Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lenaa_tje schreef:Onze hond is sinds vanmorgen misselijk en heeft ook diarree.
Toen ik haar om 6.45 uitliet had ze nog een normale drol. Wel wilde ze geen brokken maar dat wil ze wel vaker niet s ochtends. Dus niks vreemd.
Zo n 2 uur later had ze overgegeven (komt niks, alleen gal/schuim van het drinken. Ook had ze diarree gaf mijn vriend aan (ik was aan het werk)
Ze wil wel graag drinken Maar spuugt dan na een kwartier.
Ze gaat om 2 uur naar de dierenarts (mee met de honden van mijn vader die al een halve weer diarree hadden) dus we denken toch aan een virusje ... maar dan met dit warme weer wel of niet laten drinken? Ik wil niet dat ze uitdroogt maar door water uit te spugen zou ze dan niet sneller uitdrogen?
Freekieee schreef:Mmh mijn pup had dit afgelopen vrijdag ook. Duurde 1,5 dag en toen ging t weer. Spugen en diarree niet willen eten en drinken heel moeizaam. Wel drinken laten staan en savonds beetje gedwongen om te drinken omdat ze al heel lang niet had gedronken.
Zaterdag avond had ze weer normale poep. Misschien iets verkeerds gegeten of een virusje wat je zegt.
Ik zal het water zeker laten staan. Dan kan ze altijd zelf kiezen nu. Liever dat ze drinkt dan dat ze niks kan/mag drinken en uitdroogt
Duhelo schreef:Zeker wel laten drinken, er blijft altijd meer binnen dan er weer uitkomt.
Je kan zelfs proberen om een lichte bouillon te geven zodat er wat zouten binnenblijven (niet te zout maken uiteraard.).
kiwiwitje schreef:Kan zomaar dat ze nu even niet poept omdat ze ''leeg'' geweest is. Voordat voeding dan weer van ''mond tot kont'' gegaan is duurt wel eventjes
Kimbers schreef:Mijn dierenarts raad het altijd af om andere dingen te gaan voeren, dus ook geen rijst/kip.
Lauw water geven ipv koud en liever niet teveel in één keer.
Gelukkig dat ze al wat is opgeknapt