Er is hier vast iemand die mij kan helpen denk ik (hoop ik)..
Ik heb zelf 2 buitenlandse hondjes geadopteerd en doe huisbezoeken voor een bepaalde stichting. Er is een huisbezoek mis gelopen en ik heb het hondje nu enkele maanden in opvang. Dit is mijn eersts keer (en laatste keer) dat ik dit doe. Ik weet dus niet precies hoe of wat. Hondje in kwestie heeft een zeer slechte start gehad en we wilde allemaal dat ze een definitief huis ging vinden waar hij past!
Nu lang verhaal kort;
Er was een adoptie aanvraag, alles positief tot aan kennismaking. Tijdens het proces van de adoptie bleek dat iemand anders tussen mijn kennissen ook graag dit hondje wilde adopteren. Heb gezegd dat ik niet wist hoe of wat ivm andere adoptanten en dat zij zelf even naar de stichting moesten mailen.
Ik heb na kennismaking aangegeven dat het niet slecht ging maar dat ik niet denk dat hond daar op zijn plek zit. Mijn kennissen hebben ook kennis gemaakt en met hun was het imo een veel betere klik. De stichting wilt echter niet mee werken en vind dat hond toch naar de adoptanten moet waarbij ik mijn twijfels heb of het gaat werken. Ze willen het traject volgen ipv te luisteren naar wat opvanggezin aangeeft voor de hond.
Ik ben hier dus tegen in gegaan maar krijg 0,0 gehoor. Gewoon geen reactie meer zelfs. Ondertussen zit ik hier wel met een hondje dat klaar is om naar zijn nieuw huis te gaan, kennissen die graag willen weten hoe of wat, ik die er stress van krijgt en het werk van een extra hond in huis + de extra kosten.. Ik ben zo boos en trek hieruit mijn conclusies. Ik wil echter wel dat dit hondje ergens goed terecht komt zodat ze niet alweer weg moet... zij hebben de hond overigens nog nooit gezien op wat foto's en korte filmpjes na.
Wat kan ik, wat kan ik niet..? Zijn er opvanggezinnen die soortgelijke situaties hebben meegemaakt? En hoe hebben jullie dit toen opgelost??
Ik maak me hier ontzettend druk over en als ik hem toch moet laten gaan weet ik dat het fout gaat. Dit zou mijn hart breken...

Alvast bedankt