Honden trimsalon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janiniie

Honden trimsalon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 10:45

Goedemorgen,

Dan ben je dus met je nieuwe hond op t punt dat je denkt Jaa hij mag even geschoren worden!
Maar het is zo uit één lopend zijn er mensen die ervaring hebben met trim salon in Alphen. En het liefst een die een beetje normaal geprijsd is?

Groetjes Janine

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:01

Wat voor hond heb je en wat noem je normaal geprijsd?

Ik vraag bijv minstens 35 euro per uur voor kleine honden, 40 voor grote honden
Laatst bijgewerkt door rayoow op 12-06-20 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Skippy01

Re: Honden trimsalon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:05

Iets meer info is wel handig.
A) Alphen, of Alphen a/d Rijn?
b) wat voor soort hond, leeftijd, formaat
c) wat voor prijzen vind jij normaal? Voor onze middenmaat doodle betalen wij flink meer dan voor mijn stokhaar/ruwhaar podengo van ongeveer dezelfde maat: plukken gaat veel sneller dan in model knippen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:07

Laten trimmen is helaas niet goedkoop. Logisch ook als je bedenkt wat er allemaal bij komt kijken. Dus helaas als je het voor 4 tientjes wil laten doen vrees ik

Baredawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:41

Kijk eens op ABHB.nl. Daar vind je alle aangesloten, gediplomeerde trimsalons en kun je ook op woonplaats zoeken. Welke prijs jij duur vindt, is uiteraard persoonlijk. Maar vergeet niet, dat de overheid het houden en trimmen van dieren als “luxe” ziet, en dus in het hoge BTW-tarief van 21 procent heeft geplaatst. De trimsalon moet dus sowieso 21 procent van het bedrag, afdragen aan de Belastingdienst. Daarnaast nog inkomstenbelasting, vaste en variabele kosten. De meeste honden zijn minimaal wel 2 uur onder de pannen bij de trimsalon, dus per saldo houden de meeste trimsalons het minimum loon uiteindelijk over.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:44

@baredawn de meeste grote honden of honden met een complexe vacht denk ik dan? Mijn podengo (ruwhaar/ stokhaar, plukvacht) is meestal binnen 45 minuten klaar. Onze medium labradoodle (curly coated, dus echt poedelvacht) met 1,5 uur ongeveer. Onze spaniel (halflang haar, heel zacht, heel dik haar en makkelijk matvorming bij broek en onder oren) was ook met een kleine 1,5 uur klaar (en dat was een grote spaniel, 30kg)

Baredawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:54

Skippy01 schreef:
@baredawn de meeste grote honden of honden met een complexe vacht denk ik dan? Mijn podengo (ruwhaar/ stokhaar, plukvacht) is meestal binnen 45 minuten klaar. Onze medium labradoodle (curly coated, dus echt poedelvacht) met 1,5 uur ongeveer. Onze spaniel (halflang haar, heel zacht, heel dik haar en makkelijk matvorming bij broek en onder oren) was ook met een kleine 1,5 uur klaar (en dat was een grote spaniel, 30kg)

Het hangt uiteraard van het ras af, maar ik heb zelf een Hondentrimsalon en de ene hond is de andere niet. Ik heb een Labradoodle waar ik met anderhalf uur mee klaar ben, maar ik heb er toevallig gisteren een Labradoodle gedaan waar ik drie uur mee zoet ben geweest.
Zelde met een Spaniël. Daar heb ik er een van die na een uur weer naar huis kan, maar de meeste gaan bij mij pas na 2 uur naar huis. Daarom kunnen we ook vaak nooit een vast tarief geven, maar een vanaf-prijs. En daarom zeg ik ook, de meeste honden zijn wel 2 uur onder de pannen. Natuurlijk heb je altijd uitzonderingen.

Maar dat is ook niet mijn punt. Ik wil voornamelijk duidelijk maken dat het voor veel mensen lijkt dat we een hoop geld binnenharken, maar uiteindelijk onder aan de streep hou je gewoon een stuk minder over.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:05

@baredawn ah ja, op die manier. Ja, onze doodle heeft voor een doodle een héle makkelijke vacht, omdat het dus echt een poedelvacht is. Veel doodles hebben zo'n vlees-noch-vis vacht, en dan ben je wel even zoet... Bij ons werd de eerste keer ook gezegd 'reken maar op 2 uur'. Bleek dus mee te vallen.

Tjah, als je aan een hond begint met een vacht waar 'werk' aan zit (eigenlijk alles behalve een echte korthaar dus), dan neem je denk ik ook de zorg voor de vacht op je. Ofwel zelf, ofwel via een trimsalon. Mijn eigen kapper is vooralsnog altijd duurder dan die voor de hond haha.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:23

Tot nu toe heb ik steeds 30-35 euro per uur betaald met mijn middenslag poedel, en zijn ze gemiddeld 2-2.5 uur bezig. Simpel vrij kort model, wel deels geknipt, ze ging iedere 6 weken, ik borstelde tussentijds weinig. De laatste paar keer heeft ze steeds een epileptische aanval naderhand gehad, dus nu doe ik het weer zelf. Van het geld dat ik per jaar kwijt was heb ik een leuke trimset kunnen kopen.

Edit: ze is bij 5 verschillende trimsters geweest door verhuizen en uitproberen.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 18:31

Mizora schreef:
Tot nu toe heb ik steeds 30-35 euro per uur betaald met mijn middenslag poedel, en zijn ze gemiddeld 2-2.5 uur bezig. Simpel vrij kort model, wel deels geknipt, ze ging iedere 6 weken, ik borstelde tussentijds weinig. De laatste paar keer heeft ze steeds een epileptische aanval naderhand gehad, dus nu doe ik het weer zelf. Van het geld dat ik per jaar kwijt was heb ik een leuke trimset kunnen kopen.

Edit: ze is bij 5 verschillende trimsters geweest door verhuizen en uitproberen.

Dat was inderdaad een beetje wat ik in gedachten had, maar ook iemand die een beetje weet wat ze doen! En geduld heeft nu een kennismakingsgesprek gesprek. Het hoeft ook niet goedkoop te zijn. Maar vond 150 een beetje achterlijk veel. Dus dacht informeer even verder. Maar deze dame waar ik de afspraak heeft hanteerde nette prijzen en veel geduld dus dan is 30 per uur inderdaad netjes ! Tot 40 per uur vond ik zelf netjes en dacht ik aan bij een ervaren persoon.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 18:39

Ik vind 30 euro voor twee uur werk heel erg weinig :o als je bedenkt dat er nog 21%btw af moet hou je 23,70 over dat is 11,85 per uur en dan moet ook nog je materiaal en verbruik etc er nog vanaf.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 18:43

moonsparkle schreef:
Ik vind 30 euro voor twee uur werk heel erg weinig :o als je bedenkt dat er nog 21%btw af moet hou je 23,70 over dat is 11,85 per uur en dan moet ook nog je materiaal en verbruik etc er nog vanaf.

Er staat ook 30-35 per uur, en dan 2-2,5 uur werk hè ;)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 18:44

Ooww sorry per uur, verkeerd gelezen ;)

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 18:54

Ik ben toevallig vanmiddag weer geweest. Van half 1 tot kwart over 2 voor twee hondjes. De ene wordt geschoren en de andere geplukt. Kostte me 60 euro. Ik kom er al jaren want het hondje dat geschoren wordt vindt heel vervelend maar het gaat steeds een beetje beter bij haar, ik moet er ook bij blijven anders lukt het niet. Maar al zou ze 100 euro vragen dan zou ik nog naar haar gaan want een goede trimster ( met geduld ) is goud waard!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 19:12

Nou als ik het zo lees ben ik maar een slome trimster maar ik vind het vooral belangrijk dat het geen lopende band werk is.
Het moet leuk blijven voor zowel hond als trimmer.
Nou scheelt het inderdaad enorm wat voor hond en vacht je hebt maar ik ben gemiddeld 1 uur en 3 kwartier bezig per hond maar heb ook een uit de kluiten gewassen cocker spaniel(lees meer springer) met een berg haar die geschoren moet worden en daar ruim 2 uur en een kwartier werk aan,maar ik heb 10 keer liever een plukker want die scheer vacht is verschrikkelijk en hij komt netjes om de 10/12 weken.
Ik hanteer wel vaste prijzen dus niet per uur tenzij de vacht slecht bijgehouden is.
En hier worden de honden ten alle tijden gewassen want een ongewassen hond kan je niet netjes afleveren en kost je je materiaal.

Ik kan me dus echt niet voorstellen hoe je in 1 uur en 3 kwartier een pluk hond en een scheerhond netjes af kan leveren.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 19:38

@cinniz maar het scheelt ook wel enorm hoe vaak iemand gaat het. Onze Doodle gaat 4x per jaar en komt altijd keurig terug na 1,5u, incl wassen (maar wij wassen hem zelf eens per twee weken omdat hij gewoon onwijs smerig wordt van het wonen in het bos, en we leveren hem ook echt niet smerig af).

Toby heeft dan een plukvacht, maar niet zo dicht als een terriër dat heeft bijv. Hij heeft een beetje een gekke vacht: stokhaar en ruwhaar gemixt. Die gaat ofwel naar de trimmer ofwel doe ik hem zelf als mijn handen het toelaten. In beide gevallen is dat met kleine 45min gedaan. Maar ook die wordt bijgehouden.
Als iemand maar 2x per jaar komt, of zelf nooit wast of nagels knipt ofzo, heb je vermoedelijk al véél meer werk er aan.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 20:50

Afbeelding

Nou dit zijn mijn stoere jongens haha. De ene is 13,5 kg de andere 6,5 kg. Ik ga 4 a 5 keer per jaar naar de trimster.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 21:04

Makkelijk geld verdienen als ik het zo hoor. Mijn paard rij instructrice kost heel wat minder per uur.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 21:12

Blussem schreef:
Makkelijk geld verdienen als ik het zo hoor. Mijn paard rij instructrice kost heel wat minder per uur.

Want die gebruikt ook materialen die geslepen moeten worden,stroom en water ect en een huur voor een pand.
Ik zou zeggen wat let je.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 21:15

Blussem schreef:

Dan heb ik wel vraagtekens bij of het haar primaire inkomstenbron is. Ik reken ook 30 p/u als instructeur. Mijn instructeurs rekenen 40 p/u. Alles excl reiskosten.
En dat is geen dik inkomen hoor, met wat er nog vanaf moet als zelfstandige, naast de belasting, zoals verzekeringen. Je bijscholingen zie ik dan voor het gemak nog even los daarvan.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 21:36

Nog los van het gevarengeld. Trimsters worden toch met enige regelmaat gebeten door al dan niet (vacht)verwaarloosde honden. En dan hebben we het nog niet over de vlooien en de ontstekingen die onder een vervilte vacht vandaan komen waar de eigenaar je dan weer de schuld van geeft.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 21:37

Blussem schreef:

Ik draag al minimaal 800 euro per kwartaal af aan sociale lasten(belgie) dan verzekeribg, materiaal... Hou amper over van 40 per uur hoor...

En dan nog niet over risico's van beten ect. Gister toevallig nog

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 21:38

Blussem schreef:

Ik draag al minimaal 800 euro per kwartaal af aan sociale lasten(belgie) dan verzekering, materiaal, belasting, water ect... Hou amper over van 40 per uur hoor...

En dan nog niet over risico's van beten ect. Gister toevallig nog

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 17:23

Ik breek even in hoor! Weet iemand een fijne trimster in Gooi en omstreken?
Het lijkt me ook zo leuk het zelf te leren (voor eigen hond).