Steenuil & Ransuil

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xYaartje

Steenuil & Ransuil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-20 09:00

Ja, daar zijn ze weer! Mijn favoriete vogels en nieuwe beste vriendjes. Terwijl ik dit ook typ kan ik vanuit mijn raam ook zo twee Ransuil jongen zien zitten <3 .

Vorige week vrijdag zat ik bij adres 2 (ik verzorg op drie adressen en heb ook nog een eigen pony). Camera bij de hand, onder het mom van, je weet maar nooit. Wat land daar voor mijn neus? Op de grond? Een Steenuiltje! We keken elkaar ontzettend verbaasd aan, maar uiteindelijk leek het hem niets uit te maken dat ik er zat want hij ving een worm en at die vrolijk op. Oh wee als ik die af probeerde te pakken, maar niet getreurd lieve vriend. Hij is helemaal voor jou! Ik eet geen worm.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.

Afbeelding

4.

Afbeelding

5.

Afbeelding

6. Deze foto is afgelopen week gemaakt. Zat heel mooi in de boom en volgde mij overal met zijn blik <3 .
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Deze foto's zijn van gisteravond. Wat was dit een bijzondere ontmoeting <3 . Zo dichtbij! Kijk altijd rond 9uur 's avonds uit mijn raam. Juist om te zien of Kwik, Kwek, Kwak en Lizzy al wakker zijn en wat zie ik daar op de schuur zitten van mijn schuinonderbuurvrouw? Kwik! Een van de Ransuil jongen!
Camera gepakt, voorzichtig mijn balkon opgelopen want wilde Kwik niet laten schrikken, maar hij bleef zitten en liet in de tussen tijd nog een cadeautje achter hihi!
Kwek en Kwak kwamen er vervolgens ook nog bij <3 .

Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. En deze van vanmorgen vroeg rond half 8 <3 . Het leuke is. Kwik en Kwek zitten nog altijd duidelijk in zicht waar ik ze prima kan zien! Kwek zit wel op een andere tak dan Kwik, maar dit is zo ontzettend leuk <3 .

Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

Het is echt een voorrecht om deze prachtige dieren van zo dichtbij te mogen fotograferen. Hun groei te kunnen volgen. Hun ritme overdag te kunnen en mogen ontdekken. Ik ben een gelukkig mens <3 .

blackstar

Re: Steenuil & Ransuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:18

Prachtig zijn ze he..

Ik heb je foto's ook gezien op de facebookpagina van roofvogels en uilen in het wild.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:21

Ohh wat prachtig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:22

Ohh wat mooi, vooral dat etende steenuiltje.

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:23

Uilen zijn zo mooi, gave foto's!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:48

Zo, wat ontzettend gaaf <3.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:52

Erg mooi!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-20 10:17

Ze waren net weggevlogen, maar Kwik zit weer op zijn plek! Zo leuk! En met dat ik het bericht plaats vliegt die weer weg _O-

Blackstar: Ja, onwijs prachtig! Eerste keer in mijn leven dat ik ze van zo dichtbij mag mee maken en daar maak ik graag gebruik van :j . En geniet ik ook onwijs van! Wat leuk dat je ze daar ook hebt gezien :j . Zo leuk zo'n groep met mensen die dezelfde interesse hebben. Kwam janouk ook al tegen daar! Wie ben jij in de groep? Wie weet heb ik je naam wel eens voorbij zien gekomen!

Storm: Dank je wel!

Morganlefay: Dank je wel!

Chazzie: Ja, dat zijn uilen zeker! En de jongen zijn zo schattig wanneer ze nog helemaal in hun donsvacht zitten <3 . En dank je wel!