Goed hondenvoer gezocht

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CharmingS

Goed hondenvoer gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 08:50

Hoi hoi,

Ik ben voor mijn 2 mechelse herders opzoek naar nieuwe brokken, vers vlees heb ik al geprobeerd en daar ga ik niet meer aan beginnen aangezien dat echt een ramp was.

Mijn vriend werkte tot een maand terug in een dierenkliniek waar hij flinke korting kreeg op Royal Canin, dus hebben we de honden best kwalitatief goed voer kunnen geven, helaas is hij door omstandigheden zijn baan kwijt dus ook die korting op de brokken. Zonder die korting kan ik helaas geen 50 euro betalen voor maar 10 kg brokken en ben ik dus opzoek naar een alternatief.

Ik heb een teef en reu beide gecastreerd, de teef is 3 jaar en heeft ondertussen al 2 knieoperaties achter de rug en zei heeft best gevoelige darmen en kan dus niet overal tegen, ditzelfde geld voor mijn reu van 2 jaar. Met mijn reu ben ik aan het opleiden tot politie hond, hij heeft afgelopen kerst een darm operatie gehad omdat hij pijn had bij het poepen. Nu is de reu ontzettend druk en heel moeilijk op gewicht te houden.

Ben er een beetje klaar mee om continu suplementen te moeten bijgeven etc dus daarom ben ik opzoek naar een brok waar alles in zit. Maar er word zoveel aangeboden online dat ik door de bomen het bos niet meer zie. vandaar dat ik benieuwd ben naar ervaringen van jullie en wellicht dat jullie mij iets kunnen adviseren.

Brokken die ik al heb geprobeerd:
*Pro breeder
*cavom
*Wolfsblut (deden ze het heel erg goed om maar helaas is 70 euro voor een zak van 15 kg teveel voor mij)
*Royal Canin (doen ze het ook heel goed op alleen mijn reu blijft er niet goed op gewicht)
*Nuvo (HE geperste brok daar deed mijn teef het niet goed op)

Ik weet dat er veel betaalbare brokken zijn die kwalitatief goed zijn maar ik kan ze nergens vinden.
Daarnaast ben ik echt iemand die zelf een boterham minder eet zodat mijn honden niets te kort komen, maar ik vind meer als 50 euro uitgeven voor minder dan 10kg brokken echt teveel.

Hoop dat jullie iets weten :)

Alvast bedankt

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:07

Als lid van de KNPV kun je een kennel regeling aanvragen bij RC en krijg je korting :o .

Ik kan voor jou even kijken wat de RC brok kost met die korting :)
Ik gaf mijn jonge reu die 4300 brok van hun en daar kwam hij van aan, Cavom etc niet.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:12

Wat voer je van RC?
Want de maxi adult is bij zooplus 55,99 voor 15 kg en 2x 15 kg voor 106,99 (3,57 p/kg.)

Wolf of wilderness zit op 12 kg voor 49,99 en bij 2x 12 kg op 94,99 (3,96 p/kg.)

evt aanvullen met gewoon paardenvet van duodog

Eukanuba active adult large breed: 15 kg voor 39,99 2x 15 kg voor 76,99 (2,57p/kg)
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 28-05-20 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:14

Meradog heeft wel goed voer en is niet zo duur...

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:15

Caira

Re: Goed hondenvoer gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:17

Dog lovers gold is een goede en betaalbare brok.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:39

bij de zooplus is de wolf of wilderniss in de aanbieding 10 euro korting op 12 kilo , zag ik net

kydaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:47

Ik ben van vers vlees met mijn Mechelse herder over gestapt naar Ecostyle ( dierjumper welkoop en online te verkrijgen)
Ik vind het echt super brokken en mijn hond doet het er geweldig op ( beter als vroeger de royal canin) ik ben hier op over gegaan omdat ze snel last heeft van haar huid en vacht , maar de prijs is ook erg goed te doen!

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 10:15

Super bedankt voor jullie reacties.

Ze kregen eerst RC Nutured en dat is een hele tijd goed gegaan voor mijn teef is het niet zo slecht alleen mijn reu heeft echt meer nodig. En ik wil ze het liefst allebei op hetzelfde voer hebben.

@ Kiwiwitje: Wolf of wilderness zou ik ze heel graag op willen zetten maar ik vind 50 euro voor 12 kg echt teveel geld als er 2 honden van moeten eten helaas :( Eukanuba heb ik al geprobeerd en daar gingen ze ontzettende scheten van laten en moesten ze heel vaak van poepen.

@amies100: oh dat wist ik helemaal niet van die korting, bedankt voor de tip. Het liefst wil ik ze op RC Adult of HE zetten als dit betaalbaar is met die korting..

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 10:18

amies100 schreef:
Als lid van de KNPV kun je een kennel regeling aanvragen bij RC en krijg je korting :o .

Ik kan voor jou even kijken wat de RC brok kost met die korting :)
Ik gaf mijn jonge reu die 4300 brok van hun en daar kwam hij van aan, Cavom etc niet.

Weet jij zo waar ik daar iets over kan vinden?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 10:19

Heb je prins wel eens bekeken / geprobeerd?

En dan bijvoorbeeld de 'superactive' variant?

Brok van Nederlandse makelij met mijns inziens een zeer goede prijs kwaliteit verhouding.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 10:35

CharmingS schreef:

Ze kregen eerst RC Nutured en dat is een hele tijd goed gegaan voor mijn teef is het niet zo slecht alleen mijn reu heeft echt meer nodig. En ik wil ze het liefst allebei op hetzelfde voer hebben.

@ Kiwiwitje: Wolf of wilderness zou ik ze heel graag op willen zetten maar ik vind 50 euro voor 12 kg echt teveel geld als er 2 honden van moeten eten helaas :( Eukanuba heb ik al geprobeerd en daar gingen ze ontzettende scheten van laten en moesten ze heel vaak van poepen.

@amies100: oh dat wist ik helemaal niet van die korting, bedankt voor de tip. Het liefst wil ik ze op RC Adult of HE zetten als dit betaalbaar is met die korting..

En de carocroc dan die genoemd werd?

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 10:39

kiwiwitje schreef:
CharmingS schreef:

En de carocroc dan die genoemd werd?

Heb ik nog eigenlijk niet naar gekeken, ga even kijken of ik iets met die kortingsregeling kan via RC als dat te doen is blijf ik bij RC omdat mijn honden het daar het best op doen.. Vind het alleen kwa prijs niet te doen, met 10 kg doe ik namelijk echt niet lang met 2 honden.

Maar ik zal er toch eens naar kijken, dankjullie zover voor jullie tips :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 10:41

Prins, prijs en kwaliteitsverhouding ben ik daar zeer tevreden over
Ik voerde tot nu toe 15 kg zakken van de hypoallergeen ( ook 50 euro maar dan we 15 kg)

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 10:54

Is het niet zo dat een wat duurdere brok zichzelf terug verdiend ?
Dus hoe meer voedingsstoffen in de broek hoe minder je hoeft te geven en dus uiteindelijk bijna net zo veel kwijt bent ?

Kan het verkeerd hebben hoor ik geef vers vlees en geen brok .

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 10:59

Royal Canin 4800 als je honden moeite hebben met op gewicht blijven. Dat was het enige dat werkte voor mijn Kelpie.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:00

Femke_Tweety schreef:
Heb je prins wel eens bekeken / geprobeerd?

En dan bijvoorbeeld de 'superactive' variant?

Brok van Nederlandse makelij met mijns inziens een zeer goede prijs kwaliteit verhouding.

Geef ik ook aan 2 actieve honden en een senior, bevalt al jaren heel goed.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:05

CharmingS schreef:

Nutured is neutered ga ik vanuit? In dat geval is het een light-brok. Dat dit onvoldoende is begrijpelijk voor een actieve reu. Dan zou je waarschijnlijk met medium puppy al goed zitten, daar zit zo'n 10-15% meer kcal in.

@viphorse: het eerste stukje wel. Maar daarna niet meer. Brokken zitten tussen de 3600 en 4400kcal op een hele enkele uitzondering na. Goedkope brokken zijn vaak minder goed verteerbaar, maar dat is een verschil van zo'n 5% meestal. Ze hebben voornamelijk minder en een lagere eiwitkwaliteit en minder vitaminen en mineralen. Daardoor kan een hond (in een extreem geval) zowel overgewicht hebben als verhongeren. Omdat hij de kcal wel krijgt, maar de voedingsstoffen niet. Goede kwaliteit eiwit is duur, net als premix (toegevoegde vitaminen en mineralen) en het goed ontsluiten van granen (ontsluiten is bijvoorbeeld voorgaren. Vergelijk het met een brood bakken. Mensen kunnen geen brooddeeg verteren, maar wel brood. Bij honden is dit vergelijkbaar).

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 11:06

viphorse schreef:
Is het niet zo dat een wat duurdere brok zichzelf terug verdiend ?
Dus hoe meer voedingsstoffen in de broek hoe minder je hoeft te geven en dus uiteindelijk bijna net zo veel kwijt bent ?

Kan het verkeerd hebben hoor ik geef vers vlees en geen brok .

Dat klopt in zekere zin ook wel.
Alleen ik hoor zoveel van mensen dat ze een goedkoper merk brok voeren en daar heel erg tevreden over zijn. Ik hoor bijvoorbeeld op de mijn hondenvereninging dat die heel erg tevreden zijn over Cavom en dat is ook wel een betaalbare brok alleen krijgen mijn honden daar slechte ontlasting van helaas..

Vers vlees ben ik geen voorstander van bij mijn honden, ten eerste werd hun vacht dof, daarnaast hele dunne/breierige ontlasting en ze gingen er echt enorm van stinken. Ik geloof best dat andere honden het er wel goed op kunnen doen. Ik heb het 2 maanden geprobeerd en toen weer terug naar brokken gegaan.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 11:12

Mizora schreef:
CharmingS schreef:

Nutured is neutered ga ik vanuit? In dat geval is het een light-brok. Dat dit onvoldoende is begrijpelijk voor een actieve reu. Dan zou je waarschijnlijk met medium puppy al goed zitten, daar zit zo'n 10-15% meer kcal in.

@viphorse: het eerste stukje wel. Maar daarna niet meer. Brokken zitten tussen de 3600 en 4400kcal op een hele enkele uitzondering na. Goedkope brokken zijn vaak minder goed verteerbaar, maar dat is een verschil van zo'n 5% meestal. Ze hebben voornamelijk minder en een lagere eiwitkwaliteit en minder vitaminen en mineralen. Daardoor kan een hond (in een extreem geval) zowel overgewicht hebben als verhongeren. Omdat hij de kcal wel krijgt, maar de voedingsstoffen niet. Goede kwaliteit eiwit is duur, net als premix (toegevoegde vitaminen en mineralen) en het goed ontsluiten van granen (ontsluiten is bijvoorbeeld voorgaren. Vergelijk het met een brood bakken. Mensen kunnen geen brooddeeg verteren, maar wel brood. Bij honden is dit vergelijkbaar).

Ja klopt spelfout sorry..
Ik ben hier mee begonnen toen mijn teef werd gecastreerd, zei word wel wat sneller vet omdat zei vooral huishond is en ik niet met haar train. Ze gaat wel iedere dag mee naar het bos maar heeft 2 knieoperaties gehad waardoor ik haar nu kalm moet houden, dus sprintjes trekken zit er voor haar niet meer in.
Mijn reu heeft 2e kerstdag een darmoperatie gehad (fijn kerstcadeautje) omdat hij pijn had bij het poepen en het leek of hij verstopt zat. De dierenarts rade toen inderdaad aan om ook de neutered te voeren en dat leek een hele tijd heel goed te gaan en toen kwam hij ook aan in gewicht. Maar nu ik weer volop aan het trainen ben is dit dus inderdaad niet genoeg.

De brok die ik nu probeer heeft 30% eiwit en 20% vet maar ik heb er op een of andere manier niet zo'n goed gevoel bij, dat is deze brok:
http://www.dommelschewatermolen.nl/asso ... h-energy/2

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:15

Wij voeren de brokken van Renske (deze) en is voor alle drie onze windhonden (waarvan eentje erg actief) heel goed voer :j Kost bij Brekz rond de 45€ voor 15€, nou krijgen ze hier er nog van alles bij dus dan de je best lang met zo'n zak... Wil je puur alleen brokken gaan voeren? Of krijgen ze er nog andere dingen bij (hier is dat bijv. pens/vlees compleet, wat verse groenten, soms wat rijst, soms wat verse vis etc., voor elke hond ook weer andere hoeveelheden, we zijn net een gaarkeuken :') )

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:20

Als je een betere brok koopt, kost het je ook minder omdat je minder hoeft te voeren. Mijn hond kreeg voorheen Dog Lovers Gold Original van €3,11 per kg. Hij kreeg daar zo'n 350g van dus €1,10 per dag.

Nu krijgt hij Royal Canin 4800 van €4,38 per kg. Hij krijgt daar maar 250g van en dus ook €1,10 per dag.

Duurdere brok betekent niet per se dat je ook duurder uit bent.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:23

Ik lees even mee. Hier komt r ook een mechelse herder die zeker nog wat mag aankomen

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 11:31

Kaus schreef:
Als je een betere brok koopt, kost het je ook minder omdat je minder hoeft te voeren. Mijn hond kreeg voorheen Dog Lovers Gold Original van €3,11 per kg. Hij kreeg daar zo'n 350g van dus €1,10 per dag.

Nu krijgt hij Royal Canin 4800 van €4,38 per kg. Hij krijgt daar maar 250g van en dus ook €1,10 per dag.

Duurdere brok betekent niet per se dat je ook duurder uit bent.

Ik snap wat je bedoeld, maar ik doe met een zak van RC van 10 kg een kleine 2 weken. Dus dat wil zeggen dat ik voor een maand meer dan 100 euro kwijt ben aan voer.

Maar ik word straks terug gebeld(als het goed is) door RC en dan even kijken of ik die kortingsregeling via de KNPV kan krijgen, dan is het probleem opgelost en ga ik de RC 4800 of de gewone Adult proberen.

Citaat:
Wij voeren de brokken van Renske (deze) en is voor alle drie onze windhonden (waarvan eentje erg actief) heel goed voer Kost bij Brekz rond de 45€ voor 15€, nou krijgen ze hier er nog van alles bij dus dan de je best lang met zo'n zak... Wil je puur alleen brokken gaan voeren? Of krijgen ze er nog andere dingen bij (hier is dat bijv. pens/vlees compleet, wat verse groenten, soms wat rijst, soms wat verse vis etc., voor elke hond ook weer andere hoeveelheden, we zijn net een gaarkeuken )

Nee mijn honden krijgen alleen brokken, soms als ze wat breierige ontlasting hebben krijgen ze probiotica, maar alleen als het langdurig aanhoud. Soms als we wat vlees of groenten over hebben krijgen ze dat wel maar niet iedere dag.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:38

Wat voor merk je ook voert: zorg dat er geen aardappelen of granen in zitten. Het lichaam van een hond kan daar helemaal niks mee (het verteringsstelsel, doel ik dan op) waardoor het ophoopt in het lichaam en daar gezondheidsproblemen kan veroorzaken. Ik ben enorm fan van Carnilove, dat is kwalitatief een hele goede brok voor prima betaalbare prijs!