Wat voor een Koi is dit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ChristaMoor

Wat voor een Koi is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 20:30

We hebben vorig jaar een paar nieuwe (europese) koi's gekocht in een bijzondere kleur. Eentje lijkt wel een zwemmende parkiet. :D

Afbeelding

In het echt nog veel blauwer dan op de foto. Hiervan hebben we er twee. Hoe komt deze vis aan zijn blauwe kleur?

hwn

Re: Wat voor een Koi is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 20:33

Bedoel je de bovenste, dus duidelijkste, op de foto? Zo wat zilverachtig van kleur is normaal een Ghost koi. Niet dat ik zoveel van koi's afweet, maar bij mijn ouders hebben ze er ook 1 of 2, ben die mee gaan kopen indertijd, vandaar.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 20:35

ik bedoel de bovenste. misschien op de foto niet helemaal duidelijk, maar hij is echt zo blauw als een grasparkiet

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 21:40

Misschien een asagi? Die zijn blauw. Nog specifieker een shiro asagi, als ik die opzoek vind ik plaatjes die overeenkomen met jouw vis qua kleur.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 21:59

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 22:28

Die laatste lijkt er inderdaad wel heel veel op.
Ik had wel gegoogled, maar blijkbaar niet goed genoeg :o

Dank!

Ik vind ze een geweldig leuke aanvulling in onze vijver :)

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:30

Lijkt me heel mooi die kleur. Op.mijn telefoonscherm is hij zilver. Soort.zou ik zo niet weten.

Isabelle_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:41

Waarschijnlijk is dit een Kikokuryo. Dit zijn doitsu (schubloze) metalic vissen met wit en zwart. Het blauwe wat je ziet is onderliggend zwart wat nog niet is doorgekomen. Als de vis ouder wordt komt dat (meestal) vanzelf door.
Je hebt ook Beni Kikokuryo maar Beni betekend rood en dat heeft deze niet dus is het een gewone Kikokuryo.

Een Asagi is een geschubte koi met bovenop grijs en onderop rood. Deze is niet geschubt en heeft ook geen rood.
Een Shusui is een schubloze Asagi, dus ook weer met rood aan de onderkant.
Een Shiro Asagi (of ook wel Snow Asagi genoemd) is het ook niet aangezien "Shiro" wit betekend maar dan nog steeds heeft deze koi geen schubben en geen rood aan de onderkant.

In ieder geval veel plezier met deze Kikokuryo :)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 06:18

Wat leuk! Ik moet echt eens langs komen, dan kan ik wel meekijken! Weet bijna alle soorten inmiddels wel!

Zo vanaf de foto idd meer kikokuryo :))

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 16:30

Wendy, welkom! Zou erg leuk zijn je weer eens te zien :) En dan kan je gelijk een lijstje maken van alle koi die we hebben.... Ik weet van een aantal de namen wel, de meeste zijn ook wel te vinden. En hij lijkt inderdaad erg op de Kikokuryo. Alleen het echte heldere lichtblauw bracht me aan het twijfelen.

Van mij mag hij blauw blijven, ik zou het jammer vinden als dit zwart wordt. Ik zal kijken of ik een nog betere foto kan maken. Op dit moment zitten ze onderin. En voer-momentje is geen foto-momentje :)