Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
7ofhearts schreef:Ja, ik.
Wij hebben uitsluitend rugzak katten die het met de tijd heel goed doen in de groep als huiskat, maar er moet niks geks gebeuren zoals in een reiskooi mee naar de dierenarts.
Laatst iets heel verdrietigs mee gemaakt waarbij we afscheid moesten nemen van ons omaatje van 18+.
In de eerste instantie vroeg ik dus om een dierenarts aan huis maar in verband met Corona ging dat echt niet lukken.
Omdat de kat nooit bij positieve in een reiskooi is geweest ( toen ze hier kwam was ze volledig onder zijl na de gezondheidsverklaring en wasbeurten bij de dierenarts, ) wilden ik haar dat haar laatste reis ook niet aan doen.
In overleg met de dierenarts een pilletje mogen gaan ophalen die onze oma heel snel deed wegzakken op een roze wolk.
Toen ze een uur later haar afspraak had bij de kliniek heeft ze daar totaal niets meer van meegekregen.
Niet van het kooitje, niet van de reis en niet van de dierenarts en het laatste spuitje.
Het is een anti-Stress medicijn in combinatie met spierverslappers.
IK heb aangegeven dat ik het een volgende keer weer zo wil doen.
Leg je situatie goed uit aan de dierenarts en dan is er veel mogelijk.
( sommige dieren krijgen zoiets om door het vuurwerk heen te slapen als dat te stressvol voor hun is. )
Heel veel succes!!
WillemYntJee schreef:Niet gelijk zo oordelen jolliegirl, je weet niet wat ze gehad heeft.
TS, vraag je dierenarts om gabapentine. Humaan is t anti epileptica maar bij katten werkt t dus ook rustgevend zonder dat t dier gaat slapen of zoals met acepromezine, wel slap wordt maar ondertussen alles mee krijgt.
casperzazoe schreef:WillemYntJee schreef:Niet gelijk zo oordelen jolliegirl, je weet niet wat ze gehad heeft.
TS, vraag je dierenarts om gabapentine. Humaan is t anti epileptica maar bij katten werkt t dus ook rustgevend zonder dat t dier gaat slapen of zoals met acepromezine, wel slap wordt maar ondertussen alles mee krijgt.
Spierverslappers zijn spierverslappers. Ontzettend sneu.
Valeriaan druppels schijnen goed t helpen, Feliway ook maar denk ik niet genoeg voor één specifiek moment.
WillemYntJee schreef:Niet gelijk zo oordelen jolliegirl, je weet niet wat ze gehad heeft.
xTammyy schreef:Fijn dat het gelukt is TS!
Hebben jullie toevallig ook tips om een kat die je niet kan aanraken, meer relaxed te krijgen?
Bij m’n vorige kat heb ik m zon halsband omgedaan, dat werkte perfect maar deze kat mag ik dus nog niet aanraken helaas.