Waar herplaatsbaar konijntje vinden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spaansepony

Waar herplaatsbaar konijntje vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-20 23:17

Zoals de titel al doet vermoeden ben ik opzoek naar een herplaatsbaar konijntje.

Helaas zondag mijn oude konijn in moeten laten slapen na 4 jaar nadat ik deze ooit gered had van slangenvoer. Ik was best gehecht aan “opa” en had nadat zijn vriendinnetje al eerder overleed een nieuw konijntje gekocht. Echter blijft deze nu met kids alleen achter en aangezien de 5 kindertjes allemaal jongetjes zijn en ik er 1 uitkies om te laten helpen die mag blijven ben ik opzoek naar een nieuw beestje. Maar wel graag een wat ouder konijntje die nog een fijn leventje kan hebben. Maar waar is nou een goede opvang met wat konijntjes? De knaagdier opvang die ik gebeld heb had nu niks zitten of was al een koppeltje.

enny

Re: Waar herplaatsbaar konijntje vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 23:20

Ik weet niet waar je woont, maar stichting Flappus in Zwolle heeft volgens de site nog een aantal konijnen beschikbaar voor adoptie.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 23:27

Wij hebben ons konijn uit het asiel gehaald. Ons andere konijn meegekomen in zo een goede match te vinden. Bleek een konijn te zijn die heel schuw was een daarom een langzitter. Voor ons geen probleem want ze spelen in hun weide /ren /hok en hoeven niet dagelijks in handen te komen. Is nu ondertussen een super lief konijn die bij je komt kijken.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 23:27

Konijnenparadijs in de blesse :)

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 23:28

Het knaaghof in Den Haag! Absoluut een ritje waard. Ze hebben daar zoveel mooie konijnen in de herplaatsing. Echt heel veel keus. Je kunt rustig rondkijken en alle konijnen goed bekijken door hokken op ooghoogte met glas ervoor. Het is net een grote konijnen tentoonstelling zoveel soorten, kleuren en rassen! Je kijkt echt je ogen uit en het ziet er daar echt ook keurig uit! Ook kun je daar je konijn evt laten koppelen en kijken ze of het klikt!

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-20 23:34

Sabri schreef:
Het knaaghof in Den Haag! Absoluut een ritje waard. Ze hebben daar zoveel mooie konijnen in de herplaatsing. Echt heel veel keus. Je kunt rustig rondkijken en alle konijnen bekijken door hokken met glas ervoor. Het is net een grote konijnen tentoonstelling zoveel soorten, kleuren en rassen! Ook kun je daar je konijn laten koppelen en kijken ze of het klikt!

Dat klinkt interessant en wonen daar zo 30 minuutjes vandaan. Koppelen lukt ons zelf wel, we hebben een zeer groot buiten verblijf met twee verdiepingen. Dus dat komt vaak wel goed. Ik ga eens Google

Oh afstand maakt trouwens weinig uit, en geslacht ook. Kunnen ze altijd laten helpen ;-) en hoeven zeker niet opgepakt te worden door kinderen, ik geniet ervan om naar te kijken. :+

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 00:09

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 00:12

Misschien stal de beestenbende in Zevenhuizen zh

sanne_xxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 05:36

Ik wil mijn konijn graag herplaatsen nadat haar vriendje is overleden. Als je meer info wilt dan mag je pben. :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 05:37

Dierenasiels.com daar staan dieren van alle asiels op.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 06:38

Konijnenopvang Hillegom

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 07:41

Dierenambulancr?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 07:44

Het knaaghof in Den Haag (of was het Rijswijk?) en Konijnenopvang Hillegom. Beide goede ervaring mee. Knaaghof had destijds alleen binnen konijnen en Hillegom buiten konijnen. Bij het Knaaghof mocht je drie konijnen uitkiezen waar dan om de beurt gekeken werd hoe je konijn op diegene reageerde. Dan mocht de beste direct mee naar huis om zelf verder te koppelen. Bij Hillegom mocht je 1 konijn uitkiezen, dan liet je je konijn daar een paar dagen achter en kon je ze gekoppeld aan elkaar weer ophalen :)

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 07:50

Spaansepony schreef:
Sabri schreef:
Het knaaghof in Den Haag! Absoluut een ritje waard. Ze hebben daar zoveel mooie konijnen in de herplaatsing. Echt heel veel keus. Je kunt rustig rondkijken en alle konijnen bekijken door hokken met glas ervoor. Het is net een grote konijnen tentoonstelling zoveel soorten, kleuren en rassen! Ook kun je daar je konijn laten koppelen en kijken ze of het klikt!

Dat klinkt interessant en wonen daar zo 30 minuutjes vandaan. Koppelen lukt ons zelf wel, we hebben een zeer groot buiten verblijf met twee verdiepingen. Dus dat komt vaak wel goed. Ik ga eens Google

Oh afstand maakt trouwens weinig uit, en geslacht ook. Kunnen ze altijd laten helpen ;-) en hoeven zeker niet opgepakt te worden door kinderen, ik geniet ervan om naar te kijken. :+

Het heeft juist een groot voordeel om ze in de opvang te koppelen. Zo kan je degene kiezen die het best met jouw konijntje klikt. En als het niet goed klikt kunnen ze een volgende proberen, tot je de beste match hebt.

Succes met het uitzoeken van een nieuw konijntje!

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 08:08

Wat fijn dat je je konijn niet alleen laat zitten!
Als je zelf thuis gaat koppelen, doe je dat dan in een neutrale ruimte?

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 08:16

Bij ons heeft de kinderboerderij ook een speciaal gedeelte met konijntjes en cavia’s die een huisje zoeken. Misschien heeft een kinderboerderij het bij jou in de buurt ook?

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 08:39

http://konijnenherberg.nl/

Als afstand niet uitmaakt. Ik denk dat er altijd wel minstens 50 konijnen zitten, leeftijd is vaak of jong of ze weten het niet zeker. Mijn konijnen zijn bijvoorbeeld beide gevonden dus ik heb geen idee hoe oud ze zijn.
Vind de 'koppelservice' erg fijn, je kiest in overleg een soort van top 3 uit en dan gaan ze op neutraal terrein koppelen, na een paar dagen kun je dan een gesetteld koppeltje ophalen. Alle konijnen zijn al geholpen en hebben inentingen gehad.

Hier staat trouwens een heel overzicht van alle opvangen: https://www.konijnenbelangen.nl/asielen ... nu=asielen

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 14:12

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 14:15

Wij krijgen op de kinderboerderij wekelijks telefoontjes van mensen die een plekje zoeken voor hun konijn. Helaas hebben we geen ruimte voor opvang en herplaatsing. Misschien kan je een lokale kinderboerderij vragen, dat zij jouw gegevens doorgeven als zij aanbod hebben? Lees je inderdaad wel goed in, in het matchen en het koppelen van verschillende geslachten. Succes

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 14:38

Reuzenlief in anna paulowna. Als afstand je niks uit zou maken.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-20 20:59

Bedankt voor de tips, ik ga zo eens uitgebreid kijken.

Konijn zit nu niet alleen maar met haar kindertjes, maar deze waren al allemaal vergeven en we houden er 1 zelf, maar het zijn echte groeps dieren vind ik en ik geniet altijd ervan als ik ze zie rond huppelen.
En hun hok is mega groot buiten op stal en daarnaast Gaan ze ook de grasren in. :+
Verwende nesten haha :')

Gaat om de gekleurde grote links 2e van voor.
De twee bruintjes achter tegen de rode buis aan is het kleintje diegene die blijft maar is een mannetje dus moet geholpen worden, en die ernaast was papa die helaas ingeslapen is. En de rest van de kids verhuist volgende week allemaal naar hun nieuwe baasjes.

Afbeelding

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:40

Omg dat is zooo schattig <3

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 07:07

In Ridderkerk zit ook een grote opvang waar ze konijnen eerst koppelen, mocht je niets gevonden hebben