Honden speel weitje

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Honden speel weitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-20 16:32

Ik zit te denken om voor de honden een speel weitje te maken.

Wij hebben voor de paarden een pp en dat is afgezet, maar soms vind ik het toch niet fijn dat de hondjes daar kunnen lopen.

De tuin wordt nog gedaan, maar duurt nog even en wordt ook een verbinding tussen huis en paarden. Verder weten we nog niet wat we gaan doen met de tuin.

Nu zat ik te denken een stuk wei af te zetten en daar dingen te maken. Dus ook een klein badje/vijvertje, een heuveltje, beschutting......

Ze zijn enorm speels, snel en gek af en toe. In het bos klimmen ze graag op schuine boomstammen of gevallen boomstammen. Maar die worden te zwaar om even te verplaatsen........

Verder houden ze van rennen, gek doen, stoeien met elkaar en snuffelen. Het reutje houdt wel van water.

Wilde al langer attributen om met ze te oefenen. Deed ik vroeger met mijn Border Collie bij de ver ook en in onze tuin bij vorige huis in het klein. Maar dat soort dingen zullen ze niet snel zelf doen.

Ik heb dus wel een zwembadje ingraven en een kleine heuvel en hoop op een boomstammetje die te verplaatsen is, maar verder kom ik niet.

capopjekop

Re: Honden speel weitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:35

Als ik ooit zoiets zou maken zou ik er ook hindernissen in willen, zodat ik met de honden zou kunnen trainen. Je zou zo'n grote rioolingsbuis erin kunnen leggen. Dat is meteen beschutting.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:37

Koop wat basis agility materiaal. Gooi er wat ballen neer.
Een plek waar ze kunnen en mogen graven.
Een plek waar zon is, maar zeker ook een plek met schaduw.

Of als je mijn hond blij zou willen maken, steentjes van een centimeter of 3 en dennenappels... Dat is voor haar leuker dan ieder duur gekocht speelgoed...

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:23

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:41

Op animal planet dacht ik hadden ze een hondvriendelijke tuin gemaakt met gezonde kruidenbedden waar de honden van konden snoepen

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:45

Gaaf! Een hoek om te graven. Een stuk met lage struikjes waar je ze in kan laten zoeken naar koekjes of speeltjes. Mijn honden vonden twee buxusbollen altijd heel lekker om tussen door te lopen: soort honden wasstraat. En hindernissen.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:54

Hier in het hondenpark hebben ze onder andere een rubberen ring tussen twee palen om doorheen te springen. Ook nog een rijtje palen verticaal in de grond om te slalommen en nog een stuk of 5 vaste hindernissen om over te springen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:00

Een hond zit graag op een verhoging dus een soort brug maken. Veel struiken waar ze rond kunnen rennen en tussen kunnen snuffelen. Mijn jonge honden zijn vooral bezig met snuffelen , ratten jagen en kuilen graven. Dus zal dat soort dingen voorzien. Met water goed opetten dat je het regelmatig kan verschonen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:31

Als je honden van trekken houden kun je ook een paal met een stevige veer en touw eraan neer zetten.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 00:05

Ja, leuk!!!

Iets om te graven is zeker een goede. Mn reu helpt graag.

Echt hindernissen neerzetten weet ik nog niet. Moet echt een weitje zijn waar ze gewoon lekker kunnen ravotten of slapen als ik bij de paarden bezig ben, maar dan veilig.

Ik dacht ook aan een heuvel en boomstam.

We hebben een schelp als badje en dacht eraan om die iets in te graven zodat je hem eruit kan pakken en omkiepen.
Onze poel bij de paarden is te diep voor ze. Mn reu kan zwemmen, maar het teefje echt niet. Die gaat haar brede borstkas achterna en heeft er geen vertrouwen en handigheid in gekregen zoals hij.

@Mizora, die ga ik lezen. Ben benieuwd.......

Iets om tussen te snuffelen is ook wel erg leuk. Maar wil eerst kijken of het wat wordt, dus geen buxus plaatsen. Als het tegenvalt, wordt het weer wei en heb net al een rij buxus verplaatst omdat het bij de paarden in de weg stond.

Ja, ze houden ook van trekken. Als ik een stuk wei pak waar een boom staat, kan ik daar iets aan ophangen, maar moet wel veilig zijn.

Ik heb ook best een stapel rots stenen. Wilde er nog wat mee doen in de tuin straks, maar kan die ook neerleggen om voertjes te verstoppen. Een kruidentuintje zal ik naar kijken. Hebben we wel voor de paarden.