Overlast katten van de buren

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Raineri
Berichten: 6307
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 21:59

Bij mijn ouders thuis hadden we een kat die standaard in onze tuin scheet. Hij probeerde ook altijd de vissen op te eten. Ik heb echt een hekel aan katten om die reden. Ik wist ook gewoon welke kat het was en van wie. De eigenaresse deed er vrij weinig aan. Uiteindelijk is dat beestje aangereden en overleden. Best sneu eigenlijk. Maar als het me ooit weer overkomt graaf ik de poep op en krijgen ze het terug door de brievenbus. Jouw kat. Jouw poep. ~~}>

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41831
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 22:03

Danique_G schreef:
Bij mijn ouders thuis hadden we een kat die standaard in onze tuin scheet. Hij probeerde ook altijd de vissen op te eten. Ik heb echt een hekel aan katten om die reden. Ik wist ook gewoon welke kat het was en van wie. De eigenaresse deed er vrij weinig aan. Uiteindelijk is dat beestje aangereden en overleden. Best sneu eigenlijk. Maar als het me ooit weer overkomt graaf ik de poep op en krijgen ze het terug door de brievenbus. Jouw kat. Jouw poep. ~~}>

Dat is een stuk vriendelijker dan wat een kennis van me deed. Die kieperde een pleur frituurvet over de overlast veroorzakers :'). Ik wil niet weten hoe het huis van de eigenaars eruit heeft gezien :=.

Jolliegirl

Berichten: 33001
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 22:06

Dat vind ik dan weer sneu.. Die kat kan er ook niets aan doen... En frituurvet kan nog schadelijk zijn voor katten ook.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41831
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 22:09

Jolliegirl schreef:
Dat vind ik dan weer sneu.. Die kat kan er ook niets aan doen... En frituurvet kan nog schadelijk zijn voor katten ook.

Sja, het zou mijn keuze ook niet zijn. Ik snap wel dat overlast tot waanzin kan drijven.

Feit was wel, ze kwamen nooit meer terug.

Lindor92
Berichten: 7007
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 22:25

Lindor92 schreef:
Ik snap je wel ts.

Wij hebben ook 2 katten. Toen we ze net hadden zei ik wel dat ik ze in de tuin wilde houden omdat ik niet wil dat ze bij iemand anders in de tuin komen. Helaas is 1 van de katten zo ondernemend dat die ons steeds ontsnapte toen ze groter werd. We hebben toen ook wel geprobeerd om van die puntjes op de schutting te plaatsen, maar hier ging ze gewoon overheen. We hebben toen met de buren overlegd wat die ervan vonden. Die vonden het geen probleem, maar ze hebben uiteindelijk wel een apparaatje aangeschaft.
Nu zit onze kat wel voornamelijk aan water en niet zo veel in tuinen. Ze vangt flink wat muizen.
De buurkinderen zijn gek op haar.
Wij zouden het echt ontzettend sneu vinden voor de kat als we haar nu weer zouden moeten opsluiten. Ze is zo gek op de buitenwereld.

Onze andere kat blijft wel in de tuin. (Tuin is helemaal afgesloten met schutting).

Ik vind het daarom maar jammer dat er ook op Facebook enzo mensen zeggen dat we katten maar naar buiten sturen. Dit geldt voor ons echt niet. Ze willen ontzettend graag naar buiten. Snachts zijn ze altijd binnen.



Wanneer wij wel klachten krijgen van de buren over onze kat, is het voor ons trouwens wel klaar. Dan gaan we wel iets van schrikdraad ofzo langs de schutting maken. Voor nu mag ze nog lekker van de omgeving genieten en kunnen de buurkinderen van haar genieten. Ja we weten dat er risico's zijn dat ze aangereden kan worden.

Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 22:54

Ergens las ik de reactie om de katten naar asiel te brengen. Dat vind ik echt geniaal bedacht, durf te wedden dat ze na 1 x wel beter op de katten let.
Ik zou zoiets direct doen mocht het mij overkomen.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 22:58

_San87_ schreef:
Dat is het probleem met een deel van de katteneigenaren. Als Poekie jouw kip pakt, dan is dat de natuur. Als een hond vervolgens Poekie pakt, dan is het land te klein :).

Er niet bij stilstaand dat huisdieren van een ander net zo veel of misschien wel meer voor iemand betekenen dan Poekie. Maar, Poekie moet de wereld hebben en moet alles mogen kunnen. Jouw kippen hebben pech, die hebben de wereld niet nodig, volgens Poekie-eigenaar. En het dan raar vinden dat steeds meer mensen een hekel krijgen aan Poekie-eigenaren.

De kippen hoeven niet eens de wereld.. slechts hun eigen tuin en zelfs dat kan niet zonder gevaar.

boyca
Berichten: 1090
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 11:23

Het is volgens mij heel simpel.
Honden mogen niet overal los lopen
paarden mogen niet overal los lopen
Kippies niet
Dus waarom katten wel??

tamary

Berichten: 29239
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 12:05

boyca schreef:
Het is volgens mij heel simpel.
Honden mogen niet overal los lopen
paarden mogen niet overal los lopen
Kippies niet
Dus waarom katten wel??

Ratten en muizen bestrijding.
Hond = bewaking en trekken hondenkar, dus kostbaar en moet honkvast zijn.
Paard = te kostbaar
Kippen houdt iedereen van, dus die wil je niet los hebben als eigenaar en je wil graag dat ze de eieren bij jouw leggen ipv de buren.
Katten voor het bestrijden van plaagdieren als muis en rat was zelfs in sommige steden destijds verplicht. Zeker 2 per huishouden.
Met het niet eco zijn van gif en ook de afnemende werking ervan, samen met hoe veel eetbare rommel mensen nog steeds laten rondslingeren, zou het mij niks verbazen als de kat terug komt als bestrijding, aangezien de andere methodes minder effectief blijken en mensen schoon leren zijn op hun omgeving + ratbestendige vuilnisbakken/stortplaatsen/etc. lastig tot onmogelijk blijken. In veel landen om ons heen wordt er bestreden met honden en 's nachts met luchtdrukgeweer, want teveel voedsel om gif of klem aantrekkelijk te maken, en daar is het al dweilen met de kraan open vaak.

boyca
Berichten: 1090
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 09:21

Maar dan heb je het over destijds en niet in deze tijd.
Ik wil niet in mijn tuin de kattestront van een ander opruimen, ik wil niet dat een ander zijn kat bij mij binnen komt en mijn bed vervuilt, Ik wil niet dat er een kat op de motorkap ligt en krassen maakt op mijn auto. Ook vindt ik het niet erg gezellig als ze in de poort 's nachts lopen te knokken of krols lopen te zijn.
Voor de hond moet je belasting betalen, bij heel veel paarden die via een witte stal staan betalen ook BTW maar die katten die het meest zorgen voor overlast hoeven niks te betalen. En ik krijg een bekeuring als ik mijn stront van mijn hond niet opruim.

Ik ben een hondenmens maar vind vele katten ook leuk maar ik zou echt niet willen dat deze voor overlast zorgt bij een ander, hij kan ook muizen vangen in zijn eigen tuin.

Sansevieria
Berichten: 4228
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 09:36

IMJ schreef:
_San87_ schreef:
Dat is het probleem met een deel van de katteneigenaren. Als Poekie jouw kip pakt, dan is dat de natuur. Als een hond vervolgens Poekie pakt, dan is het land te klein :).

Er niet bij stilstaand dat huisdieren van een ander net zo veel of misschien wel meer voor iemand betekenen dan Poekie. Maar, Poekie moet de wereld hebben en moet alles mogen kunnen. Jouw kippen hebben pech, die hebben de wereld niet nodig, volgens Poekie-eigenaar. En het dan raar vinden dat steeds meer mensen een hekel krijgen aan Poekie-eigenaren.

De kippen hoeven niet eens de wereld.. slechts hun eigen tuin en zelfs dat kan niet zonder gevaar.

_/-\o_ Precies dat, het egoisme van katteneigenaren vaak, maakt dat velen alleen maar een grotere eraan hekel krijgen.

_Mir
Berichten: 1367
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 17:09

_Mir schreef:
AfricanLady schreef:
Zelfde probleem hier met een buurvrouw en haar kat. Heb er veel overlast van maar het is het aard van haar beestje en ze is er niet verantwoordelijk voor.

Ik heb hier een hond en ik hoop eigenlijk nog steeds dat ze die betreffende kat van die buurvrouw pakt hier het scheelde soms niet veel.
Als mijn hond haar kat pakt prima ik ben er niet verantwoordelijk voor.

Dus oplossing is een kat-jagende hond nemen of lenen xD


Dat is een hele goede oplossing ja haha, alleen helaas is mijn hond nooit snel genoeg of die beesten duiken een boom in... Al zou mijn hond net zo lang blijven wachten tot ie van de honger uit de boom zou vallen haha. :P

Onze oudste hond heeft daar ook het geduld voor, zie hem regelmatig 3 dagen op een en dezelfde plek buiten liggen en maar loeren, ik zie natuurlijk niets maar hij wel, uiteindelijk komt hij dan met een rat aanzetten, net zo groot als schoenmaat 42.. Die laten de katten dan weer wel lopen..[/quote]


Daarom.. katten zijn echt nutteloos

_Mir
Berichten: 1367
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 17:13

boyca schreef:
Maar dan heb je het over destijds en niet in deze tijd.
Ik wil niet in mijn tuin de kattestront van een ander opruimen, ik wil niet dat een ander zijn kat bij mij binnen komt en mijn bed vervuilt, Ik wil niet dat er een kat op de motorkap ligt en krassen maakt op mijn auto. Ook vindt ik het niet erg gezellig als ze in de poort 's nachts lopen te knokken of krols lopen te zijn.
Voor de hond moet je belasting betalen, bij heel veel paarden die via een witte stal staan betalen ook BTW maar die katten die het meest zorgen voor overlast hoeven niks te betalen. En ik krijg een bekeuring als ik mijn stront van mijn hond niet opruim.

Ik ben een hondenmens maar vind vele katten ook leuk maar ik zou echt niet willen dat deze voor overlast zorgt bij een ander, hij kan ook muizen vangen in zijn eigen tuin.



Precies. :j

Het is niet eerlijk dat katten overal mee weg komen. Maar als er dan mensen rondlopen waarbij de emmer is overgelopen en hun kat iets aan doen.. owee.. dan zijn ze boos hoor. Hou je beest dan gewoon bij je.

Valerie_V

Berichten: 1735
Geregistreerd: 01-06-07
Woonplaats: Steenwijk

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:09

Hier ook echt veel overlast van katten. Er zit hier 1 kat in de buurt die altijd in de moestuin gaat zitten of in de kas of in de schuur. Echt heel vervelend. Onze hond kan echt absoluut niet met katten die eet ze het liefste op. Ik ben wel bang dat wanneer die kat een keertje niet snel genoeg weg kan komen uit de tuin dat de hond hem dan dood bijt...
De betreffende kat loopt ook zo bij je naar binnen in de zomer kun je echt geen deur open laten.
Dus ja ik ben echt voor dat katteneigenaren hun kat binnen of in hun eigen tuin houden!

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:12

_San87_ schreef:
Dat is het probleem met een deel van de katteneigenaren. Als Poekie jouw kip pakt, dan is dat de natuur. Als een hond vervolgens Poekie pakt, dan is het land te klein :).

Er niet bij stilstaand dat huisdieren van een ander net zo veel of misschien wel meer voor iemand betekenen dan Poekie. Maar, Poekie moet de wereld hebben en moet alles mogen kunnen. Jouw kippen hebben pech, die hebben de wereld niet nodig, volgens Poekie-eigenaar. En het dan raar vinden dat steeds meer mensen een hekel krijgen aan Poekie-eigenaren.


Ik ben volledig met je akkoord, maar je bericht klinkt wel erg persoonlijk :')

Vealosz

Berichten: 4557
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:16

Mijn buren hebben ook 2 katten. Ik heb 1 hond, en zij is enorm gehaaid op de katten als ze in onze tuin lopen.

Wel heb ik gezegd: Mijn tuin is de plek van mijn hond. En niet van de katten.
Ik zou proberen mijn hond te pakken te krijgen, en haar te corrigeren. Maar ik ga er niet voor vliegen. Zeker niet omdat mijn hond haar eigen plek beschermt.

Wél hebben zij schrikdraad boven de schutting hangen, maar daar klimmen ze gewoon overheen.
Mijn buren weten dit, en staan achter onze keuze.

Misschien heel hard.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41831
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:16

Poekkie schreef:
_San87_ schreef:
Dat is het probleem met een deel van de katteneigenaren. Als Poekie jouw kip pakt, dan is dat de natuur. Als een hond vervolgens Poekie pakt, dan is het land te klein :).

Er niet bij stilstaand dat huisdieren van een ander net zo veel of misschien wel meer voor iemand betekenen dan Poekie. Maar, Poekie moet de wereld hebben en moet alles mogen kunnen. Jouw kippen hebben pech, die hebben de wereld niet nodig, volgens Poekie-eigenaar. En het dan raar vinden dat steeds meer mensen een hekel krijgen aan Poekie-eigenaren.


Ik ben volledig met je akkoord, maar je bericht klinkt wel erg persoonlijk :')

Whoeps _O-.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110841
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:19

Whahaha, Poekkie voelt het opeens wel héél dichtbij komen :')

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:41

Als die hond mij pakt is de wereld wss wel inderdaad te klein _O-

Maar wees gerust, je kip is veilig! :D

Lindor92
Berichten: 7007
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:45

Citaat:
Zelfde probleem hier met een buurvrouw en haar kat. Heb er veel overlast van maar het is het aard van haar beestje en ze is er niet verantwoordelijk voor.

Ik heb hier een hond en ik hoop eigenlijk nog steeds dat ze die betreffende kat van die buurvrouw pakt hier het scheelde soms niet veel.
Als mijn hond haar kat pakt prima ik ben er niet verantwoordelijk voor.

Dus oplossing is een kat-jagende hond nemen of lenen xD


Dat is een hele goede oplossing ja haha, alleen helaas is mijn hond nooit snel genoeg of die beesten duiken een boom in... Al zou mijn hond net zo lang blijven wachten tot ie van de honger uit de boom zou vallen haha. :P
Onze oudste hond heeft daar ook het geduld voor, zie hem regelmatig 3 dagen op een en dezelfde plek buiten liggen en maar loeren, ik zie natuurlijk niets maar hij wel, uiteindelijk komt hij dan met een rat aanzetten, net zo groot als schoenmaat 42.. Die laten de katten dan weer wel lopen..

Citaat:
Daarom.. katten zijn echt nutteloos



Hoezo een kattenhater, deze opmerking slaat echt nergens op.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 13:21

Vealosz schreef:
Mijn buren hebben ook 2 katten. Ik heb 1 hond, en zij is enorm gehaaid op de katten als ze in onze tuin lopen.

Wel heb ik gezegd: Mijn tuin is de plek van mijn hond. En niet van de katten.
Ik zou proberen mijn hond te pakken te krijgen, en haar te corrigeren. Maar ik ga er niet voor vliegen. Zeker niet omdat mijn hond haar eigen plek beschermt.

Wél hebben zij schrikdraad boven de schutting hangen, maar daar klimmen ze gewoon overheen.
Mijn buren weten dit, en staan achter onze keuze.

Misschien heel hard.

dan kan je je afvragen of ze het wel goed aangelegd hebben of dat de stroomdraad wel genoeg afgeeft. Ik heb 2 halflangharige en daar is dit schrikdraad ook speciaal voor, voor wilde huistijgers :D en de tik is niet mals..

Vealosz

Berichten: 4557
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 13:57

IMJ schreef:
Vealosz schreef:
Mijn buren hebben ook 2 katten. Ik heb 1 hond, en zij is enorm gehaaid op de katten als ze in onze tuin lopen.

Wel heb ik gezegd: Mijn tuin is de plek van mijn hond. En niet van de katten.
Ik zou proberen mijn hond te pakken te krijgen, en haar te corrigeren. Maar ik ga er niet voor vliegen. Zeker niet omdat mijn hond haar eigen plek beschermt.

Wél hebben zij schrikdraad boven de schutting hangen, maar daar klimmen ze gewoon overheen.
Mijn buren weten dit, en staan achter onze keuze.

Misschien heel hard.

dan kan je je afvragen of ze het wel goed aangelegd hebben of dat de stroomdraad wel genoeg afgeeft. Ik heb 2 halflangharige en daar is dit schrikdraad ook speciaal voor, voor wilde huistijgers :D en de tik is niet mals..


Dat is niet mijn pakkie aan. Hun dieren, hun verantwoording. Maar dat is mijn mening.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 13:58

Eens..

pmarena

Berichten: 48324
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 09:56

Ik heb ook ooit katten schrikdraad op de schutting gehad, verschillende lagen, maar die rooie ging er toch echt tussendoor hoor. Die nam het voor lief dat hij onderweg dan minimaal 1 of 2 tikken kreeg... en ik vond het ook geen lieve tikjes :=

_Mir
Berichten: 1367
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 07:37

Vealosz schreef:
Mijn buren hebben ook 2 katten. Ik heb 1 hond, en zij is enorm gehaaid op de katten als ze in onze tuin lopen.

Wel heb ik gezegd: Mijn tuin is de plek van mijn hond. En niet van de katten.
Ik zou proberen mijn hond te pakken te krijgen, en haar te corrigeren. Maar ik ga er niet voor vliegen. Zeker niet omdat mijn hond haar eigen plek beschermt.

Wél hebben zij schrikdraad boven de schutting hangen, maar daar klimmen ze gewoon overheen.
Mijn buren weten dit, en staan achter onze keuze.

Misschien heel hard.


Waarom zou je je hond gaan corrigeren. Is eigen terrein van je hond, heel normaal als ze erop af zou gaan toch.