Sinds vorig jaar zomer hebben we er een teefje bij. Volwassen hondje van nu bijna 7. Onze reu is net 7. Van de een op de andere dag is 1 van de honden begonnen met plassen op het kleed in de woonkamer. Ik heb alleen onze reu een keer kunnen betrappen maar ik denk dat ons teefje het ook doet.
Kleed paar keer schoongemaakt met speciaal sterk ruikend spul maar na verloop van tijd het hele kleed maar weggedaan. Paar maanden geen kleed gehad en sinds een week of 2 een klein kleedje voor de openhaard en jawel daar wordt ook op geplast. Geen idee door welke hond. Kleedje maar weggegooid.
Ik heb een hele koude vloer dus ik zou van de winter wel weer een kleed willen. Iemand tips om het plassen tegen te gaan? Ze zitten niet in een bench en worden uiteraard genoeg uitgelaten. Bench zou kunnen maar om ze nou iedere keer als ik uit het zicht ben in de bench te doen, lijkt me wat omslachtig.
Leg eerst maar eens een oude handdoek/deken op de grond ip die plek en richt daar eens een camera op. Wie plast er? En wat doet de ander? Plast die daar overheen? Of doet die niets. De hond die begint moet je maar eens laten nakijken bij de DA.
Als alles in orde is ermee gaan werken met een trainer die meedenkt.
Dank voor je bericht. Ze (of 1 van de 2) plassen alleen als er een kleed ligt. Nooit gewoon op de vloer. Iets medisch lijkt mij uitgesloten maar waar denk jij aan als het bv wel iets medisch zou kunnen zijn?
Hmm, nee niet medisch, eerder net zoals bij paarden: op stenen paddocks doen ze het liever niet, ze houden hun plas op en zodra ze op zand komen of in de stal op vlas absorbeert het lekker.
frensje
Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-20 20:19
Ik denk inderdaad dat ze het wel fijn vinden op een kleed en als de 1 dan plast dat de ander zijn geur ook achterlaat. Ik zal onze hondentrainer waar ik cursussen heb gedaan ook eens vragen.
Pluttersput
Geplaatst: 05-06-20 20:22
Oh herkenbaar
Kleed weggegooid, geen kleed genomen. Goedkoper nieuw kleed gekocht.. zelfde probleem. Wij hebben ons er bij neergelegd en spuiten hem met regelmaat af met de hoge drukspuit. En als het te begaaid is, tijd voor een nieuwe
Ik denk dat ze het fijn vinden dat het niet tegen hun poten spettert..
speurneusc
Geplaatst: 05-06-20 20:35
miss is nieuwe hondje zindelijk gemaakt op matje vroeger en af en toe komt de drang naar boven.
Jennyj01
Geplaatst: 05-06-20 21:09
Mijn ervaring is dat als ze iets in huis doen. Plassen, poepen of kotsen altijd op het kleed. . daar zit een bepaalde hondenlogica in die ik nog niet ontrafeld heb.
Pluttersput
Geplaatst: 05-06-20 21:29
Jennyj01 schreef:
Mijn ervaring is dat als ze iets in huis doen. Plassen, poepen of kotsen altijd op het kleed. . daar zit een bepaalde hondenlogica in die ik nog niet ontrafeld heb.
Hier ook meegemaakt met een koeienvel. Nu gaat ze in een afgesloten ruimte als wij niet thuis zijn en in de nacht, want ze deed het alleen als wij niet thuis waren of sliepen. En het kleed is een keer naar de stomerij geweest. Sindsdien is er niet meer op het kleed of überhaupt in huis geplast.
Wij dachten een bepaald geurtje, maar dat het niet spettert klinkt ook vrij logisch.
Niet spetteren klinkt logisch en het zou kunnen zijn dat ze ooit zindelijk is gemaakt met een plasmatje. Ik geloof dat ik voorlopig maar even kleedloos blijf.