Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
EmptyWords schreef:Oei, ik vind het een gedurfde uitspraak "ben ik e enige die nog weet hoe ik een.hond moet opvoeden". Er zijn namelijk meerdere wegen die naar Rome leiden en meerdere manieren van opvoeden van de hond. Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn hoe een ander zijn of haar hond aanpakt.
Vanuit een bericht als dit, of zelfs die paar minuten die jij ziet bij een ander kun je geen oordeel vellen. En ik vind dit dus ook erg kort door de bocht.
Mijn honden worden voor 95% positief getraind, maar ook daar... Als ik een paar keer heb aangegeven dat iets niet mag of niet hebben wil, zal ik ook even streng doorkomen. Klaar is klaar en genoeg is genoeg. Ze zijn allemaal altijd super blij en werken graag voor me.
CharlesZ schreef:Misschien dat ik bokt nu over me heen krijg maar ja, ik moet heel eerlijk zeggen dat bij de honden van mijn ouders ik er wel degelijk 1 af en toe een tik geef. Geen mep ofzo, en tik is misschien net wat hard verwoord maar een por is het ook zeker niet.
Hond is altijd erg jaloers en dominant en kan soms uitvallen naar een andere hond. Gelukkig zie ik precies aan haar lichaamstaal wanneer ze daartoe in staat is. Hebben van alles al geprobeerd, speeltjes en snoepjes en ook even een duw maar dat helpt allemaal niet. Ze krijgt echt tunnelvisie naar een bepaalde hond. We geven dan een tik in de zij en meteen zie je dat ze zich weer bewust is van de omgeving en is ze weer rustig. Gelukkig word het gedrag steeds minder. Tik is trouwens in haar zij.
Voorheen toen we andere opties probeerden (zoals speeltje, snoepje als afleiding) waren we veelste laat altijd met haar stoppen in haar gedrag. Dit heeft er zelfs toe geleid dat een andere hond een bloedende nek had als gevolg![]()
Gedrag is nu al een maand weg en hopelijk blijft het weg. Hond speelt veel, ook toen ze het gedrag vertoonde maar soms ging er gewoon opeens een knop om. Heel raar maar hopelijk blijft het nu weg.
ThreeFingers schreef:Het ligt aan het type hond, sommige honden doen het prima met een voertje.
Maar er zijn ook honden die heel erg graag zelf de leider willen zijn, en hebben schijt aan een voertje, en doet gewoon lekker waar die zin in heeft.
Daar zul je toch echt anders mee om moeten gaan.
Kijk naar hoe honden onderling met elkaar omgaan, word iets niet geduld, worden ook correcties uitgevoerd.
jooosjefien schreef:Toch is mijn eerste reactie: onkunde! Leer eens een hond opvoeden!Ik heb mijn hond alles met hondenkoekjes geleerd en dat ging prima. Ze luistert niet altijd even goed, maar daar zijn we mee bezig.