Ik ben voor mijn 2 mechelse herders opzoek naar nieuwe brokken, vers vlees heb ik al geprobeerd en daar ga ik niet meer aan beginnen aangezien dat echt een ramp was.
Mijn vriend werkte tot een maand terug in een dierenkliniek waar hij flinke korting kreeg op Royal Canin, dus hebben we de honden best kwalitatief goed voer kunnen geven, helaas is hij door omstandigheden zijn baan kwijt dus ook die korting op de brokken. Zonder die korting kan ik helaas geen 50 euro betalen voor maar 10 kg brokken en ben ik dus opzoek naar een alternatief.
Ik heb een teef en reu beide gecastreerd, de teef is 3 jaar en heeft ondertussen al 2 knieoperaties achter de rug en zei heeft best gevoelige darmen en kan dus niet overal tegen, ditzelfde geld voor mijn reu van 2 jaar. Met mijn reu ben ik aan het opleiden tot politie hond, hij heeft afgelopen kerst een darm operatie gehad omdat hij pijn had bij het poepen. Nu is de reu ontzettend druk en heel moeilijk op gewicht te houden.
Ben er een beetje klaar mee om continu suplementen te moeten bijgeven etc dus daarom ben ik opzoek naar een brok waar alles in zit. Maar er word zoveel aangeboden online dat ik door de bomen het bos niet meer zie. vandaar dat ik benieuwd ben naar ervaringen van jullie en wellicht dat jullie mij iets kunnen adviseren.
Brokken die ik al heb geprobeerd:
*Pro breeder
*cavom
*Wolfsblut (deden ze het heel erg goed om maar helaas is 70 euro voor een zak van 15 kg teveel voor mij)
*Royal Canin (doen ze het ook heel goed op alleen mijn reu blijft er niet goed op gewicht)
*Nuvo (HE geperste brok daar deed mijn teef het niet goed op)
Ik weet dat er veel betaalbare brokken zijn die kwalitatief goed zijn maar ik kan ze nergens vinden.
Daarnaast ben ik echt iemand die zelf een boterham minder eet zodat mijn honden niets te kort komen, maar ik vind meer als 50 euro uitgeven voor minder dan 10kg brokken echt teveel.
Hoop dat jullie iets weten

Alvast bedankt