Snuffie, mijn beste vriendje, waarom ben je er nou niet meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Rebecca
Berichten: 464
Geregistreerd: 29-04-20

Snuffie, mijn beste vriendje, waarom ben je er nou niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 10:59

25-05-2020, een dag die voor altijd in mijn gedachten zal blijven. Niet als leuke dag, maar als een van de minst leuke in mijn leven. Al sinds mijn 4de verjaardag heb ik haar, mijn lievelingskonijn. Ze was bijna 7 jaar oud. Oud voor een konijn, maar niet oud genoeg! Mijn vriendje! Je moest bij mij blijven! Ik dacht er bijna elke ochtend aan als ik jou ging voeren: ze zal toch niet dood zijn? En nou denk ik er een keertje niet aan, en ze ligt dood in haar hok. Heeft iemand tips hoe ik hiermee om kan gaan?

Groetjes!

Ps: Ik hoop dat het hier goed staat!

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Snuffie, mijn beste vriendje, waarom ben je er nou niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:15

Heel veel sterkte, altijd heel vervelend als je een huisdier kwijtraakt.

Er is geen specifieke manier waarop je met een verlies om kunt gaan, dat is voor iedereen anders. De een richt een compleet altaar in, de ander neemt een nieuw konijn om het verlies te verzachten, en zo zijn er nog veel meer voorbeelden.

Dus doe vooral wat voor jouzelf goed voelt. Je kunt bijvoorbeeld een foto van je konijn uitprinten en in een lijstje doen, en een kaarsje erbij aansteken (wel even vragen of een van je ouders je helpt met het kaarsje). Dat hielp mij altijd als ik een verlies moest verwerken, en dat doet het nu nog steeds.

Ook heb ik toen mijn hond ingeslapen was een brief aan haar geschreven, ook dat heeft mij heel erg geholpen omdat het toch een manier is om tegen je huisdiertje te praten.

Wij gaven ze ook altijd een mooi plekje in de tuin, dan begroeven we ze. Dan kun je ze altijd nog een keer bezoeken als je ze mist.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Snuffie, mijn beste vriendje, waarom ben je er nou niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:28

Ik bewaar wat haar van ze.Dat kan in een medaillon of in een doosje.

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Snuffie, mijn beste vriendje, waarom ben je er nou niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:52

Een foto neer zetten op je kamer.Ik heb ook een foto van mijn pony in de woonkamer staan.En elke dag loop ik er langs en kijk ik er even naar.

_Rebecca
Berichten: 464
Geregistreerd: 29-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 13:56

Britta31 schreef:
Een foto neer zetten op je kamer.Ik heb ook een foto van mijn pony in de woonkamer staan.En elke dag loop ik er langs en kijk ik er even naar.



Die heb ik al, dat is idd wel fijn, als aandenken.

_Rebecca
Berichten: 464
Geregistreerd: 29-04-20

Re: Snuffie, mijn beste vriendje, waarom ben je er nou niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 13:57

Ik vind het moeilijkste eigenlijk niet dat ze dood is, maar het besef dat ik nu, als ik naar beneden ga, haar niet meer vrolijk kan zien in het hok (dat er nu ook niet meer staat), en dat ik haar niet kan oppakken of kan knuffelen.

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Snuffie, mijn beste vriendje, waarom ben je er nou niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:08

Soms gaat verdriet nooit helemaal weg, maar krijgt het wel een plekje. Daar gaat tijd overheen, maar hoeveel tijd, dat is bij iedereen verschillend. Het is ook helemaal niet erg als je Snuffie na een tijdje ineens weer even heel erg mist. Dat hoort er allemaal bij, en dat gevoel mag er ook zijn.
Verdriet hebben om een verlies, betekent dat je leeft en kan 'houden van'. Hoe moeilijk het soms ook is, het is tegelijk heel waardevol.

Heel veel sterkte de komende tijd, praat er ook over met je ouders of vrienden als je daar behoefte aan hebt. En hoe gek het ook klinkt: geniet vooral van de leuke herinneringen die je aan Snuffie hebt. :(:)