Overlast katten van de buren

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 07:42

Nouja zeg, je praat wel over levende beesten die je een gruwelijke dood wenst als een hond ze pakt... :=
Zij kunnen ook niks aan hun baasjes doen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41831
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 07:45

_Mir schreef:
Vealosz schreef:
Mijn buren hebben ook 2 katten. Ik heb 1 hond, en zij is enorm gehaaid op de katten als ze in onze tuin lopen.

Wel heb ik gezegd: Mijn tuin is de plek van mijn hond. En niet van de katten.
Ik zou proberen mijn hond te pakken te krijgen, en haar te corrigeren. Maar ik ga er niet voor vliegen. Zeker niet omdat mijn hond haar eigen plek beschermt.

Wél hebben zij schrikdraad boven de schutting hangen, maar daar klimmen ze gewoon overheen.
Mijn buren weten dit, en staan achter onze keuze.

Misschien heel hard.


Waarom zou je je hond gaan corrigeren. Is eigen terrein van je hond, heel normaal als ze erop af zou gaan toch.

Omdat het op zich niet normaal is dat je het toestaat dat je hond katten verwondt of doodbijt, zeg maar.

Wegjagen, sure. Doodbijten of verwonden, nee.

Vealosz

Berichten: 4557
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 07:53

Dus mijn hond mag niet haar terrein beschermen? Genoeg momenten dat ik er niet bij ben hoor. En dan?

capopjekop

Berichten: 30683
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 07:58

Als je er niet bij bent dan is het pech. Maar als je het ziet en niks doet vind ik je nalatig en de naam dierenvriend niet waard.

Vealosz

Berichten: 4557
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 07:59

Dus als ik mijn hond niet corrigeer wanneer er een kat op haar terrein is (wat ik overigens in mijn vorige post vermeld wel te doen) ben ik geen dierenvriend? Beetje kort door de bocht, vind je niet?

maralyn

Berichten: 10466
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:00

Vealosz schreef:
Dus mijn hond mag niet haar terrein beschermen? Genoeg momenten dat ik er niet bij ben hoor. En dan?


Ik vind van wel.
En advocaat van de duivel.

"Dieren hoor je aangelijnd of achter een schut te houden. Of dit nu een draadje is, of letterlijk schutting. Jij hoort verantwoording te nemen dat je dier op (eigen) terrein blijft, en geen overlast veroorzaakt"

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41831
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:00

Vealosz schreef:
Dus mijn hond mag niet haar terrein beschermen? Genoeg momenten dat ik er niet bij ben hoor. En dan?

Waar zeg ik dit? Vreemde conclusie.

Wanneer je er niet bij bent, is er weinig te corrigeren. Ben je er wel, dan gaat er wat mis wanneer je je hond niet corrigeert wanneer het bezig is een ander dier te verwonden/doden.


Vealosz schreef:
Dus als ik mijn hond niet corrigeer wanneer er een kat in haar terrein is (wat ik overigens in mijn vorige post vermeld wel te doen) ben ik geen dierenvriend? Beetje kort door de bocht, vind je niet?

Wederom, vreemde conclusie. Lees toch eens wat mensen zeggen.

Jolliegirl

Berichten: 33002
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:02

Je slaat de plank echt volledig mis en je leest echt verkeerd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41831
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:09

maralyn schreef:
Vealosz schreef:
Dus mijn hond mag niet haar terrein beschermen? Genoeg momenten dat ik er niet bij ben hoor. En dan?


Ik vind van wel.
En advocaat van de duivel.

"Dieren hoor je aangelijnd of achter een schut te houden. Of dit nu een draadje is, of letterlijk schutting. Jij hoort verantwoording te nemen dat je dier op (eigen) terrein blijft, en geen overlast veroorzaakt"

Helemaal mee eens +:)+ !

Voor veel katteneigenaren is dat een lastig concept.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:14

Nee, als je niks doet en je laat je hond een kat doodbijten terwijl je erbij staat te kijken ben je zeker de term dierenvriend niet waard. Dat is toch gewoon wat gezegd wordt?

pmarena

Berichten: 48333
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:18

Het lijkt me niet meer dan normaal dat je een brul geeft naar je hond als die wat voor diertje dan ook wil gaan slopen dat in zijn tuin komt. Een eekhoorn / konijn / vogel laat je toch ook niet zomaar opvreten hoop ik.....

Het zal je ook gebeuren zeg dat je binnenkat toch een keer ontsnapt en dan net zo'n tuin-met-bloeddorstige-hond-en-eigenaar treft....

Of mensen die echt honden op katten afsturen en hun eigen hond schiet een keer weg en komt op de afrit van een buurman die net wegrijdt, en denk "gas bij want ik ben hier op mijn eigen afrit en hij moet maar wegwezen" :=

Maar ik kan me ook goed indenken dat je er wel een keer klaar mee bent als de poekies van de lakse buren elke keer in je tuin komen.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:22

Hier hebben de honden nog geen katten gehad, wel andere beesten zoals konijnen.
Dat is geen martelgang zoals een kat met muizen speelt.
nee ze pakken het konijn in de nek, schudden een paar keer en klaar.
Sneller kan niet.
En zou het een kat zijn en ik sta erbij, zou het al gebeurt zijn voordat ik heb kunnen roepen.

En ik geef overigens geen brul als ze een konijn oid vangen, die enge holen in de wei is ook niet veilig voor de paarden.

cursebreaker

Berichten: 11557
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:40

De wending van dit topic... wauw.
Ik vind het best bizar dat mensen gewoon niet eens berouw tonen voor een potentiele situatie waarin hun hond eventueel een kat kapot zouden bijten en zelfs de hond gewoon bewust erop af zouden sturen zo van 'pak poekie maar' - valt me echt niks meer in 8)7. Ik vind het ook echt rete irritant als katten overlast veroorzaken hoor, don't get me wrong... (1 van de redenen waarom we onze kat ook op eigen terrein houden, om dat dus te voorkomen al dat ze bij een ander iets zou doen). Maar ik zou me echt vreselijk voelen als m'n hond een kat kapot zou bijten zeg, ook al zou ik vreselijk veel overlast hebben van andermans kat. Dat zou ik dus echt niet gaan staan aanmoedigen zelfs. Sommigen lijken er zelfs gewoon enthousiast van te worden :') wtf. Mijn dierenhart huilt echt bij de gedachte. Net als dat ik het vre-se-lijk zou vinden als ik zelf een kat zou overrijden bv. ook al nemen de eigenaren van de kat zelf dat risico dat zoiets kan gebeuren.

Het is vooropgesteld natuurlijk vreselijk frustrerend als je overlast hebt van katten en ook dat heel veel eigenaren niet eens willen meedenken in een oplossing als je als buur aangeeft last ervan te hebben - daar kan ik me ook echt kapot om ergeren als ik zie lakse houding zie - en ik ben dus echt van mening dat je ook voor katten gewoon je verantwoording moet nemen en ze anderen niet lastig horen te vallen... Maar gewoon bewust je hond op de katten afsturen in de hoop zelfs dat ze gewoon de kat echt te pakken krijgen? Nee, komt er bij mij echt niet in 8)7 Daarnaast; is dat echt gedrag wat je bij je hond moet gaan aamoedigen? Want je maakt ze gewoon echt aggressief hiermee. En als je een kat hebt die zich verdedigt en je hond flink gepakt wordt, sta je natuurlijk van de hoogste toren te blazen als je met spoed naar de DA moet omdat z'n oog eruit gekrabt is. Je kunt natuurlijk nooit op tijd erbij zijn als je hond er achteraan gaat, en veel honden reageren gewoon standaard al zo dus eruit krijgen is natuurlijk ook lastig. Ik vind ook zeker wel dat ze mogen wegjagen op eigen terrein, graag zelfs want dan blijven ze meestal toch echt wel weg, maar dat je het niet erg vind als je hond een andere kat gewoon bewust pakt omdat die eigenaar geen verantwoording neemt voor het dier... jeetje, vind het best heftig dat mensen daar zo makkelijk over denken :=

---

Gelukkig hebben we hier nog maar weinig katten in de wijk - er lopen heel veel honden dus dat schrikt denk ik ook wel af haha - en zitten ze veelal gewoon thuis bij mensen, dus ik heb weinig ervaring met katten overlast. Een aantal jaren terug zaten er wel eens katten, maar onze vorige hond jaagde ze wel weg - deed verder niks - en dan kwamen ze eigenlijk niet meer terug. Ik kan me voorstellen dat je echt gillend gek wordt van herhaaldelijke overlast hoor, en zeker als de buren in kwestie niet meewerken, en dat is gewoon ronduit k*t. Kat of niet, neem je verantwoording voor je dieren. Als je niet vind dat je katten binnen moet houden, dan scherm of je tuin gewoon heel goed af, neem een ren, of ga verhuizen maar het is ook echt te bizar hoe laconiek veel katten eigenaren doen wat betreft overlast bij anderen van hun dier 'omdat het nu eenmaal in hun natuur zit dat ze moeten kunnen gaan en staan waar ze willen' 8)7 Denk helaas dat het wel een kwestie is die altijd zal blijven. Katten overlast gaat helaas nooit opgelost worden net als bepaalde hondeneigenaren zich ook nergens wat van aantrekken; die zullen ook niet veranderen -O-
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 24-09-20 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:45

Ik zou er ook kapot van zijn als mijn hond een kat dood zou bijten. Maar ik leg wel uit dat als er hier 1 zou komen dat ze niet verscheurd gaan worden en al die verhalen die ik hier lees, dat zou hier niet gebeuren.
Want dat is schudden en over. Dus ik neem aan dat meer honden dat zo zouden doen.
Overigens zijn de katten van een stuk verderop altijd nog zo slim hier niet te lopen :D

En juist omdat ik er kapot van zou zijn, ook als ik ze zou aanrijden vind ik het zo naar dat die kattenmensen hun dieren zo maar rond laten lopen. Andere dus op te schepen met dat risico.

cursebreaker

Berichten: 11557
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:50

Ja snap ik Penotti. En meestal zijn de katten wel zo slim. Ik vind het dus ook zeker niet normaal als mensen geen medewerking krijgen van de eigenaren en dan zelf hun tuin zouden moeten gaan afzetten - waar het vaak dan op uitdraait als je katten weg wilt houden. Dat vind ik wel ook echt bizar.

Maar ik vond het vooral gewoon best schokkend om te lezen dat er best wat mensen waren die gewoon zelfs enthousiast lijken te zijn wat betreft 'ga poekie maar pakken'. Ik vind het echt naar. Ook al ben je geen katten mens, wat prima kan en mag... maar om nu gewoon je hond bewust aan te sturen om ze te pakken vind ik gewoon echt 'brrr'.

De kans op overrijden, overlast veroorzaken bij buren e.d. zijn voor ons ook een aantal redenen waarom ze dus niet buiten komt en als ze buiten komt, is het aan een tuigje. Dan ook nog ben ik bang ook dat ze meegenomen wordt (onlangs nog gebeurd met een kat die sociaal was en door getuigen werd toen gemeld dat 2 kinderen de kat in een auto getild hebben en met de ouders zijn weggereden, gewoon wtf) wat reeël is omdat ze best nieuwsgierig en sociaal is en als Maine Coon zijnde interessant voor veel mensen (er staan regelmatig mensen foto's te maken voor het raam 8)7). Verder hebben we echt een hondenwijk hier waar de hele dag door honden lopen en niet iedereen heeft hun beessie zo goed onder controle dus ik zou ook doodsbang zijn dat ze nog eens door een andere hond gepakt zou worden bv. Thuis kan ook wat gebeuren, maar bepaalde risico's buiten willen wij ook gewoon vermijden.

mvdende

Berichten: 5752
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 09:11

Ik grijp ook niet in als mijn hond op een kat af vliegt. Niet in eigen tuin, niet in de polder.

Maar ik weet dan ook vrij zeker dat Skip de kat niets zal doen, behalve schrik aanjagen.

Heb al meerdere keren meegemaakt dat als hij een kat eenmaal "heeft" wat betekent in een hoekje gejaagd ofzo. Dat hij gaat staan blaffen. Hij raakt kat niet aan.

Maar 99 van de 100 x springt kat over een schutting ofzo.

Skip jaagt om het jagen, niet om iets te doden. Zelfs nog geen muis gedood. Daar staat hij met zn neus in te duwen, en heb ik hem ook van weggehaald.

Tinkermuts

Berichten: 9393
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 09:26

Ook ik schrik ervan dat mensen het prima vinden als hun hond een kat te grazen neemt.
Ik hou echt van alle dieren en zou het verschrikkelijk vinden als mijn hond een kat dood beet,en de mijne doet dat bij vreemde kat in de tuin.
Als de kat van de buren er dan ook in loopt en hondlief loert erop corrigeer ik hem wel, ik moet dat niet, kat kan er niets aan doen, die is niet verteld waar hij wel of niet mag.
Als buurkatten op m'n cavia's loeren jaag ik ze zelf wel weg.
Als hondlief pakt zijn er alleen maar verliezers, de kat die dood of gewond is en m'n hond beschadigd of nog feller op andermans dieren.
En dat in 1 x doodschudden gebeurt wel maar vaak ook niet als hond kat niet gelijk goed heeft en vecht voor z'n leven dus da's een dooddoener.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:55

Ik heb ook katten, 8 stuks maar liefst en die komen de tuin niet uit. Toch sinds kort gedoe met één van de buren die de politie erbij gehaald hebben.

Mijn dekkater zit in zijn eigen verblijf en daar zit een buitenren aan vast. ‘S morgens om 8 uur (door de weeks) gaat het luik open en kan hij lekker een frisse neus halen als hij dat wil, ‘s avonds roep ik hem weer binnen als hij nog in het buitenverblijf zit en gaat het luik op slot. Mijn andere katten mogen alleen in de afgezete tuin als ik thuis en wakker ben. Krolse dames verblijven in de logeerkamer als ze niet gedekt mogen worden.


Nou heeft meneer af en toe last van zijn hormonen en zeker als hij een (loslopende) krolse buurtkat ruikt of hoort, dan wil hij wel laten horen waar hij zit en dat hij er zin in heeft. Inmiddels is mijn buurvrouw ervan overtuigd dat elke kat die ze na 22:00 uur al avonds hoort van mij moet zijn en ze belt dus keer op keer de politie er over. Ze had politie ervan overtuigd dat ik een mega fokkerij had en weet ik wat allemaal. Politie is langs geweest en heeft alles bekeken en geluisterd, van hun hoef ik de kater niet eens de nachts binnen te halen, maar ik vind de regelmaat zelf wel belangrijk.

Politie vond dat alles netjes voor elkaar was en het niet nodig dat ik verdere aanpassingen zou doen aan het tijdsschema of isolatie van het katerverblijf. Als hij binnen zit en mauwt is het buiten amper hoorbaar. Ik geloof dat we 27 decibel registreerde toen hij op zijn luidst zat te mauwen. En dat was gelijk buiten zijn verblijf, buiten de schutting was het niet eens hoorbaar. Politie heeft ook met buurvrouw gesproken, maar ze laat het er niet bij zitten en heeft alles afgebeld, van gemeente tot NVWA. Ze heeft geen poot om op te staan, maar het begint wel irritant te worden. Spreken met mediator erbij wil ze niet, maar mij benaderen op straat en te keer gaan doet ze wel.

Ach ja, ik laat het maar gaan en negeer het, maar irritant is het wel.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:03

Ik zal de honden er nooit bewust op af sturen.
Maar nu ook, het is mooi weer nog, dan zijn ze zowat de hele dag buiten.
Hier een groot erf, geen tuintje dus.
En die struinen zelf wat rond, ben er niet de hele tijd bij. Kunnen het erf niet af.

Paar jaar terug kwamen ze om het half uur met een baby konijn binnen, lief aan mij brengen....iiueew, niet leuk.
Maar ik ga ze er ook niet om straffen.
Die beestjes waren uit hun holletje aan het komen en die honden van mij op wacht.
En ik wil geen konijnenplaag in het land, dus ja... toch wel een beetje de natuur dan.
Klinkt heel hard en leuk vind ik het niet, maar ga ze er zeker niet om binnen houden.
En ja zou er dan een kat voorbij komen, dan denk ik dat deze hetzelfde lot heeft.
Wil je dat niet, hou ze binnen. Ik zou er erg verdrietig van zijn als ze die komen brengen, maar voel me er niet schuldig om. Dat is de eigenaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 13:56

November108 schreef:
Nouja zeg, je praat wel over levende beesten die je een gruwelijke dood wenst als een hond ze pakt... :=
Zij kunnen ook niks aan hun baasjes doen

Kat pakt toch andere dieren :+ Die ervaren dan ook een gruwelijke dood?

Tinkermuts

Berichten: 9393
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 14:11

Zou ik ook niet gaan staan toekijken of m'n kat er op af sturen als ie dat zou doen.
Snap dat als er niemand is dat er niets aan te doen is als poekie op honds territorium komt maar dat eropaf sturen en of toekijken vind ik wel h ftig hoor, mijn hart zou breken als ik niets deed om m'n hond tegen te houden

LWDaisy

Berichten: 4810
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 14:17

Ik spot hier in de tuin sinds 2 dagen ook een kat. Beest ligt voornamelijk te zonnen, en daar heb ik geen enkel probleem mee. Zolang hij van mijn dure palmboom afblijft en mijn tuin niet onderpoept, ben ik blij en mag het beest hier van mij rondhangen.

Wat ik minder leuk vind, is als katten in de tuin hier duiven te grazen nemen wanneer die drinken uit het drinkenbakje dat ik staan heb voor de egel die onder mijn tuinhuis woont. Die pluimen liggen dan tussen mijn bodembedekkers verspreid, en krijg ik daar heel moeilijk uit zonder de bodembedekker te beschadigen :+ Maar dit is nog maar 1x voorgevallen, dus zeker doenbaar.

Ik krijg hier wel regelmatig honden over de vloer. Ik zal ze er zelf echt nooit op afsturen, maar ben wel van mening dat de hond, die hier te gast is, voorrang heeft op inbrekende katten. Mocht één van mijn logees op een verdwaalde kat afgaan in mijn tuin, zou ik niet toelaten dat de hond de kat te pakken krijgt. Maar als de hond de kat gewoon wilt wegjagen, mag dat wel van mij. Zolang ze de kat maar niet pakken, want alhoewel ik niet echt gek ben van katten zijn het wel levende dieren, en dat wil ik graag zo houden :) Hetzelfde met duiven - de hond mag er van mij achteraan gaan om ze weg te jagen, maar ze mogen ze niet bijten of op een andere manier pijn doen. Dat zou ik echt nooit toelaten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 18:57

_Penotti schreef:
Ik zou er ook kapot van zijn als mijn hond een kat dood zou bijten. Maar ik leg wel uit dat als er hier 1 zou komen dat ze niet verscheurd gaan worden en al die verhalen die ik hier lees, dat zou hier niet gebeuren.
Want dat is schudden en over. Dus ik neem aan dat meer honden dat zo zouden doen.
Overigens zijn de katten van een stuk verderop altijd nog zo slim hier niet te lopen :D

En juist omdat ik er kapot van zou zijn, ook als ik ze zou aanrijden vind ik het zo naar dat die kattenmensen hun dieren zo maar rond laten lopen. Andere dus op te schepen met dat risico.


Dat noem ik dan ook geen kattenmensen maar mensen met katten.

Buuk
Berichten: 233
Geregistreerd: 14-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 14:25

Ik kom ook even binnenvallen ( we zitten tenslotte nog niet op 30 pagina's ;) )
Ik ben zo'n katten bezitster, en mijn 2 mormels mogen gaan en staan waar ze willen, op mijn eigen terrein. Heb onze tuin ook afgezet, daar ik niet meer wil dat ze ergens anders hun behoefte doen. Dat heb ik nl al eens gehad. Onze eerste kat ( inmiddels helaas niet meer bij ons) was een aanloop katje. Nog liever dan lief, maar ze kwam van buiten en dat is ook waar ze het liefste was. Buiten! Directe buren vonden het al super dat wij ze hadden opgevangen, en poezel kon zich nog wel eens vergissen in het huis, dan liep ze het huis van de buren in, en lag ze daar op bed te slapen. Buuf kwam daar pas achter bij het slapen gaan..die schrok zich te pletter van onze kat. Gelukkig een dierenvriendin, en vond het grappig en lief...maar als eigenaar schaam je je rot. Andere buren vertelde dat onze kat in hun tuin haar behoefte deed, ik checkte die tuin dan ook 3 keer in de week..gewoon omdat ik geen scheve gezichten wilde.
Nu lekker simpel aangepakt- alles afgezet, mijn katten blijven bij mij, op eigen terrein. Alles en iedereen blij. Ik had het geluk dat buren nooit lastig hebben gedaan ( niet in mijn gezicht in elk geval) maar je moet het gewoon niet willen. Kan niet zo zijn dat iemand last heeft van jouw dier. Al lijken sommige katten eigenaren in mijn mening vaak anders te denken...geen idee waarom dat dat is. We vinden aanlijnplicht en poep opruimplicht voor honden normaal- maar de rotzooi van katten ook..das opzich gek. Je zou toch bijzonder gek staan te kijken als je buurvrouw/man bijvoorbeeld slangen als huisdieren heeft, en die vind het fijn dat zijn glibbers lekker buiten komen, ze in zijn achtertuin laat, en verder niets afzet. Wedden dat er moord en brand geschreeuwd wordt bij de ontdekking van die slang die even op bezoek komt in je tuin? hahahaha..ik zie dat al helemaal voor me..

Maar lang verhaal kort - vrees dat jij en de buren hier niet aan uitgaankomen...

AnnaXBoy

Berichten: 471
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-20 17:52

Wel fijn om te lezen dat jij als katten eigenaar er wel mee bezig bent om zo min mogelijk overlast bij de buren te veroorzaken. Niet elke katten eigenaar heeft die empathie.

Wij gaan er helaas niet uitkomen met de buren, maar tot nu toe gaat het goed. Andere buren hebben ook een kat en die loopt nu ook langs het hek. Paar weken terug probeerde die al in de tuin te komen, maar knalde toen dus tegen het gaas aan. Hoorde wel laatst dat die kat ook aan het jagen is geslagen en al een duif te pakken had... In onze wijk (niet per se rond onze tuin) lopen ook veel katten los dus kan ook moeilijk aan elke buur vragen of ze de katten binnen houden. Enige manier dat dit ooit gaat veranderen is als de losloop regels aan worden gepast in de wet.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat wij misschien binnenkort klachten krijgen van buren :') . De kuikens zijn opgegroeid en we hebben onder andere 2 hanen die af en toe van zich laten horen. Ik hou ze nu in ieder geval tot 9 uur in de ochtend in het nachthok. Uiteindelijk gaan de hanen wel weg. Maar kan me voorstellen dat het voor sommige buren ook niet echt een fijn geluid is.