Ik ben op zoek naar mensen die een irish soft coated wheaten terrier hebben, of mensen die ervaring hebben met dit ras. Wij zijn met ons gezin al een tijdje op zoek naar een hondje, en dit ras staat nu op 1. We zijn helemaal weg van dit ras. Mijn vader heeft in zijn studententijd bij iemand in huis gewoond die een Wheaten had en heeft sindsdien nooit meer zo'n lieve, gehoorzame en leuke hond ontmoet. Nou verschilt dit natuurlijk per hond, maar we zijn echt verliefd op die beestjes.

Het leek mij leuk om te zien of er ook medebokkers zijn die ervaring hebben met de wheaten. En ik heb nog een paar vraagjes;
De wheaten zal onze eerste hond worden. We hebben eigenlijk dus nul hondenervaring. We lezen ons natuurlijk goed in en weten dat een hond veel geld kost en dat het niet zomaar even een pup kopen is, maar echt een maatje voor het leven. Wij gaan natuurlijk puppy- en vervolgcursussen volgen en er alles aan doen om goede baasjes te zijn voor de hond. Zijn er hier mensen die een wheaten als eerste hond hebben gehad en zo ja, hoe beviel dat?
En wij hebben ook al 2 katten! Dus het is even de vraag hoe de katjes op de pup gaan reageren. Over het algemeen lees ik goede verhalen over wheatens die samenleven met katten, maar ben benieuwd of hier ook mensen zijn die een wheaten en een kat hebben.
Natuurlijk zijn alle overige tips welkom! Ik zal hier waarschijnlijk ook wat updates/fotos gaan plaatsen over ons wheaten avontuur, lijkt me leuk om bij te houden!

Groetjes, Naboo