Ik heb een bijna 12 jarige hond die de laatste tijd erg veel klachten heeft. Uiteraard zijn we naar de dierenarts geweest. Hond had klachten als stijfheid, veel hijgen en meerdere keren per dag kleine beetjes poepen.
Niet zo lang geleden heeft ze een dikke darm onsteking gehad, dus in eerste instantie was het vermoeden dat hier weer sprake van was. Antibiotica mee voor 5 dagen en de boel maar aankijken was het oordeel. Ze stond al op de pijnstilling ivm atrose dus dit verhoogd.
Na deze 5 dagen was er echter geen verbetering dus zijn we terug gegaan. Er is bloed afgenomen, ontlasting getest en er is gekeken of er niets is vastzat in haar darmen gezien het nogal een vreetzak is. Alles was in orde behalve dan dat ze nog steeds veel pijn aangaf. Blijkt dus dat de atrose is verergerd en ze behoorlijk last heeft van haar poten en rug.
Inmiddels staat ze dus op de maximale dosering pijnstillers en moet ik in de gaten houden of dit nog kwaliteit van leven is en daar ligt dus de twijfel.
Ze eet nog steeds niet fantastisch ondanks dat ik het al aantrekkelijker maak met paté. Ze hijgt bij het uitlaten en de versnelling is niet meer te vinden. Ze hijgt soms ook in huis. Daarbij wonen we 3 hoog wat het haar dus ook niet makkelijker maakt. Drinken doet ze wel goed trouwens en op dit moment ligt te rustig te slapen

Nu snap ik dat niemand hier voor mij kan bepalen wat ik moet, maar wellicht kan ik toch wat met de input van anderen.