

@kiwiwitje
Zag het net ja :D
Wat voor natuurlijke kauwsnacks moet ik aan denken? Ze krijgt wel eens een kauwbot van runderhuid.
Ik bestel omega olie mee met de zak WOW.

Ik zou zeggen kijk eens in mn onderschrift :)
Ik geloof dat icelandpet ook niet bij zooplus te koop is.
Die runderhuid botten is weinig natuurlijks aan meestal. :)

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:37

Kabayo schreef:
Speirs schreef:

Hoe bedoel je zijn plekjes ?

@captain
Helaas niet echt een handige optie voor mij. Ze krijgt in haar kennel onbeperkt brok.

Oh, hij heeft wat haaruitval en droge huid. Daar heeft ie dit zalfje voor gekregen. Het is wel een beetje gek om het alleen voor het geurtje te smeren :') maar ik zou het haast doen.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:47

Die van ons ruik je ook niet echt. Alleen als ze weer wat gepikt hebben. Kip uit het voer mijden helpt voor daisy ontzettend. Het is na een paar uur goed te ruiken als ze van iemand een snoepje of iets dergelijk met kip heeft gehad. Zelfde geval met ei. Jean peau heeft bv hele lekkere honden shampoo die lang blijft hangen als je ze een geurtje wil geven.