Momenteel ben ik samen met mijn ouders en Saartje in Oostenrijk. Hier maken we veel wandelingen in de bergen en kloven waarbij Saartje vrolijk voorop rent.
Ik ben me bewust van de kwetsbaarheid van de voetzooltjes van honden en probeer hier altijd op te letten. Denk aan even aan het asfalt voelen op een warme dag en als het te warm is, omlopen. Of de pootjes schoon houden en het haar zo kort mogelijk.
Maar nu loopt ze toch niet goed met rechts voor. Zelf lijkt ze er geen last van te hebben verder, ze kwispelt nog net zo vrolijk en rent als een malle als je haar los laat. We hebben haar pootje gecontroleerd en er lijkt iets van een korstje tussen te zitten. Het doet haar zeer als je het aanraakt en we laten het zoveel mogelijk met rust omdat ze het zo vervelend vind. Ik heb geprobeerd foto's te maken, weet een van jullie wat het kan zijn? Het is lastig te zien, ze heeft er toch nog wel haar zitten en het zit er echt tussen. Verder lijken de zooltjes wat beurs te zijn? Het is alleen haar rechter voorpoot.
We hebben haar rust gegeven zodra we zagen dat ze mankte en hebben haar niet meer de berg op genomen om het zooltje rust te geven