Therapie ( warmte) producten hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Therapie ( warmte) producten hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 12:56

Zijn hier mensen die specifiek voor honden gebruik maken van artikelen zoals
Recuptex, back on track...
En Zoja: wat gebruiken jullie en waarom?

Ik denk bijvoorbeeld aan een recuptex of back on track jasje en een fleece kleed voor thuis.
Hond wordt dagje ouder en soms wat gevoelig voor regen en wat kouder guur weer..

MerelV

Re: Therapie ( warmte) producten hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 13:00

Ik gebruik bij koud weer (alleen buiten) een back on track fleece jasje voor mijn hond. Mijn hondje trilt heel snel (altijd wel, maar als het koud is nog erger), en met die back on track jas aan is het bijna helemaal weg. Ik merk aan haar dat ze het prettig vind.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 13:02

Mijn conclusie met paard voetjes doen met zo'n deken op, was niet doen, ze worden er wiebelig van (ontspanning). Ik zou niet snel kiezen voor een therapie deken/jasje gedragen tijdens het bewegen, eerder voor af, er na en eventueel in de mand. Tijdens het uitlaten wil je nl dat ze zeker op de pootjes staan.
Edit : gewoon jasje voor droog en warm houden tijdens wandeling zou ik dan wel weer voor kiezen bij zo'n hond.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 13:41

Wij hebben back on track kussens: https://www.agradi.nl/back-on-track-hon ... x120cm.htm

En ik heb meerdere dekens voor de honden. Ze genieten echt van een dekentje op de bank. Ik dek ze toe en snurken maar :D

Jasje durf ik niet aan te beginnen omdat ze bij ons veel buiten zijn (boerderij) wel kunnen ze altijd naar binnen waar de vloerverwarming draait indien <15 graden.

Waarom die kussens en dekens? Een van de honden is ouder (13) en eentje fysiek wat beperkter door een ruggenmerginfarct.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 13:58

Qua warmte hier gewoon een jasje. Recuptex of back on track kunnen zeker ondersteuning bieden.
Maar ik zou ook een goede fysio erbij pakken. Dat scheelt ook een hoop. En wij hebben de sportzvibe van horseware. Dat is een massage deken. Die gebruiken wij naast fysio ter ondersteuning en onze fysio heeft wat dingetjes uitgelegd waar we zelf kunnen voelen hoe de hondjes ervoor staan en waar we zelf een beetje kunnen onderhouden.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 14:34

Fysio komen we inderdaad wel.
Het is echt voor de lekker.
Met koud weer heeft hij altijd al een jas aan ivm kort haar en geen vet op het lijf

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 14:37

Dan is zo’n recuptex oid zeker een optie en evt lekker de massage deken er nog bij. Wij zijn daar heel tevreden over. Omdat t ook daadwerkelijk beweging geeft.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 13:37

Ik heb een Rambo Ionic voor mijn oude chihuaha, vooral in de winter word hij snel gevoelig ivm artrose + spongulose. Sinds ik de Rambo gebruik merk ik echt verschil. :)

Belfast

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 13:50

Ja ik heb Back on Track dekens/jassen voor de honden. Het is een ras wat sowieso een hekel heeft aan regen/guur weer en eentje heeft zware rugproblemen dus voor hem heb ik het destijds in eerste instantie aangeschaft. Nadeel is wel dat ze op den duur door hebben dat als je met de jas aan komt zetten, het klote weer is en die van mij maken dan rechtsomkeert terug de bank op. Maar het scheelt, zeker bij honden met een korte vacht of gewrichtsproblemen, echt een hoop.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 14:28

Hahahahaah de jas herkent de onze nu ook al.
Vooral het regenjasje betekent: neeeeh liever niet.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-20 20:01

Ik twijfel tussen een fleece van bot, of de mesh variant daarvan.
Kan iemand er wat over zeggen?