Wij hebben een jonge ragdoll van 2 jaar oud. Bij de fokker kreeg hij Royal Canin en daar deed hij het altijd prima op (ontlasting, gewicht, mooie vacht) dus prima, dat hebben we een tijd zo gelaten. Tot hij met enige regelmaat (zo'n 2 tot max 3x per week?) begon te braken vlak na het eten.
Mijn ouders zijn toen naar de dierenarts gegaan om bloed te laten prikken, maar alle bloedwaarden waren prima op orde. Kat op RC gastro intestinal gezet (uit mijn hoofd, in ieder geval iets voor gevoelig maag/darmstelsel). Dat gaat nu zo'n 2 maanden iets beter, maar hij braakt nogsteeds zo'n 1x per week en dat vind ik voor zo'n jonge kat nogsteeds te veel.
Hij braakt dus altijd kort na het eten, brokken zijn vaak deels/amper verteerd. Hij is niet ziek, niet sloom, niet misselijk en zet direct daarna het hele huis en tuin op stelten.

Dierenarts stelt voor om een echo te laten maken (moet hij wel weer onder narcose), maar mede omdat hij absoluut niet ziek is, probeer ik liever eerst ander voer.
RC bevat natuurlijk veel granen en wellicht is er iets in de samenstelling waar hij niet goed (meer) tegen kan.
Iemand tips voor een merk met een andere samenstelling/meer vlees voor onze draak?