Hond met niet te stoppen interesse in achterste kat

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skyla

Hond met niet te stoppen interesse in achterste kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 21:51

De hond is een niet gecastreerde reu die we vorig jaar maart uit het asiel gehaald hebben. Castreren mogen we niet van het asiel (hierover graag niet uitwijken, zou op latere leeftijd niet gezond zijn ect).

Het begon in maart toen er in de omgeving een loopse teef was. Zijn gedrag veranderde toen enorm en helaas zijn er enkele dingen gebleven waaronder ook de rare interesse in mijn kat.

We hebben 2 huiskatten, een gecastreerde kater en een kattin. De kater is een lamzak en heeft geen schrik van hem waardoor hij hem dichtbij laat. Maar sinds maart heeft de hond enorme interesse in het achterste van mn kat. Constant zn neus er in duwen en soms zelfs proberen te likken. Het is echt constant, vanaf hij de kat hoort of ziet is hij daar. De kat begint hem al te meppen omdat hij het ook beu begint te worden maar het doet hem amper wat. Wij roepen al vanaf hij vertrekt of kijkt naar de kat dat hij niet mag maar het stopt maar niet en luisteren doet hij ook niet altijd meer.

Zelfs als de kat in de zetel ligt gaat hij er naartoe. Geen moment heeft hij rust. De kattin laat hij met rust.

Iemand een idee waarom hij dit zou doen en waarom hij dit maar niet af te leren is? Verder luistert hij zo goed maar dit zit zo hard in hem om te doen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:56

Wij hebben hier iets soortgelijks met alle 3 de honden die op 1 kat (hebben er 3) allemaal apart reageren. Wij hebben t idee dat t eerder aan de kat ligt dan aan de honden. Aangezien de andere katten geen probleem zijn. De 2 andere katten hebben met vlagen ook moeite met de andere kat. Of misschien eerder andersom.. hij moeite met de andere 2..
Dus ben benieuwd of er anderen zijn die het herkennen.

Palmera

Re: Hond met niet te stoppen interesse in achterste kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:07

Sommige honden eten graag kattenpoep. Misschien die geur? :+

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 22:18

Kiwiwitje, volgens de andere katten is hij nog redelijk normaal _O-
Het is wel zo dat die kat er eerder was en wel enorm veel voor mij betekend en de hond wel erg jaloers kan doen als ik die kat aandacht geef.

Palmera schreef:
Sommige honden eten graag kattenpoep. Misschien die geur? :+

Haha ja dat doen ze graag maar mn kat wast hem nog mooi en naar de andere katten (ook stalkatten) doet ie het niet dus dat zal het wss wel niet zijn. _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:26

Hier spelen ze allemaal met elkaar. Maar er zijn ineens momenten dat de rode kat met iedereen ruzie zoekt (incl de honden) en op de momenten dat de honden gewoon ineens interesse in hem krijgen dan moeten de andere 2 katten hem ineens niet meer. Is heel raar. Alle 3 de honden doen ook niks tegen de andere katten maar eentje gaat gewoon op de rode zitten als ze de kans krijgt

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:32

Dit doet mijn hond ook. Smerig en opdringerig. Enkel als de kat in mijn buurt is. Sinds gisteren is er een tweede hond en wordt de kat wel meer met rust gelaten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:33

Misschien heeft de kat een prettig luchtje. Ik zou eens advies inwinnen bij een holistische dierenarts, wellicht is er iets mogelijk om met bijvoorbeeld phytotherapie zijn hormonen wat meer in balans te krijgen. Als het daar aan ligt dan hè, maar dat valt wel te onderzoeken.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:33

Even totaal afwijkend van het probleem waar ik helaas geen tips voor heb, maar ben ik de enige die het lichtelijk absurd vind dat het asiel je oplegt dat je JOUW hond niet mag castreren? :o?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:36

Dat komt denk ik omdat een dier meestal eigendom blijft van het asiel. Maar een beetje vreemd is het wel, meestal zijn ze juist voorstander van castreren.
Dat zou echter niet mijn advies zijn, ik zou eerst op zoek gaan naar andere oplossingen. En ik zou ook eerst willen weten of het daadwerkelijk een hormonaal probleem is.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:41

Was het niet zo dat als je een hond in bepaalde periode van het jaar castreert dat ze dan aantrekkelijk gaan ruiken? Zou dat bij katten en dan dus deze kater ook zo zijn?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:43

Ik weet niet of hetmet elkaar te maken heeft, maar als de hond last heeft van zijn hormonen zou ik hem chemisch laten castreren. Chip erin en klaar. Mocht het asiel komen controleren hangen zijn ballen er nog gewoon netjes onder :D

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:54

Wij passen weleens op een ongecastreerde reu en die heeft ook zo n interesse in onze gecastreerde kater. Hij gedraagt zich alsof de kat een loopse teef is.
Hij is een tijd chemisch gecastreerd en toen was het een stuk minder.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:55

Ik zou chemische castratie overwegen, dan kan je een evt hormonaal probleem uitsluiten.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:59

Bralindy schreef:
Ik zou chemische castratie overwegen, dan kan je een evt hormonaal probleem uitsluiten.

Het is eenvoudiger om dat gewoon te laten doormeten. Zit je er ook niet meteen een half jaar aan vast.

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 10:25

tamary schreef:
Was het niet zo dat als je een hond in bepaalde periode van het jaar castreert dat ze dan aantrekkelijk gaan ruiken? Zou dat bij katten en dan dus deze kater ook zo zijn?

Goh vraag me niet meer wanneer we hem gecastreerd hebben hoor. Hij is van september dus moet ergens de lente/zomer geweest zijn? Was er alleszins op tijd bij haha.

Het rare is dat hij dit het voorbije jaar nooit deed.

Nikass schreef:
Bralindy schreef:

Het is eenvoudiger om dat gewoon te laten doormeten. Zit je er ook niet meteen een half jaar aan vast.

Wat is doormeten? :+

Mona81 schreef:
Wij passen weleens op een ongecastreerde reu en die heeft ook zo n interesse in onze gecastreerde kater. Hij gedraagt zich alsof de kat een loopse teef is.
Hij is een tijd chemisch gecastreerd en toen was het een stuk minder.

Ja zo lijkt het wel precies. Alleen mn kat dekken doet ie gelukkig niet haha.

Chemisch castreren hebben we ook al aan zitten denken met dat hij nu nog een jaar officieel van het asiel is. Maar dan vooral omdat ik de volgende keer er wat loops is (en dan hebben we vlakbij een grote fokker van duitse herders zitten) geen zin heb om van mijn werk naar huis te crossen omdat hij langs de grote baan loopt. Hij wilt nu al niet meer zn kennel in maar de tuin is dan niet meer veilig voor hem.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:45

Ik vind het een vreemde regel die het asiel jullie op legt. Een hond kan je ten alle tijde laten helpen, dus als jullie hond straks nare bijwerkingen gaat krijgen omdat hij niet geholpen is kan je dat dan niet alsnog doen omdat het asiel dat niet wil...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:57