Mizora schreef:Is ze mager? Op de foto zie ik het zo niet, maar dat kan vertekenen.
Soms helpt juist wat krap voeren beter. Het gevoel van schaarste doet soms beter eten.
Sommige honden zijn juist beter te porren voor hun brokken als ze als beloning tijdens het trainen/wandelen gebruikt worden. Hier kreeg ik de waanzinnig slechte eter uiteindelijk aan het eten door brokjes weg te rollen tijdens het wandelen, hierdoor zat er een kanselement in, een spelelement (jacht) en het gevoel van beloning in. Zij woog op dat moment slechts 75% van wat ze moest wegen (7.5kg terwijl ze ruim 10kg moest wegen) en was dus broodmager.
Natvoer werd hier het best gegeten, maar nog steeds slecht in de voedselweigerperiode. Er stond altijd brok met daarin 4 soorten klaar, maar ze (ik had 2 zusjes) deden een week over een bak met voer voor ruim 1 dag. Het stond er voornamelijk zodat als er gebeld zou worden vanwege verwaarlozing, ze waren immers broodmager, er bewijs was dat ze echt mochten eten, maar het niet deden.
Qua natvoer bevalt Renske vers (natvoer, niet het vriesvoer) het beste. Met daarop volgend Rocco en Lukullus (alleen het natvoer, Lukullus droogvoer werd van gewalgd).
Ik vind haar niet mager, maar wel erg smal. Haar ribben zijn niet zichtbaar. Pas heeft ze een week niks gegeten, toen viel ze wel af.