High energie voer hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vleddertje1

High energie voer hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 00:14

Onze hond krijgt momenteel de brokken van wolf of wilderness( meestal taste of...), vind deze heerlijk, ontlasting prima dus in principe tevreden..maar..

Ik moet echt ruim de dubbele hoeveelheid voeren van aanbevolen om haar op gewicht te houden..( verdere gezondheid prima)
Het is een zeer energieke hond die de hele dag beweegt...

Nu vroeg ik me af of iemand weet of er soortgelijk( hoog vleesgehalte) een goede energierijke brok is? Of misschien binnen wolff of wilderness een variant die meer levert? Ik kon het niet terugvinden nl..

Anoniem

Re: High energie voer hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 01:04

Handig om gewicht hond te weten, formaat hond en hoeveelheid voeding die je geeft?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 01:07

Als je deel los laat van je wensen dan is cavom een ideale brok. Geperst en van zichzelf zware brok. Moet je veel grammen voeren dan valt volume alsnog erg mee waardoor, ook dankzij het geperst zijn, kans op maagkanteling weer verkleind. Brok is ook erg vet en meeste honden eten het erg graag.

Greenheart heeft anders ook erg vette brok. De summerstyle, de sportline en de oil and fish varianten (37%)

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 10:31

Mindim schreef:
Handig om gewicht hond te weten, formaat hond en hoeveelheid voeding die je geeft?

Het is een heidewachtel( hoogte 53 cm ) van momenteel 16.5 kg

Nu een zak sunny glade wolf of wilderness waarvan ze 350 tot 400 gram per dag van krijgt daarnaast de nodige botjes en beloningsbrokjes

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:40

Mss Biofood high energy ?

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 10:46

dierenfan schreef:
Als je deel los laat van je wensen dan is cavom een ideale brok. Geperst en van zichzelf zware brok. Moet je veel grammen voeren dan valt volume alsnog erg mee waardoor, ook dankzij het geperst zijn, kans op maagkanteling weer verkleind. Brok is ook erg vet en meeste honden eten het erg graag.

Greenheart heeft anders ook erg vette brok. De summerstyle, de sportline en de oil and fish varianten (37%)

Eigenlijk enigste eis die ik heb is dat het een groot vleesgehalte moet hebben, graanvrij hoeft niet ( maar dan wel kleine hoeveelheden niet zoals in meeste brokken hoofdbestandsdeel)

De ingrediënten van cavom zijn niet vrijgegeven...voor mij eigenlijk al een reden om het niet te voeren...als je niks te verbergen hebt waarom dan niet gewoon vertellen wat er precies in zit??
Alhoewel ik idd wel hoor dat heel veel honden het erg lekker vinden...

Greenheart ga ik eens naar kijken...

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:12

Ik heb mijn Weimaraner reu een tijdje Acana dog heritage sport&agility gevoerd, is 75% vlees. Dit werkt wel goed voor mijn hond, hij trok er goed van bij (beetje schraal en moeilijke eter). Hoefde er ook geen enorme hoeveelheden van te voeren.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:19

Ik heb bijna alle high energy brokken op de markt wel geprobeerd. Uiteindelijk werkte alleen Royal Canin 4800 en daar doet hij het nu al bijna een jaar goed op :j

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 13:23

tanec_meisje schreef:
Ik heb mijn Weimaraner reu een tijdje Acana dog heritage sport&agility gevoerd, is 75% vlees. Dit werkt wel goed voor mijn hond, hij trok er goed van bij (beetje schraal en moeilijke eter). Hoefde er ook geen enorme hoeveelheden van te voeren.

Heb je van acana dan ook specifiek een high energie brok?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 13:35

Wolf of wilderness heeft indd geen high energy brok. Maar hun brok zit op 15/15,5 % vet. Dus een brok met een hoger vetpercentage zal al wel verschil maken.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 13:43

Misschien ook nog even de leeftijd van de hond erbij vermelden? ;-). hond in de groei is ander voerbeleid dan een volwassen hond. Hier ook een hond een tijdje op Acana sportbrok gehad (Duitse herder teefje, 57cm, destijd 10 maanden en 20 kilo). Van de brok kwam ze wel wat bij, maar ze vond ze helaas niet lekker. Toen een tijd dagelijks een handvol cavom brokken bijgevoerd, en zo kwam ze in ieder geval voldoende bij in gewicht (lees het is een langharige hond met ondervacht en je kon de ribben en heupen niet meer zien van een afstand, wat daarvoor wel het geval was). Al heeft het bij haar toch wel ruim 3 jaar en een zwangerschap geduurd totdat ze eindelijk op gewicht bleef zonder "overdreven" veel te voeren.

Momenteel zit de voeruitdaging nu in onze Jongste hond (reu, intact, 1,5 jaar, super energiek, 60cm, 29 kilo) krijgt purizon (kip en vis variant geloof ik, 3-3,5, cups per dag, aanbevolen hoeveelheid was 2 cups voor hem), blijft daar ook krap an mee op gewicht, mag eigenlijk voor zijn leeftijd en bouw nog wel een kilo of 4-5 zwaarder zijn. Hij is echter nog volop in de "groei", was in een zeer late puberteit, en zijn moeder had ook lang de tijd nodig om uit te dijen in gewicht, dus we passen het voerbeleid vooral aan op op gewicht houden, en nog niet perse op het toenemen in gewicht

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 13:48

Cavom heeft inderdaad veel granen.
Toch hier al een paar honden goed gezond op gehad, met een herder die zonder problemen 15 is geworden.
Die echt zoveel heeft gerend en gespeeld zijn hele leven.
Vaker andere brokken geprobeerd en dan werd hij mager. Terug op Cavom en weer mooi vol.
Mooie vacht, mooie poep. Misschien op papier niet de beste brok maar voor best veel energievolle honden toch een goede uitwerking.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 13:55

Hier was cavom dan weer niet voldoende om echt op normaal gewicht te komen. Moest alsnog enorm veel voeren. Zal even moeten zoeken wat er uiteindelijk gevoerd is, wij dachten toen ook heel simpel cavom maar enorme hopen stront, enorme hoeveelheden voer erin en alsnog geen hond die op goed gewicht kwam :+ De vacht werd er ook minder op helaas.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 13:57

ACTIEF van ECOstyle?

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 13:57

Vleddertje1 schreef:
tanec_meisje schreef:

Heb je van acana dan ook specifiek een high energie brok?

Ja deze dus, voor actieve honden of honden die gewoon meer energierijk voer nodig hebben.

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 14:01

Hond is bijna 2 jaar oud en gesteriliseerd, dus echt wel ver uitgegroeid...

Ik zal eens kijken voor acana sportbrok...
Hou cavom ( ondanks ingrediënten) wel in gedachten

Bedankt iedereen tot zo ver!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:04

Nou, met 2 zijn ze nog niet helemaal uitgegroeid.ja qua hoogte, maar uitzwaren kan bij grotere rassen rustig tot 3 jaar duren. Hier zowel bij de reu als teef. Met 2 jaar leek het klaar, maar achteraf was er nog wel een flinke verschil qua uitzwaren.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:33

Hier ook honden die het dubbele van de aangewezen hoeveelheid voor hun gewicht moesten krijgen om op gewicht te blijven, dit sloeg pas om in de loop van hun 2de levensjaar.
Gelukkig maar een korte periode op enkel brok gehad en efficientste manier om geen kilo's te moeten voeren, maar wel mooi op gewicht te houden, was olie bijvoeren en toch een koolhydraatbron, in onze situatie (zoete)aardappelen. Want op alleen 1.2kg kvv verloren ze nog gewicht.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 15:09

Ik heb mijn teef tijdens haar dracht dogloversgold gevoerd, deze: https://shop.dogloversgold.eu/Webwinkel ... -13kg.html
Normaal krijgt zij acana (classic red of wildcoast) en is van zichzelf geen hond die heel snel te zwaar word van een brok. En met DLG was zij goed op het juiste gewicht te krijgen en houden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 15:26

Je zou evt nog duo dog paardenvet bij kunnen voeren Vleddertje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 17:12

Taste of the wild heeft een paar varianten met 18 tot 20% vet.

Kijk anders eens op voerwijzer.com

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 19:04

kiwiwitje schreef:
Je zou evt nog duo dog paardenvet bij kunnen voeren Vleddertje :)

Jep dat werkt absoluut erg goed! Doen wij in pension ook bij voeren bij een aantal honden

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 19:19

Lukasje schreef:
Mss Biofood high energy ?

Ik quote mezelf even. Heb je deze al bekeken?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 19:35

Ik ben heel tevreden van de care lijn van Brit. Zelf voer ik de meeste honden de show champion. Maar ik heb 1 reu die ik niet dik kreeg. Die uiteindelijk op de Brit care endurance gezet. En op korte tijd is hij mooi beginnen opvullen. Ook de hyperactieve mechel van mijn beste vriendin doet het super op dit voer. Mijn border reu staat nu terug op de show champion in combinatie met paardenvet en blijft nu mooi op gewicht

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:11

Wolfblutt heeft ook energy brokken