Twee kameraadreuen laten wennen aan ander teefje/reu

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IsabelleN

Twee kameraadreuen laten wennen aan ander teefje/reu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 18:57

Zijn er hier ook hondengedragskenners?
Hoe het beste te handelen met gezworen kameraden, twee reuen. Zij gaan samen verhuizen naar mensen met een andere hond. Nog niet bekend of dit ook een reu of teefje is, maar ik wil me vast inlezen.

Hoe maken we het een geslaagde kennismaking zodat de heren bij de derde viervoeter kunnen gaan samenwonen? Sowieso gaan we met de reuen naar voor hen onbekend terrein, namelijk het terrein van de nieuwe eigenaar; of moet het ook neutraal terrein zijn voor de derde hond waar uiteindelijk bij gaan wonen?
Graag tips..., alvast dank!
Laatst bijgewerkt door IsabelleN op 05-06-20 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Elin_

Re: Twee kameraadreuen laten wennen aan ander teefje/reu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 19:01

Ik ben geen mega hondenkennel, maar mijn hondentrainer adviseerde mij toen geen teef bij reuen. Tenminste sowieso niet als ze beide niet geholpen zijn i.v.m vechten voor het vrouwtje..

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 19:02

Ik zou met het hele zwikje naar onbekend terrein gaan, en eerst een stuk gaan wandelen. Daarna, als iedereen de ergste energie er af heeft en er wat rust is in de tent, dan naar de nieuwe eigenaren gaan en kijken hoe het gaat :j

Elin_, ik heb hier 2 castraten en een (nog) intacte teef. Gaat allemaal helemaal prima! Grootste problemen hebben wij gehad met 2 teven bij elkaar. Maar reuen en teven, wel gecastreerd en gesteriliseerd, nooit problemen gehad :n

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 19:02

Ze zijn idd niet gecastreerd

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 19:05

Ja, de hele troep naar onbekend terrein klinkt goed. De heren hebben nooit contact gehad met andere honden, maar toen de ene er als pup bijkwam was het directe liefde, ze zijn wel sociaal naar soortgenoten verwacht ik.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:50

Wat voor ras/kruising zijn de honden?
Leeftijd?

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 21:00

Geen ras, 2 en 6 jaar

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 21:05

2 ongecastreerde reuen samen zetten met een teef (die ook niet geholpen is) is wel vragen om gezeik. Ja er zullen nu vast mensen reageren dat het bij hun wel goed ging maar vaak is dat niet het geval.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 21:18

IsabelleN schreef:
Geen ras, 2 en 6 jaar

Weet je wat er bij in zit, zijn ze groot of klein, herdertype of schoothondjes type bijvoorbeeld.

Reuen van pittige rassen zou ik minder makkelijk bij elkaar zetten, honden met een gematigder karakter zou ik makkelijker bij elkaar zetten. Een gecastreerde reu of teef er bij gaat makkelijker, een volle teef kan problemen geven tijdens loopsheid.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 21:36

Pluttersput schreef:
Ik zou met het hele zwikje naar onbekend terrein gaan, en eerst een stuk gaan wandelen. Daarna, als iedereen de ergste energie er af heeft en er wat rust is in de tent, dan naar de nieuwe eigenaren gaan en kijken hoe het gaat :j

Elin_, ik heb hier 2 castraten en een (nog) intacte teef. Gaat allemaal helemaal prima! Grootste problemen hebben wij gehad met 2 teven bij elkaar. Maar reuen en teven, wel gecastreerd en gesteriliseerd, nooit problemen gehad :n

Oh oke! Nja zoals ik zei ik ben niet bekend ermee, maar ik kreeg advies van mijn trainer. Dat neem ik dan maar aan

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 22:12

Ik had een roedel van 1 bordercollie reu intact, 1 gesteriliseerde stafford teef en 2 jonge inmiddels gecastreerde stafford reuen. (2 stafford reuen zijn mee met expartner)

Alleen voorgesteld op onbekend terrein. Bij 4e hond hadden we 1ste kennismaking problemen maar zagen al snel dat dit puur stress was, dus de gok gewaagd en ging in de roedel uiteindelijk prima.

Wij stellen hier in huis wel érg vast wie de baas is!!

Mijn bc is de baas! Die krijgt als eerst eten, snoep, aandacht, ...
We proberen het echt een roedel te houden en ze kennen allen hun plek.

Belangrijk is, zelf rustig blijven! Als het buiten klikt, bij 1e kennismaking op de nieuwe thuis, de 3e hond voorop laten gaan. Is dit een iets dominante hond kan je bvb ook 1st buiten afspreken en samen naar huis toe lopen. Maar hond 3 is in principe thuis de 1e x de 'leider', Want het is zijn thuis. Geef de 2 nieuwe honden ook gelijk 'hun eigen plek' in huis. Vaak vinden ze zo dan snel rust omdat JIJZELF de roedel bepaalt. Zo voorkom je ook dat hond 3 eventueel gestresst raakt omdat er ineens 2 honden in zijn 'veilige plek' rond denderen.

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-20 16:28

Dank je BillyJ, daar kan ik wat mee. Ik denk dat we het dan op die manier gaan doen.

(Duimen dat het allemaal door mag gaan, ik probeer een vriendin te helpen die door nare priveomstandigheden afstand van haar hondenvrienden moet doen.)