Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Allejandro schreef:Ik heb begrepen dat brok voeren en tegelijk vers voeren, absoluut een no-go is van mijn kvv-leverancier.
Hier zou ik mij eerst in gaan verdiepen voor je het overweegt.
Compleet vers (kvv) is ideaal, helemaal niet duurder dan brokken en eenmaal je het gewend bent ook niet meer werk.
SimoneeM schreef:Dat is inmiddels achterhaald. Er zullen ongetwijfeld katten zijn die gevoelig reageren, maar het is over het algemeen genomen geen enkel probleem om brok en vers te combineren.
Allejandro schreef:SimoneeM schreef:Dat is inmiddels achterhaald. Er zullen ongetwijfeld katten zijn die gevoelig reageren, maar het is over het algemeen genomen geen enkel probleem om brok en vers te combineren.
Het heeft met de ph te maken van de maag.
Dus of dat achterhaald is weet ik niet. Hier in elk geval geen goede ervaring met de combi van brokjes en vers.
Earth schreef:Ja ik ben ff aan het kijken, maar ik vind Orijen echt veel te duur
Allejandro, ik krijg dan een beetje het gevoel van 'wij van wc-eend adviseren wc-eend'![]()
Maar ik lees dat de meningen daarover zijn verdeeld, maar ik heb het ook even bij mijn dierenarts neergelegd.
SimoneeM schreef:Earth schreef:Ja ik ben ff aan het kijken, maar ik vind Orijen echt veel te duur
Allejandro, ik krijg dan een beetje het gevoel van 'wij van wc-eend adviseren wc-eend'![]()
Maar ik lees dat de meningen daarover zijn verdeeld, maar ik heb het ook even bij mijn dierenarts neergelegd.
Klopt hoor, Orijen is eh, nogal prijzigIk voer echt maar een heel klein deel brok en stel verder rauwe voeding volledig zelf samen. Dan is het dus wel te overzien.
Power of Nature is al een heel stukje goedkoper, vind ik ook een goeie.
Earth schreef:Ja sowieso zorg ik dan voor een brok met hoog vleeswaarde en ga ik het rustig opbouwen.
Maar voor hetzelfde geld blijven we bij vers hoor, maar ik moet me nog even verdiepen in hoe dat werkt haha.
SimoneeM schreef:Earth schreef:Ja sowieso zorg ik dan voor een brok met hoog vleeswaarde en ga ik het rustig opbouwen.
Maar voor hetzelfde geld blijven we bij vers hoor, maar ik moet me nog even verdiepen in hoe dat werkt haha.
KVV is inderdaad het makkelijkst; degene waar ik het meeste vertrouwen in heb qua compleetheid (en dat is zeker voor kittens noodzaak), zijn BARFmenu en KB Raw (de complete lijn dan, sensitive is meest geschikt voor katten).
Maar verdiep je er idd vooral rustig in; beter de tijd nemen, dan een onvolledige maaltijd voeren