Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zonnebloem18 schreef:Hoe oud zijn ze? Toen ik nog gastgezin was moesten zulke kittens verplicht knuffelen. Tot een bepaalde leeftijd is dat een kwestie van gewoon doorpakken, desnoods even in een dekentje wikkelen en in je badjas stoppen en meesjouwen. Ik ben in elk geval niet voor de methode waarbij je langzaam het vertrouwen wint, maar als ze ouder zijn dan 10 a 12 weken is verplicht knuffelen vaak niet meer zo makkelijk.
kiki1976 schreef:Ik heb ook een in het wild geboren boerderij poes (3e generatie overigens, ouders echt niet benaderbaar) en ze is nu 3 jaar.
Leeft samen met onze andere boerderij kater (moeder wel benaderbaar, vader niet benaderbaar).
Ik heb ze vanaf het begin af aan gelijk gewoon samen in huis gehouden. Niet apart in een bench of zo.
De kater was zelfs in het begin heel bang van drdie zat zelfs een paar dagen boven.
Ging al heel snel goed samen. Poes is goed bijgedraaid en komt geregeld lekker knuffelen. Gewoon regelmatig gewoon kroelen. Maar wel altijd hun grenzen gerespecteerd.
Enigste is dat als er visite komt ze gelijk naar boven vlucht en pas weer beneden komt als die weg zijn. Maar dit is ze pas gaan nadat ze gesteriliseerd was (was niet goed gegaan en daarna nog 1x geopereerd en dagelijks de wonde moeten laten draineren wat ze super toe liet).
Je merkt wel dat ze beide wat feller zijn.
Marije_1997 schreef:zonnebloem18 schreef:Hoe oud zijn ze? Toen ik nog gastgezin was moesten zulke kittens verplicht knuffelen. Tot een bepaalde leeftijd is dat een kwestie van gewoon doorpakken, desnoods even in een dekentje wikkelen en in je badjas stoppen en meesjouwen. Ik ben in elk geval niet voor de methode waarbij je langzaam het vertrouwen wint, maar als ze ouder zijn dan 10 a 12 weken is verplicht knuffelen vaak niet meer zo makkelijk.
Ze zijn 8 weken, maar de wilde heeft me net bij de da in m'n vinger gebeten, en ook echt in m'n nagel. Kreeg m'n vinger ook niet uit z'n bek. Dus totaal niet benaderbaar. Andere kitten laat ik gwn lekker los lopen knuffel ik mee etc. Zodat die wilde ziet dat het goed zit.
Dus ik ga niet die kitten verplicht knuffelen. Ja of ik wil helemaal open liggen
Marije_1997 schreef:Dus ik ga niet die kitten verplicht knuffelen. Ja of ik wil helemaal open liggen
Sybelle schreef:Marije_1997 schreef:Dus ik ga niet die kitten verplicht knuffelen. Ja of ik wil helemaal open liggen
Pakken met een handdoek en daar in wikkelen. Pootjes erin. En dan idd aaien op het koppie en rond de oortjes. Beetje smeerworst op hun bekje of waar ze kunnen likken helpt ook ontspannen.
Als ze zo jong zijn en je doet het een paar keer per dag heb je ze het snelst tam.
fohadie schreef:Tja, niet elke kat houd van knuffelen. Ik heb een getraumatiseerde poes van iemand overgenomen toen ze 1 jaar was en nu na 5 jaar nog steeds haalt ze naar je uit en bijt ze. Maar ze kan ook een kwartier bij je op schoot liggen en dan vind ze aaien heerlijk. Tot ze omslaat en je weer een mep krijgt.
Mocht jouw kat echt niet rustiger worden zou je het misechien moeten accepteren. Als hij geknuffeld wilt worden, komt hij vanzelf wel naar je toe.
Verplicht knuffelen ben ik geen voorstander van. Neem dan een pluchen versie. Je moet een kat niet dwingen.
Cayenne schreef:Raken ze niet juist getraumatiseerd wanneer je ze in handdoeken gaat wikkelen of in een ander soort houdgreep houd om ze verplicht te knuffelen?
Marije_1997 schreef:Sybelle schreef:
Pakken met een handdoek en daar in wikkelen. Pootjes erin. En dan idd aaien op het koppie en rond de oortjes. Beetje smeerworst op hun bekje of waar ze kunnen likken helpt ook ontspannen.
Als ze zo jong zijn en je doet het een paar keer per dag heb je ze het snelst tam.
Lukt niet hahaha bij de dierenarts was handdoeken ook geen succes m'n vader vond dat ie gwn uit de bench moest dus die heeft (met reismandje en al) hem er uit gehaald en nu zit ie wel wat rond te kijken
Wij hebben 15 jaar geleden een nog jongere kitten gehad, maar die was net als het vrouwtje gewoon super lief. Snel tam hoeft niet, we hebben nog 3 maanden voordat ze weer ontwormt en ontvlooit moeten worden
Bubblewrap schreef:Liefde gaat door de maag
Bij het voeren steeds dichterbij komen. Als het mogelijkis met die desbetreffende kat; later uit de hand voeren. (Als hij doorbijt. Deze stap overslaan!)
Dan handen in de buurt tijdens eten, dan aanraken, dan aaien. Opbouwen
Edit: en als je hem moet pakken. Direct doorpakken. Niet koetsie-koetsie, maar pakken en aaien.
LukieBradley schreef:(...)
Ook ik heb veel krassen en bijtwonden gehad hoor want zo makkelijk is het niet eigenlijk maar vooral veel geduld en veel zakjes vlees