Ik heb even advies nodig van een buitenstaander die de situatie zonder emotie kan bekijken.
Ik heb al eerdere topics geopend over mijn konijnen. En hun ziektes.
Dilemma gaat over mijn oudste konijntje een dwerg van 10jaar oud.
Sinds een jaar heeft hij last van niesbuien en traanoogjes/snotneusjes. Volgens de dierenarts viel het mee en moest ik het aankijken zolang ik het nog schoon kon houden.
In mei is mijn konijntje ziekgeweest (zie vorige topic) en dacht ik dat het einde verhaal was. Toch knapte hij weer op naar opname bij de dierenarts. Ik had het advies gekregen zijn traanbuis te laten spoelen en heb een tijdlang speciale oogdruppels en antibiotica gebruikt voor hem (al met al een behoorlijk kosten plaatje). Deze behandeling gedaan omdat het traanvocht zijn wang iriteerde en neusje waardoor de boel zo ontstoken was dat hij niet meer kon eten.
Behandeling werkte op het eerste gezicht goed. Hij at weer goed en zijn wangetje begon weer te genezen en weer haar te groeien.
Telkens als ik snot zag of traanvocht verwijderde ik dit met een doekje.
Het is echter niet meer bij te houden het schoonmaken, hij niest erg veel. En toen ik het net wilde schoonmaken zag ik dat de huid weer begint te iriteren en het lukt niet meer om de korstjes los te weken van zijn neus.
Het is veel werk op schoon te maken en doet hem pijn.
Ook heeft hij regelmatig zulke niesaanvallen dat hij op zn ruggetje valt en overeind moet krabbelen, verder stinkt het snot ook uit zn neusje.
Al met al niet echt een heel goed beeld, toch is hij levendig. Huppelt rond, eet goed en super gek met zn vriendinnetje. Dat maakt het zo'n moeilijke beslissing.
Ik weet dat het denk ik verstandig is om hem te laten gaan.
Ik vind het alleen zo sneu voor zijn maatje, die echt stapel gek op hem is.
Echter wil ik geen nieuw konijn erbij, mijn woonomstandigheden zijn niet ideaal en het wird hier binnen in de zomer veel te warm voor konijnen. Ik woon in een studio en inmiddels is mijn vriend hier komen wonen en leven we dus met zn 2en en 2 konijnen om 30m2.
Hoe ik altijd bij ze wegsmelt

Zijn wangetje