Vuurwerk vrij vakantie vieren met hond.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eliana

Vuurwerk vrij vakantie vieren met hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-20 10:47

Hallo bokkers,

Ik ben opzoek naar een vuurwerkvrij park/huisje, waar we met ons gezin (2 volwassenen, 2 kleine kinderen en 2 honden) heen kunnen vanaf 27 december tot 1 of 2 januari.
Heeft iemand tips/ ervaringen?
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 24-06-20 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: i.o. titel aangepast.

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 21:11

Ik ben ook heel benieuwd naar ervaringen.
Willen dit jaar voor het eerst een huisje huren ivm onze hond die erg bang is.

Poosje81

Re: Vuurwerk vrij vakantie vieren met hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 21:15

Frankrijk? hier merken we in ieder geval niets met oud & nieuw qua vuurwerk!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 21:32

Belgie is ook redelijk vuurwerkarm. Zeker als je beetje buitenaf gaat.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 21:58

Vlak bij ons zit https://www.tabaksvakantiebungalows.nl/, rond oud en nieuw zitten de bungalows hier altijd vol met mensen met honden, omdat het heel rustig is daar qua vuurwerk. Misschien een mogelijkheid?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 22:16

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 22:29

Wij waren 2 jaar geleden toevallig met O&N in een Landal (of Centerparcs, weet ik niet meer := ) in het zuiden van NL, bij Roermond in de buurt ; was echt heul stil :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 22:39

Let er wel op dat een Landal park vuurwerkvrij kan zijn maar de omgeving niet! Dan is het dus verboden om op het park vuurwerk af te steken maar uiteraard voor omgeving bewoners niet. Echt even goed opletten of de gemeente vuurwerkvrij is of niet.

Ik heb me laten vertellen dat er waddeneilanden zijn die vuurwerkvrij zijn, misschien is dat een optie?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 22:44

KimD schreef:
Let er wel op dat een Landal park vuurwerkvrij kan zijn maar de omgeving niet! Dan is het dus verboden om op het park vuurwerk af te steken maar uiteraard voor omgeving bewoners niet. Echt even goed opletten of de gemeente vuurwerkvrij is of niet.

Daar heb je gelijk in, maar het park waar wij zaten was nogal in the middle of nowhere, dus daar was sowieso weinig rumoer :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 22:45

MamaMiesje schreef:
KimD schreef:

Daar heb je gelijk in, maar het park waar wij zaten was nogal in the middle of nowhere, dus daar was sowieso weinig rumoer :)

Welk park was het?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 22:47

Wil je in Nederland of mag het buitenland ook?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 22:56

KimD schreef:
Welk park was het?

De Echtgenoot gevraagd: het was een CenterParcs en het zijn er 2 in Limburg en die liggen nog vlak naast elkaar ook :') 'De Limburgse Peel' en 'Het Meerdal' :j

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 07:11

Buitenland mag ook, België, noord Frankrijk of net Duitsland in.
Veel landal parken zitten al vol.
Bedankt tot nu toe al voor het meedenken ik hoor graag nog meer tips :).

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:06

Terschelling of Schiermonnikoog? Daar is sowieso heel weinig vuurwerk en als je een huisje ergens in het duin hebt, heb je er al helemaal geen last van is onze ervaring.

Afgelopen jaarwisseling zaten we dan een keertje in hotel paal 8 op Terschelling in plaats van een huisje in het duin, maar ook dat was prima te doen. Onze hond ging in ieder geval snurkend het nieuwe jaar in :') Maar thuis maakt hij er verder ook weinig van.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:09

Voor Duitsland zou je naar natuurgebieden kunnen kijken, daar mag geen vuurwerk worden afgeschoten. Vooral de Harz is prachtig, daar kun je ook heel mooi wandelen <3 In sommige oude steden zoals Würzburg en Rothenburg mag ook geen vuurwerk afgestoken worden ivm brandgevaar.

https://www.mein-haustier.de/magazin/si ... -mit-hund/

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:22

Ik lees mee, ik heb afgelopen jaar mijn honden in een pension gebracht. Van te voren uitdrukkelijk gevraagd vuurwerkvrij, ja hoor helemaal. Bij het ophalen bleek dat dus niet zo te zijn. Eentje had de hele week amper gegeten en de ander was helemaal vies. Ik moest ook nog eens 200 euro afrekenen dus al met al vond ik het niet zo'n succes maar thuisblijven is dus geen optie.

Dit jaar misschien d ehonden maar ergens mee naartoe dan......

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:26

Kijk ook uit met carbidschieten. Dat doen ze juist buitenaf veel en het geluid draagt ver. Het is wel een ander soort geluid dan gewoon vuurwerk. Voor veel dieren is het niet zo'n probleem. Ik weet niet hoe dat voor je honden is...

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:30

Wij gaan al jaren naar de Ardennen! We zitten dan in een vakantiehuisje aangeboden via Airbnb enz.

Meestal horen we echt helemaal niks of echt zeer, zeer zacht vuurwerk geluid waar de dieren dan ook niet op reageren. We zitten altijd wel achteraf of in hele kleine dorpjes maar dat is in de Ardennen makkelijk te vinden!

Dus daar zit je sowieso goed.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:31

LindyH schreef:
Kijk ook uit met carbidschieten. Dat doen ze juist buitenaf veel en het geluid draagt ver. Het is wel een ander soort geluid dan gewoon vuurwerk. Voor veel dieren is het niet zo'n probleem. Ik weet niet hoe dat voor je honden is...

Dat is dus hier het allergrootste drama. In mijn dorp is het gewoonte om dat de hele middag te doen........mijn honden weten van gekkigheid niet waar ze zich moeten verstoppen maar niets helpt tegen die herrie.

9jinte9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:54

Vakantiepark de Noordster in Dwingeloo is vuurwerk vrij.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 15:37

Volgens mij is er ook een vuurwerkvrij park in Hoenderloo, ergens in een bosgebied

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 15:44

Absoluut Frankrijk als aanrader. Ik woon hier nu anderhalf jaar en ik was helemaal in de war oudjaarsdag omdat hier in de regio echt helemaal niks afgestoken word. Ook zitten er hier best wat leuke gites in de buurt en is de omgeving ook leuk om wandelingen te maken :D

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 15:46

Landal orveltermarke bij Orvelte/Witteveen (Drenthe) zit in een rustige omgeving, dus ik denk dat daar ook vrij weinig last is van vuurwerk :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 15:55

prugelpiet schreef:
Landal orveltermarke bij Orvelte/Witteveen (Drenthe) zit in een rustige omgeving, dus ik denk dat daar ook vrij weinig last is van vuurwerk :)

Volgens mij zijn ze daar wel vrij actief met carbid? Ik meen me te herinneren dat Witteveen zelfs een carbidploeg heeft.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 22:15

Destination schreef:
prugelpiet schreef:

Volgens mij zijn ze daar wel vrij actief met carbid? Ik meen me te herinneren dat Witteveen zelfs een carbidploeg heeft.

Ohja... Maar je zou het park even kunnen bellen. Ik weet namelijk niet hoe dicht ze carbid schieten bij het park. Je mag hier namelijk niet zomaar overal carbid schieten.