Welke fietskar voor mechelse herder?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ChristaMoor

Welke fietskar voor mechelse herder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 14:46

Voor onze oudere nerveuze mechelse herder zoeken we een fietskar.
Er worden zoveel merken en soorten aangeboden, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

wensen (niet alles is eis):

geveerd
groot genoeg, zodat de hond er eventueel ook in kan liggen
sterk genoeg, zodat niet bij een allereerste uitbraakpoging het doek kapot is
stabiel achter de fiets
gewicht van de hond is 27 kg, dus tot 40 kg is prima
Prijs onder 250 euro
tweede hands of huur is ook een optie.

wie kan me helpen?

marinke182

Re: Welke fietskar voor mechelse herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:33

Wij hebben ook een mechel die soms nogal enthousiast kan zijn. Het leek mij ideaal om met de hond in de fietskar op pad te kunnen. Helaas was onze (hele ruime) kar niet bestand tegen de nagels. De meeste karren zijn gemaakt van een soort van gaas. Een paar keer krabben met zijn poot en het zat vol met scheuren. Ik vrees dat de meeste reguliere hondenfietsakarren niet zijn opgewassen tegen een nerveuze herder.
Is misschien een bakfiets of zelf iets in elkaar zetten een optie? Ik ben zelf namelijk nog niet eerder een fietskar zonder dat gaas tegengekomen.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-20 20:21

Ondertussen heeft ze heel eventjes in een doggyride gezeten. de eigenaar heeft met de fiets aan de hand gelopen en ik er naast. Dit ging best goed. volgens hem ook een erg fijne kar. Dus deze gaan we proberen. Mocht het niet lukken en sloopt ze het doek, dan is de bodem groot genoeg om haar reisbench op te zetten en gaat ze daar maar in :D .Reisbench krijgt ze niet gesloopt en is nu ook haar hok in de kamer en in de auto waar ze graag in ligt.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 20:24

Ik heb ook een doggyride en ben er heel tevreden over. Stevig doek en gaas, heel stabiel achter de fiets, en kan veel gewicht in zonder dat je 'Ieks, kan dit wel?' gaat denken.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-20 20:41

Welke type heb je? Ik ga morgenavond bij eentje kijken, tweedehands. Lijkt een ouder type maar ziet er netjes uit en is nergens kapot.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 21:00

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-20 21:08

a,ok. Wat ik een voordeel vind, is het gat aan de bovenkant. Ze kan hier mooi met haar kop doorheen om alles goed te zien. Maar ze kan er dan weer niet doorheen. Morgen hoop ik hem te hebben en dan kunnen we oefenen.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 21:27

Ik heb ook een Doggyride. De original, ooit eens voor 3 tientjes op marktplaats gekocht. Doek was verkleurd door de zon dus een nieuw doek gekocht en nu is hij weer helemaal nieuw. Ik heb een labradorxherder mix van 25 kg.
Ideaal vond ik het koppelsysteem. Ik heb namelijk een shimano naaf en die hebben een fijn koppelstukje waardoor ik makkelijk kan koppen.

Afbeelding

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 11:02

We hebben de kar. Nu nog ergens een adapter voor de koppeling vandaan zien te halen, deze zijn bij veel leveranciers uitverkocht, of gruwelijk duur.
t is echt wel een ander model dan bovenstaand.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij staat nu in de kamer en zo af en toe laat ik hond erin en rijd ik wat heen en weer. Dit vind ze allemaal best. Zonder wielen heeft ze er zelfs al een tijdje in gelegen. Dus ik ben best positief :)