De meeste mensen in de regio kennen wel de Loonse en Drunense duinen dat in de buurt ligt, maar de Kampina is net zo mooi, of eigenlijk nog veel mooier...
Tenminste, dat vind ik dan

Ik struin dus graag rond in de Kampina, waar het stikt van het wild. Er zitten oa reeën, vossen, dassen, marters, eekhoorns en er loopt ook via een inscharingsproject een kudde jonge IJslandse hengsten. Ieder jaar worden daar de oudste jonge hengsten tussenuit gehaald en komen er weer jonge hengsten bij.
Daarnaast is er een herder actief op de hei en lopen er ook een aantal kuddes koeien rond.
Er zijn trouwens ook ruiterpaden!

Gisteravond besloot ik om weer eens op pad te gaan in de hoop om wat reeën te spotten

Let aub niet op de slechte kwaliteit van de foto's. Ik heb weliswaar een spiegelreflex en knip zomaar wat foto's maar verder totaal geen verstand van fotograferen

Foto's bewerken kan ik al helemaal niet, dus dat doe ik ook maar niet

Eerst even een voorbeeldje van de prachtige natuur

Dit is de Rosep, een oud beekje dat door het bos meandert.

Een oudere foto van een rondje tijdens het gouden uur in de ochtend.

Naast groot wild heb je er ook klein wild, zoals deze mooie bosbeekjuffer.

Deze zanglijster zong het hoogste lied

Er hangen overal nestkastjes, waar onder andere de pimpelmeesjes gretig gebruik van maken

Deze baby zat ongeduldig te wachten tot de catering weer voorbij kwam vliegen

In de Kampina vind je ook heel veel spechten, waaronder de groene specht, zwarte specht, maar ook de bonte specht.

Dit kleine bosmuisje had ook wel een hoge aaibaarheidsfactor

Af en toe kom je ook de blonde koeiendames tegen, die je vriendelijk vanaf een afstandje begroeten.

En wanneer je echt mazzel hebt, loop je ook nog eens de kudde IJslanders tegen het lijf

Momenteel lopen er ongeveer 15 hengsten in de kudde.

En mijn favorietje, een hengstje die heel veel wit heeft, maar dan wel weer een zwart hoofd en zwarte manen

Maar goed, we kwamen natuurlijk voor het wild.
En dat was gisteravond massaal op pad geloof ik. Het stikte van de reëen.
Ik struikelde bijna over ze

Kiekeboe

Met name op de heide en langs de bosrand zijn ze heel makkelijk te spotten

Deze dame had een kleintje aan de voet lopen, maar helaas kwam die niet boven het hoge gras uit

Even siësta op het zachte mos

en geen idee wat er met het gewei van deze jonge bok aan de hand is, maar volgens mij is die een beetje uit verhouding

En toen...zag ik nog een ree in de bosjes staan, niet helemaal mooi in beeld dus ik liep een stukje door en zocht haar opnieuw op door mijn lens.
Blijkbaar was ik haar een beetje kwijt, want ik zocht iets te ver naar links terwijl mevrouw rechts stond.
Maar toen kreeg ik dit opeens in beeld

Echt een lucky shot en helaas staat mams maar half in beeld

Na deze foto waren ze ook direct weg. Maar oh, zo mooi om een kleintje in het wild te mogen spotten

Ik heb nog veel meer foto's, maar helaas mag ik er maar 15 per pagina plaatsen

Voorlopig kan ik in ieder geval geen ree meer zien