Konijn dikke buik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Konijn dikke buik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 09:39

Ik weet het niet meer, dus hoop dat ik hier nog wat te weten kom.

Ben al vanaf woensdagavond (is nu zondagmorgen) bezig met mijn konijn Bingo die niet meer wilde eten en een opvallend dikke buik heeft.
Toen stond deze ook echt op spanning, gelukkig heb ik een halve apotheek in huis en ben meteen met pijnstilling en dwangvoeding begonnen.
De volgende dag naar de dierenarts geweest, naar een andere dan normaal aangezien mijn eigen bomvol zat.
Ze wilde nog wat regelen voor uren later maar heb toen gekozen om rond te bellen zodat ik sneller aan de beurt was.
Hij gaf ab en kreeg nog injecties mee voor de volgende dagen, hij behandelde het als dikke buiken denk ik.
Ik denk eerder aan gas of verstopping of een combi.
Ondertussen heeft een vriendin voor mij nagevraagd bij iemand van de konijnenopvang en zij zei: ananassap geven.
Dit meteen gedaan, toen leek het eerst slechter te gaan en ineens begon hij te eten en te keutelen na een halve dag.
Sinds gistermorgen eet hij weer zelf, maar hij krijgt wel nog pijnstilling.
Nu durf ik niet zo goed te stoppen want ik vind zijn buik nog steeds dik, de spanning is er wel af.
Hij staat niet meer zo strak.
Ik wil sowieso even wachten met stoppen pijnstilling tot morgen aangezien het nu zondag is en ik morgen een afspraak wil maken bij mijn eigen dierenarts.
Ik wil daar even kijken of ik nog wat kan doen met bijv laxeer of een echo laten maken van de buik.
Bingo is een jaar of 5 a 6, precies weet ik niet maar is niet stokoud.
Misschien dat mensen het hier herkennen dat die dikke buik zo blijft.
Ben zo bang dat er tumoren ofzo inzitten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 09:45

Ik heb altijd anti-gas medicatie voor babies in huis voor de konijnen voor noodgevallen. Kun je bij de apotheek (drogist misschien ook) halen.
Als hij nu weer normaal eet en keutelt zal het gas waarschijnlijk weg zijn. Je kunt nog een tijdje vlozaad geven over het eten of wit lijnzaad.
Een dikke vreemde buik kunnen zeker een teken van tumoren zijn, zeker bij vrouwtjes. Ik heb er laatst nog 1 aan verloren helaas.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 09:47

Is Bingo een mannetje of een vrouwtje? Ik zou doorgaan net de pijnstillers totdat bingo weer goed eet en keutelt. Heb je ook iets van Ciseral in huis? Dan dat ook nog een weekje blijven geven. Wel fijn dat hij weer eet.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 09:53

Sizzle schreef:
Ik heb altijd anti-gas medicatie voor babies in huis voor de konijnen voor noodgevallen. Kun je bij de apotheek (drogist misschien ook) halen.
Als hij nu weer normaal eet en keutelt zal het gas waarschijnlijk weg zijn. Je kunt nog een tijdje vlozaad geven over het eten of wit lijnzaad.
Een dikke vreemde buik kunnen zeker een teken van tumoren zijn, zeker bij vrouwtjes. Ik heb er laatst nog 1 aan verloren helaas.

Oja die heb ik inderdaad ook al geprobeerd, infacol had ik gehaald, maar bracht weinig verandering.
Bingo is een gecastreerd mannetje.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 09:55

Leandra schreef:
Is Bingo een mannetje of een vrouwtje? Ik zou doorgaan net de pijnstillers totdat bingo weer goed eet en keutelt. Heb je ook iets van Ciseral in huis? Dan dat ook nog een weekje blijven geven. Wel fijn dat hij weer eet.

Bingo is een gecastreerde kerel.
Volgens mij heb ik geen ciseral meer, maar wil morgen toch afspraak maken dan vraag ik dat wel.
Dank je.