Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SimoneeM schreef:Laure schreef:ik zou eerder denken aan jeuk door bv wormen.
Wanneer heb je voor de laatste keer ontwormd?
Wat je hier ziet is echt zelfbevrediging. Van wormen kunnen ze wel over de grond gaan schuiven inderdaad ("sleetje rijden"), maar dat is wel anders dan wat je hier ziet
Storm schreef:Het komt dus vaker voor bij katten. Dat wist ik niet.
Hij schuift idd niet met zijn kont, maar er komt gelukkig ook niks 'vrij' zeg maar. Zijn piemel komt er wel een beetje uit, maar ik heb nog nooit een natte plek gezien (iehhh). Hij doet het enkel op een harig kleedje, en nergens anders op. Verveling zou kunnen, maar hij kan ieder moment ook naar buiten toe en hij is niet zo heel actief. Rondje tuin, en dat is het wel.
Storm schreef:Het komt dus vaker voor bij katten. Dat wist ik niet.
Hij schuift idd niet met zijn kont, maar er komt gelukkig ook niks 'vrij' zeg maar. Zijn piemel komt er wel een beetje uit, maar ik heb nog nooit een natte plek gezien (iehhh). Hij doet het enkel op een harig kleedje, en nergens anders op. Verveling zou kunnen, maar hij kan ieder moment ook naar buiten toe en hij is niet zo heel actief. Rondje tuin, en dat is het wel.
DoretteK schreef:Onze kat had hier ook een handje van voordat hij gecastreerd werd, hij deed het erg graag met zijn knuffel. Hij sleepte ze het hele huis door en ging soms echt flink tekeerNadat hij gecastreerd was heeft het nog even gedaan, maar nu na een jaar eigenlijk nog maar zelden.
Siesjuh schreef:Ach ja...wij hebben een kater die speelt met zn piemel. Dan gaat ie echt met zn poten wijd op zn kont zitten en met zn poot tegen zn piemel aantikken. Geen gezicht...
En de hamster die ik had trok zich af...maar die had dus wel last van vlekken.
Siesjuh schreef:Ach ja...wij hebben een kater die speelt met zn piemel. Dan gaat ie echt met zn poten wijd op zn kont zitten en met zn poot tegen zn piemel aantikken. Geen gezicht...
En de hamster die ik had trok zich af...maar die had dus wel last van vlekken.
Anyway, beesten schijnen het vaker te doen, zolang ze niet de hele dag bezig zijn, valt het schijnbaar allemaal wel mee. En kan me ook voorstellen dat als ze het overal op doen, het niet zo'n lekkere bedoening is, maar in jouw geval zou ik dat kleedje gewoon mijden en regelmatig wassen