Overlast katten van de buren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 18:08

Net zo goed als dat jij bepaalde dingen maar te accepteren hebt van buren wat betreft bijvoorbeeld hun kat zullen zij dat dan nu ook maar even moeten accepteren, iets van geven en nemen..

Buuk
Berichten: 232
Geregistreerd: 14-08-15

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 18:58

En die hanen zijn er toch om de kippetjes tegen de katten te beschermen? O:)
( dat zou ik in elk geval met stalen gezicht durven te vertellen bij mogelijke klachten

Rangeela

Berichten: 754
Geregistreerd: 25-02-08
Woonplaats: Groningen

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:21

Hoe doen jullie dat met wilde dieren zonder eigenaar?

AnnaXBoy

Berichten: 470
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-20 22:47

Ben ik het mee eens! De hanen kukelen een paar keer op een dag een paar minuutjes. Dus niet enorme overlast. Het zijn alleen andere buren die er last van hebben. Die wonen ook vlak aan onze achtertuin. Een lief oud stel waar je nooit last van hebt. Dus helaas ben ik de verkeerde buren ermee aan het pesten :')

Rangeela schreef:
Hoe doen jullie dat met wilde dieren zonder eigenaar?


In mijn geval hebben we in de afgelopen 5 jaar dat we kippen hebben nog nooit een wild dier in de tuin gehad die achter de kipjes aan gaan (of überhaupt gespot). Alleen de katten dus. Maar stel ik woon op een boerderij waar dat wel aan de orde is, dan zou ik een grote ren maken die volledig is afgesloten. Daar hebben we alleen nu niet de ruimte voor en wil juist lekker in de tuin zitten terwijl de kippen om me heen scharrelen. Wilde dieren hebben niemand die verantwoordelijk is en die jagen om te overleven. Appels met peren vergelijken.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 23:05


NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 07:45

_Mir schreef:
@Jis_

Maar bij een hond loopt altijd een baas, dus dat veroorzaakt (meestal) geen overlast. En zo wel.. kun je direct met de eigenaar in gesprek gaan. Ik vind dat de katten eigenaren zich er te makkelijk vanaf maken als zich maar voor te doen als "slachtoffer" en.. mijn kat is een jager en het is zielig als hij niet naar buiten mag. Als mensen dat zo zielig vinden moeten ze geen kat nemen of hun tuin inrichten voor hun kat en zorgen dat hij daar blijft.

.


Hier is de kat van de overburen laatst gepakt door de hond van de buren. Hij heeft het niet overleefd.

Kat kwam nooit buiten was een oud diertje van 15 jaar oud. Maar met jonge kinderen kan het zomaar gebeuren dat de deur openstaat. Nu dus ook. De hond heeft hem op straat gegrepen...niet op het eigen terrein. Hond was ook ontsnapt.
Dit”ongeval” gebeurde ogen van het jongste dochtertje.

Hond van de buren had zo handig geleerd de katten uit de tuin te jagen.

Hier een katteneigenaar...nee geen angst ze zitten binnen. Tot verdriet van de buurt want die moeten nu zelf de muizen populatie in toom houden. Voorheen deed mijn oude Noorse Boskat dat.

Meeste overlast hier in de buurt overigens door een stel bunzings dat in het park leeft. Die poepen ook hier in de tuin, proberen in een volière te komen en knagen elektriciteitskabels door, vallen de konijnen van de buren lastig. Noem maar op.
Een buurvrouw klaagde over kattepoep in de tuin...bleek dus een bunzing te zijn.

We zijn overigens wel als buurt met deze buurvrouw in gesprek gegaan hoe we haar konden helpen. Overlast van katten is nooit de bedoeling.En dat moet je samen oplossen. Want ja...dat doen katten wel...poepen waar het ze het beste uitkomt.

AnnaXBoy

Berichten: 470
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 20:44

Nou het was weer raak. Gisteravond rond 22:00 toen mijn vader het vuilnis wilde opruimen, liep hij tegen de kat van die buurvrouw op... De eerste keer dat we hem spotten sinds we de hele tuin letterlijk hebben afgezet. Mijn vader is er keihard achter aan gerend en zag toen hoe die uit de tuin ontsnapte. Ik snap het nog steeds niet, maar hij is over een sloot gesprongen en door gaas (denk 10 bij 10 cm) dat boven een klein houten muurtje van planken hangt ontsnapt en waarschijnlijk dus ook zo binnen gekomen.
Gelukkig was dit 's avonds gebeurd en niet toen de kippen losliepen, maar ik ben er echt klaar mee. Zoveel moeite gedaan en dan alsnog weer in de tuin. We gaan er nu maar prikkeldraad doorheen binden, maar hoe gigantisch moet je een tuin barricaderen voor een kat..

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:05

Dat is zeker balen, doe je zoveel moeite... Is stroomdraad geen optie?

Daantjuh88

Berichten: 1737
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:26

Ik moet stiekem een beetje lachen, zie jullie tuin helemaal voor mij met meters hoog hek, prikkeldraad en stroom, a la een gevangenis. Tante van ons had alle buren een waterpistool gegeven met de melding dat als haar katten bij hun kwamen ze ze maar nat moesten spuiten. Beesten komen de tuin niet meer uit inmiddels. Je mag onze Jack Russel wel een weekje te logeren hebben, weet je zeker dat de kat niet meer komt. Beessie is zo fel op katten, dus bij ons komt er ook nooit een kat op het erf. Die is zijn leven niet zeker dan....

tones

Berichten: 5288
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 23:47

Ik vind het helemaal niet om te lachen als je zoveel aan je tuin moet doen om andermans katten buiten te houden. :(

Telpeva

Berichten: 14804
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 00:30

Ik mis ook de grap er van, ik vind het vooral heel erg sneu dat er zoveel moeite is gedaan voor de kat van een ander, en dat dat dan ook nog eens voor niets is geweest.

Hutcherson

Berichten: 7424
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 00:34

Leen een hond van iemand voor korte periode.
Voordat wij onze hond hadden waren er dagelijks katten in de tuin. Poep in de tuin, katten op de schutting en in de heg die zitten te azen op vogeltjes. Wij konden onze deur niet open hebben in de zomer (we hebben vogels binnen) want ze kwamen gewoon binnen.

Sinds we onze hond hebben niks meer gezien. Helemaal voorbij met de overlast. Geen poep meer, geen gedoe meer.

Spaansepony
Berichten: 995
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 00:47

Zet een bakje met voer voor de kat neer zodra je m spot. Zit klaar met een schepnet, vis dat beestje. Stop m in een reismandje en je rijd naar een asiel verderop en levert de kat af “Deze heb ik gevonden, liep verdwaald rond”
Dag zal de eigenaar leren }>

Wij hebben stalkatten, en 1 die gaat naar de buurman vaak, die belde ook wel eens dat ie voor z. Vogelhok zat te loeren. We hebben gezegd jaag maar weg op jou manier, indien de kat niet luistert word zijn terrein alleen de binnenstallen en kantine. Buurman heeft t beest weg gejaagd met water, kwam nog een keer terug en heeft toen zn hond erop af gelaten. Kat was uiteraard sneller maar is nooit meer in de buurt van zijn vogeltjes geweest. :D

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 09:58

tones schreef:
Ik vind het helemaal niet om te lachen als je zoveel aan je tuin moet doen om andermans katten buiten te houden. :(


Helaas uit eigen ervaring kan ik daar over mee praten, hond van de buren vond het nodig om bij ons op de oprit de nieuw aangelegde tuin onder te plassen-poepen en gaten te graven. Buren deden er ook niets aan. Moest zelf ook allerlei maatregelen treffen.

De mensen zijn tegenwoordig te makkelijk, veel nemen niet echt verantwoording voor hun dier.

Mooblie

Berichten: 825
Geregistreerd: 24-12-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:42

Mijn vader heeft hier ook veel last van. Bij hem krabben ze zelfs de meubels kapot die hij onder de overkapping heeft staan -O-

Ik heb een kat die lekker binnen blijft en wij hebben het balkon ook afgeschermd om daar zeker van te zijn.

Misschien niet helemaal netjes maar kun je ze niet naar asiel brengen? Dan moet de eigenaar ze daar ophalen en aardig wat voor betalen om ze weer mee te nemen. Erg sneu voor de kat, dat zeker. Maar dit is natuurlijk ook niet haalbaar

tones

Berichten: 5288
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:02

meggiemeg schreef:
tones schreef:
Ik vind het helemaal niet om te lachen als je zoveel aan je tuin moet doen om andermans katten buiten te houden. :(


Helaas uit eigen ervaring kan ik daar over mee praten, hond van de buren vond het nodig om bij ons op de oprit de nieuw aangelegde tuin onder te plassen-poepen en gaten te graven. Buren deden er ook niets aan. Moest zelf ook allerlei maatregelen treffen.

De mensen zijn tegenwoordig te makkelijk, veel nemen niet echt verantwoording voor hun dier.


Je topic heb ik idd gevolgd toendertijd.
Ellende zeg.

Hier kwam de overbuurhond gezellig voor ons raam schijten. Natuurlijk alleen als onze eigen hond binnen was, die heeft m al een paar keer te grazen genomen.
Gelukkig zijn ze inmiddels verhuisd.

AnnaXBoy

Berichten: 470
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-21 11:35

@meggiemeg
Heb ik wel over nagedacht maar de plek waar hij doorkomt is lastig met stroomdraad te voorzien.

Een hond lenen is een leuk idee, maar de uitvoering wat minder. Sinds we die kat nu pas gezien hebben in maanden en ook nog eens ‘s avonds. Kan moeilijk een hond lenen voor een half jaar. :')

En de kat vangen.. ja dat gaat me ook iets te ver. Moet ik weer allemaal spullen aanschaffen. Hopen dat er een wet komt waarbij katten niet meer los mogen lopen. Maar dat zal wel niet komen. Misschien dat het gekukel van de haan ze in ieder geval minder laat uitslapen! _O- Hij is wel degene die begint te blèren zodra er een kat achter het hek loopt dus tot nu toe een mooi alarmsysteem.

capopjekop

Berichten: 30677
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:51

Kun je geen camera op hangen en dan gesprek aangaan met de eigenaar? Zij kan het wel normaal vinden maar het is van de zotte dat jouw kipjes niet los kinnen zonder zorgen omdat hun de zaken niet op orde hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:12

Met alle respect ts ik heb al je posts gelezen maar als jij daar haantjes hebt lopen die meerdere keren op een dag krijsen (wat door merg en been gaat, geloof me ik weet er alles van helaas) in een woonwijk vind ik dat je echt geen recht van spreken hebt om te zeuren op de katten van je buurvrouw. En nee je kan echt niet vragen of mensen hun katten even binnen gaan houden omdat jij kippen hebt los lopen. Zodra ik mijn tuin netjes omgespit heb word het ook door alle katten uit de buurt gezien als één grote kattenbak. Ja wat wil je er aan doen? Continu in de gaten houden of er één in de tuin komt en gaat poepen en die kat volgen tot je weet bij welk huis ie hoort om de eigenaar aan te spreken? Er zijn hier in Nederland nou eenmaal héél veel katten, en ook heel veel katten die je niet zomaar even binnen kan houden, die vliegen bij de muren omhoog. Maarja sorry ik vind je heel erg overdreven doen, verwachten van je buurvrouw dat zij het oplost terwijl het jou probleem is. Ik heb ook een kat die momenteel dan niet meer buiten komt maar als ik een buurvrouw als jou had was ik niet vriendelijk gebleven, al helemaal niet met hanen :x

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:20

Annet_Dottie schreef:
Maarja sorry ik vind je heel erg overdreven doen, verwachten van je buurvrouw dat zij het oplost terwijl het jou probleem is.

Heb hier een vraag over: waarom is het het probleem van TS terwijl de kat van de buurvrouw toch echt haar eigen verantwoording is?

capopjekop

Berichten: 30677
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:30

Annet_Dottie schreef:
Met alle respect ts ik heb al je posts gelezen maar als jij daar haantjes hebt lopen die meerdere keren op een dag krijsen (wat door merg en been gaat, geloof me ik weet er alles van helaas) in een woonwijk vind ik dat je echt geen recht van spreken hebt om te zeuren op de katten van je buurvrouw. En nee je kan echt niet vragen of mensen hun katten even binnen gaan houden omdat jij kippen hebt los lopen. Zodra ik mijn tuin netjes omgespit heb word het ook door alle katten uit de buurt gezien als één grote kattenbak. Ja wat wil je er aan doen? Continu in de gaten houden of er één in de tuin komt en gaat poepen en die kat volgen tot je weet bij welk huis ie hoort om de eigenaar aan te spreken? Er zijn hier in Nederland nou eenmaal héél veel katten, en ook heel veel katten die je niet zomaar even binnen kan houden, die vliegen bij de muren omhoog. Maarja sorry ik vind je heel erg overdreven doen, verwachten van je buurvrouw dat zij het oplost terwijl het jou probleem is. Ik heb ook een kat die momenteel dan niet meer buiten komt maar als ik een buurvrouw als jou had was ik niet vriendelijk gebleven, al helemaal niet met hanen :x

Man man man. Ik sta er steeds weer van te kijken hoe asociaal veel katteneigenaren zijn/denken. Verander kat voor een willekeurig ander dier en dan is het wel normaal dat je je dier op je eigen terrein houdt. Het is toch de omgedraaide wereld dat je op je eigen terrein je beesten niet los kan hebben omdat andere mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen.

Hanen staan er compleet los van. Als je daar last van hebt ga je daarover in gesprek. Het is geen vrijbrief om dan zelf maar overlast te bezorgen want ik heb last van je haan. Dat is echt basisschoolredenatie

tones

Berichten: 5288
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:33

capopjekop schreef:
Annet_Dottie schreef:
Met alle respect ts ik heb al je posts gelezen maar als jij daar haantjes hebt lopen die meerdere keren op een dag krijsen (wat door merg en been gaat, geloof me ik weet er alles van helaas) in een woonwijk vind ik dat je echt geen recht van spreken hebt om te zeuren op de katten van je buurvrouw. En nee je kan echt niet vragen of mensen hun katten even binnen gaan houden omdat jij kippen hebt los lopen. Zodra ik mijn tuin netjes omgespit heb word het ook door alle katten uit de buurt gezien als één grote kattenbak. Ja wat wil je er aan doen? Continu in de gaten houden of er één in de tuin komt en gaat poepen en die kat volgen tot je weet bij welk huis ie hoort om de eigenaar aan te spreken? Er zijn hier in Nederland nou eenmaal héél veel katten, en ook heel veel katten die je niet zomaar even binnen kan houden, die vliegen bij de muren omhoog. Maarja sorry ik vind je heel erg overdreven doen, verwachten van je buurvrouw dat zij het oplost terwijl het jou probleem is. Ik heb ook een kat die momenteel dan niet meer buiten komt maar als ik een buurvrouw als jou had was ik niet vriendelijk gebleven, al helemaal niet met hanen :x

Man man man. Ik sta er steeds weer van te kijken hoe asociaal veel katteneigenaren zijn/denken. Verander kat voor een willekeurig ander dier en dan is het wel normaal dat je je dier op je eigen terrein houdt. Het is toch de omgedraaide wereld dat je op je eigen terrein je beesten niet los kan hebben omdat andere mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen.


Dat!

SassyMoon
Berichten: 298
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:43

capopjekop schreef:
Annet_Dottie schreef:
Met alle respect ts ik heb al je posts gelezen maar als jij daar haantjes hebt lopen die meerdere keren op een dag krijsen (wat door merg en been gaat, geloof me ik weet er alles van helaas) in een woonwijk vind ik dat je echt geen recht van spreken hebt om te zeuren op de katten van je buurvrouw. En nee je kan echt niet vragen of mensen hun katten even binnen gaan houden omdat jij kippen hebt los lopen. Zodra ik mijn tuin netjes omgespit heb word het ook door alle katten uit de buurt gezien als één grote kattenbak. Ja wat wil je er aan doen? Continu in de gaten houden of er één in de tuin komt en gaat poepen en die kat volgen tot je weet bij welk huis ie hoort om de eigenaar aan te spreken? Er zijn hier in Nederland nou eenmaal héél veel katten, en ook heel veel katten die je niet zomaar even binnen kan houden, die vliegen bij de muren omhoog. Maarja sorry ik vind je heel erg overdreven doen, verwachten van je buurvrouw dat zij het oplost terwijl het jou probleem is. Ik heb ook een kat die momenteel dan niet meer buiten komt maar als ik een buurvrouw als jou had was ik niet vriendelijk gebleven, al helemaal niet met hanen :x

Man man man. Ik sta er steeds weer van te kijken hoe asociaal veel katteneigenaren zijn/denken. Verander kat voor een willekeurig ander dier en dan is het wel normaal dat je je dier op je eigen terrein houdt. Het is toch de omgedraaide wereld dat je op je eigen terrein je beesten niet los kan hebben omdat andere mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen.

Hanen staan er compleet los van. Als je daar last van hebt ga je daarover in gesprek. Het is geen vrijbrief om dan zelf maar overlast te bezorgen want ik heb last van je haan. Dat is echt basisschoolredenatie


Zó mee eens! En ik ben katteneigenaar, maar die blijven mooi in onze katveilig afgezette eigen tuin.

Jolliegirl

Berichten: 32997
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:16

Mijn katten blijven ook in eigen tuin!
1 hekje en draadje zonder stroom was voldoende, ze weten het gewoon.

AnnaXBoy

Berichten: 470
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-21 19:26

Annet_Dottie schreef:
Met alle respect ts ik heb al je posts gelezen maar als jij daar haantjes hebt lopen die meerdere keren op een dag krijsen (wat door merg en been gaat, geloof me ik weet er alles van helaas) in een woonwijk vind ik dat je echt geen recht van spreken hebt om te zeuren op de katten van je buurvrouw. En nee je kan echt niet vragen of mensen hun katten even binnen gaan houden omdat jij kippen hebt los lopen. Zodra ik mijn tuin netjes omgespit heb word het ook door alle katten uit de buurt gezien als één grote kattenbak. Ja wat wil je er aan doen? Continu in de gaten houden of er één in de tuin komt en gaat poepen en die kat volgen tot je weet bij welk huis ie hoort om de eigenaar aan te spreken? Er zijn hier in Nederland nou eenmaal héél veel katten, en ook heel veel katten die je niet zomaar even binnen kan houden, die vliegen bij de muren omhoog. Maarja sorry ik vind je heel erg overdreven doen, verwachten van je buurvrouw dat zij het oplost terwijl het jou probleem is. Ik heb ook een kat die momenteel dan niet meer buiten komt maar als ik een buurvrouw als jou had was ik niet vriendelijk gebleven, al helemaal niet met hanen :x


Als je al mijn berichten hebt gelezen, zou je ook gelezen moeten hebben dat de hanen niet blijven. Op dit moment heb ik er nog 1 van de 2 en die laatste gaat naar een familielied aan de andere kant van het land. Door corona kunnen we alleen nog niet heen. Dus geen zorgen, ik was al van plan om mijn haan weg te doen vanwege geluidsoverlast.

Ik heb nu al maatregelen getroffen om de katten te weren. Er lopen meerdere katten in de straat, maar alleen de kat van die buurvrouw is dus sneaky genoeg om er nog steeds te komen. Daarom had ik haar toen bericht. Omdat ik vooral haar kat spotte. Ze is alleen net als jou, van mening dat het mijn probleem is.
@capopjekop, daarom zal een camera ook weinig doen. De buurvrouw vind dat ik er maar alles aan moet doen om haar katten buiten mijn tuin te houden. En dat het natuur is als ze gegrepen worden door dieren zoals katten en roofvogels.