slaapgebrek....... (pup)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Cindy

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:46

Eens met reacties van een aantal anderen hier in het topic: een hond laten piepen is echt niet nodig en een teken dat je te snel gaat. Heeft mijn pupje nooit gedaan. Ik ben de eerste dag heel veel bezig geweest met benchtraining: als het hondje moe is in een bench zetten met de deur open + kleed erover en er zelf vlak naast gaan zitten. Vooral niet opsluiten en weglopen, dan is de hond ineens helemaal alleen en opgesloten. Logisch dat hij dan gaat piepen, de bench vervelend vind en verlatingsangst krijgt! Het kost de eerste dagen véél tijd (je kunt de hond geen seconde alleen laten) maar ik had met een week een zindelijke hond die beneden sliep, en na een paar maanden een hele stabiele hond die goed alleen thuis kan blijven (daar staat de Weimaraner niet echt om bekend). De eerste paar nachten sliep ik naast de bench, zodat ik zodra ze een klein piepgeluidje maakte meteen eruit kon halen om te laten plassen. Bench staat er nog steeds, met de deur open, maar ze komt er 's nachts zelden uit voordat ik 's ochtends beneden kom. Veel honden vinden een deels afgesloten en donkere plek fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:28

Misschien kun je de stapjes wat kleiner maken? Dus eerst bij de deur van de slaapkamer zodat ze je nog wel hoort. Dan in de gang etc.
En heeft se iets van een tshirt met jouw geur?
Mijn zusjes eerste hond kon perfect in de bench. Maar de tweede? Ook zo een drama. Dat heeft ze dan maar op gegeven en beide honden slapen nu in een mandje op haar slaapkamer :D

Ik zie nu dat je vannacht bij haar gaat slapen. Dat is ook een goed “compromis”. Mn zusje sliep met haar hand eerst in de bench op een matras op de grond. Later Sliep ze wat verder weg op de bank etc
Succes! Het komt goed uiteindelijk :j