Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xoranlover schreef:Ik heb een slickerborstel en een borstel met natuurharen.
Ook een metalen kam met de tandjes heel dichtbij elkaar.
De slicker borstel gebruik ik om losse haren eruit te halen tijdens de rui. En om de maismeel door de vacht te borstelen. De natuurharen borstel om losse haren en vuil te verwijderen en op show om de vacht plat te leggen.
De metalen kam om klitten uit de vacht te halen.
Ik weet niet wat voor kat je hebt maar ik zou absoluut geen furminator gebruiken. Daarmee ontwol je de vacht en haal je de ondervacht los en maak je die kapot. Indien je twijfelt zou ik overleggen met een ervaren kattentrimmer. (Daar heb ik ook mijn kammen en sprays van)
debsoleino schreef:zonnebloem18 schreef:Waar heb je de kam voor nodig?
Heeft de kat een dikke ondervacht? Last van klitten? Wat voor kam beviel wel goed?
Tegen het verharen. Ik had eerst een rubberen borstel met rubberen puntjes. Allerlei variaties geprobeerd hiervan maar niks hielp goed.
annaburg schreef:Ik gebruik deze handschoen altijd tegen het verharen. Makkelijk te gebruiken, haalt er veel haar uit en kat vindt het heerlijk. Zie alleen dat hij via deze link niet leverbaar is, maar zag hem ook op andere sites staan.
https://www.bol.com/nl/p/true-touch/9200000080511811/
debsoleino schreef:Mossel schreef:Zo min mogelijk borstelen zo stimuleer je het verharen.
Ze heeft rond deze tijd van het jaar erg last van haarballen dus wil haar een klein beetje helpen met het verharen.
cursebreaker schreef:purny schreef:Ferminator. Gebruik ik voor de kat van mijn ouders en hij vind het heerlijk
Alsjeblieeeeft, gebruik geen Ferminator![]()
Zo slecht voor de vachtGeld voor zowel hond, kat, paard...