Is iemand zijn papegaai kwijt? (Groningen Stad)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Serenity350

Is iemand zijn papegaai kwijt? (Groningen Stad)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 15:15

Omdat hier nog best wel wat vogelliefhebbers te vinden zijn wou ik het volgende nieuwsberichtje even delen:

(Linkje) Is iemand in Groningen zijn papegaai kwijt? Dit beestje is gesignaleerd bij Kardinge.

De papegaai is vandaag gesignaleerd aan de Pop Dijkemaweg bij Kardinge in de stad Groningen.

--------------

Eigen aanvulling:
Waarschijnlijk is het overbodig om te benoemen, maar mocht je hem tegenkomen, ga er dan niet zelf achteraan maar geef bijvoorbeeld bij de dierenambulance aan waar en hoe laat je hem hebt gespot. Mocht de eigenaar contact met hun opnemen, dan kunnen zij de meest recente informatie doorgeven. Ook kun je op Amivedi.nl een melding plaatsen bij "gevonden dieren". Meer tips over wat je wel en beter niet kunt doen: https://www.amivedi.nl/tips/

Ik hoop dat met hulp van de "tamtam" de eigenaar snel gevonden kan worden. :)

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 15:16

Gisteravond hiervan een bericht gezien op FB over een zoekgeraakte papegaai.. geen idee meer van wie. Ga eens kijken of ik het vinden kan

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 15:20

Cherdenise schreef:
Gisteravond hiervan een bericht gezien op FB over een zoekgeraakte papegaai.. geen idee meer van wie. Ga eens kijken of ik het vinden kan

Dat zou best nog eens over dezelfde vogel kunnen gaan dan. :j Ik heb geen facebook helaas. Hoop dat je hem kunt vinden!

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 15:42

Op Facebook wordt aangegeven dat het om een tamme papegaai gaat, die wordt “uitgelaten”.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door emr op 21-05-20 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 15:43

De zoekgeraakte papagaai die ik had gezien was in Tilburg. Dat is wel wat te ver weg.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 15:50

Serenity350 schreef:
Cherdenise schreef:

Dat zou best nog eens over dezelfde vogel kunnen gaan dan. :j Ik heb geen facebook helaas. Hoop dat je hem kunt vinden!

Was niet in Groningen, maar de eigenaar van deze vogel zou bekend zijn

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 15:55

Free flight wordt steeds populairder onder papegaaienhouders :)
Zo'n dier is getraind en weet precies hoe hij weer thuis moet komen.
Het lijkt me erg spannend om zo'n mooie vogel los te laten, aan de andere kant wel erg fijn dat het kan. Zeker voor een ara is elke kooi of voliere eigenlijk te klein, op deze manier kan hij toch mooi de vleugels strekken :)

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 19:21

Temeraire schreef:
Free flight wordt steeds populairder onder papegaaienhouders :)
Zo'n dier is getraind en weet precies hoe hij weer thuis moet komen.
Het lijkt me erg spannend om zo'n mooie vogel los te laten, aan de andere kant wel erg fijn dat het kan. Zeker voor een ara is elke kooi of voliere eigenlijk te klein, op deze manier kan hij toch mooi de vleugels strekken :)

Ik kende het van een beperkt aantal soorten vogels wel, maar niet van papegaaien!

Maar gaaf dat het steeds populairder wordt inderdaad! Daar ben ik zeker een voorstander van! *\o/*

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Is iemand zijn papegaai kwijt? (Groningen Stad)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 19:22

Het wordt met papegaaien zoals ara's inderdaad vaker gedaan. Die worden ook minder snel door roofvogels gepakt en vallen door hun kleuren goed op zodat de eigenaar ze al vanaf een afstand kan spotten.
Ik had het met onze papegaai ook graag gedaan, maar helaas zijn edelpapegaaien er niet zo geschikt voor (te onafhankelijk waardoor ze vaak niet meer terug komen).