Overlast katten van de buren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Raineri
Berichten: 6246
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:48

meggiemeg schreef:
Wat is het verschil? Als eigenaar ben je ook verantwoordelijk voor je kat als deze schade of overlast veroorzaakt. Daar houdt de buurvrouw ook geen rekening mee. Waarom moet jij dan als persoon waar de overlast wordt veroorzaakt dan wel steeds die partij zijn die en alle kosten voor eigen rekening neemt om de tuin aan te passen en zich maar moet blijven aanpassen?


Dat kun je niet aantonen. Gros heeft gok ik geen camera’s voor katten. Er is helaas een verschil tussen de wet en wat juist is :(

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:52

hahahatsjoe schreef:
Trouwens, wat ze gebruiken om jongeren te verjagen, zo'n apparaatje met een hoog toontje, schijnt ook te helpen tegen katten. En mijn moeder spaart de inhoud van haar koffiepads op, die strooit ze dan in de tuin om de planten heen gewoon op de aarde, dat helpt ook tegen katten.


Dit werkt niet voor katten. Verder maak je niet alleen jongeren er hondsdol mee maar ook mensen met een goed gehoor zoals ik :o

Kairos
Berichten: 2719
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:54

_San87_ schreef:
Ayasha schreef:
Alsof iemand nog herkenbaar is met een muts en een mondmasker tegenwoordig. _O-

Kentekenplaat :7?

Auto een eind verderop parkeren, of fietsen, opties zat

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41659
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:57

Kairos schreef:
_San87_ schreef:

Kentekenplaat :7?

Auto een eind verderop parkeren, of fietsen, opties zat

Ja, het kan allemaal. Het is iig niet toegestaan en katten worden meestal ook niet aangenomen als je ze particulier komt brengen, of ze moeten doodziek zijn of overduidelijke zwervers.

Maar goed, als mensen echt willen dan is er wel een weg.

Kairos
Berichten: 2719
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:59

Ja, mijn voorkeur zou het ook niet hebben, maar als je buurvrouw niet mee te praten valt en je overlast blijft houden... Dan blijft er niet veel over, of je raakt al aan een meester Frank Visser, zodat die de buurvrouw even uitlegt dat zij verantwoordelijk is voor haar kat.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 13:32

_San87_ schreef:
Ayasha schreef:
Alsof iemand nog herkenbaar is met een muts en een mondmasker tegenwoordig. _O-

Kentekenplaat :7?

Niet vlakbij parkeren en dat is opgelost. :D

Hier kan je een nummer bellen dat vondelingen op neemt. Is ie niet gechipt gaat ie mee en wordt ie gecastreerd/gechipt. Kan ie iig al geen nakomelingen meer produceren.

Weet niet of ze dan terug uit gezet worden.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 13:53

Annet_Dottie schreef:
Met alle respect ts ik heb al je posts gelezen maar als jij daar haantjes hebt lopen die meerdere keren op een dag krijsen (wat door merg en been gaat, geloof me ik weet er alles van helaas) in een woonwijk vind ik dat je echt geen recht van spreken hebt om te zeuren op de katten van je buurvrouw. En nee je kan echt niet vragen of mensen hun katten even binnen gaan houden omdat jij kippen hebt los lopen. Zodra ik mijn tuin netjes omgespit heb word het ook door alle katten uit de buurt gezien als één grote kattenbak. Ja wat wil je er aan doen? Continu in de gaten houden of er één in de tuin komt en gaat poepen en die kat volgen tot je weet bij welk huis ie hoort om de eigenaar aan te spreken? Er zijn hier in Nederland nou eenmaal héél veel katten, en ook heel veel katten die je niet zomaar even binnen kan houden, die vliegen bij de muren omhoog. Maarja sorry ik vind je heel erg overdreven doen, verwachten van je buurvrouw dat zij het oplost terwijl het jou probleem is. Ik heb ook een kat die momenteel dan niet meer buiten komt maar als ik een buurvrouw als jou had was ik niet vriendelijk gebleven, al helemaal niet met hanen :x

Wauw... lees jij de posts nou verkeerd om? Ik weet niet wat ik lees!
Op ts haar erf en andermans huisdieren die haar dieren opvreten op haar eigen terrein...


Dus mijn hond mag op jouw terein jouw kat opvreten.. dat is dan jouw probleem en jouw eigen schuld. Had je jouw kat maar niet in jouw afgezette tuin moeten laten :+
Oh en als mijn hond jouw katten kapot maakt blijf ik ook niet al te vriendelijk tegen je..

Kaatje_S

Berichten: 1005
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 15:04

Vriendin van mij heeft een sproeier met bewegingssensor. Betreffende buurkat liep precies goed, haalde de eerste keer hek niet, dus kreeg nog een lading water en reken maar dat die nu weg blijft :))

Mijn katten lopen hier ook buiten, maar op een boerderij en bos/weilanden rondom. Mocht ik ooit verhuizen naar een woonwijk, dan zou ik ze in m'n eigen tuin houden

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:56

November108 schreef:
hahahatsjoe schreef:
Trouwens, wat ze gebruiken om jongeren te verjagen, zo'n apparaatje met een hoog toontje, schijnt ook te helpen tegen katten. En mijn moeder spaart de inhoud van haar koffiepads op, die strooit ze dan in de tuin om de planten heen gewoon op de aarde, dat helpt ook tegen katten.


Dit werkt niet voor katten. Verder maak je niet alleen jongeren er hondsdol mee maar ook mensen met een goed gehoor zoals ik :o


Het werkt wel voor katten, eigen ervaring