Alternatief royal canin sensitivity

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Leonie

Alternatief royal canin sensitivity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 09:21

Hi!

Onze hond had altijd vrij snel last van zachte ontlasting icm bepaalde merken voer. Nu staat hij al een goeie tijd op royal canin sensitivity en dit gaat wel heel goed. Echter is dit wel natuurlijk een erg prijzige. Ik vroeg me dus af of jullie misschien goede alternatieven weten die wat prijsvriendelijker zijn.

Toen we hem kregen stond hij op carocroc, maar dat was drie keer niks. Daarna hebben we een tijdje dogloversgold geprobeerd, maar daar varieerde de ontlasting ook erg mee.

Ik zit nu te kijken naar farmfood, iemand hier ervaring mee?

rina

Re: Alternatief royal canin sensitivity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 09:42

Farmfood niet. Maar wel met Sams Field, Rinti Maximus en nog een aantal merken.
Mijn Oud Duitse Herder is ook wat gevoelig kwa voer. Zij doet het heel goed kwa ontlasting op de Rinti Maximus en de Sams Field Large breed. En mijn moeders hond, Poedel, heeft ook wisselende ontlasting van bepaalde merken maar nog meer last van zijn oren bij bepaalde ingrediënten. Die krijgt nu Sams Field Zalm en hij ziet er zelfs kwa vacht weer veel beter uit.

Waar ik persoonlijk nogal over val, zelfs bij de Royal Canin, is dat het eerste ingrediënt geen vlees is. En imo een hond een vleeseter is. Het eerste ingrediënt is hetgene waarvan het meeste erin zit. En er mag rustig wat plantaardig erin zitten, maar voor mij niet als eerste ingrediënt en dus het meeste.
Ik heb dus ook echt wel even gezocht naar een voer waarop mijn hond, en mijn moeders hond het het beste deden. De mijne krijgt nu de Rinti Maximus, die overigens zelfs door 1 van mijn katten voorkeur heeft over de kattebrokjes :D :+ Die ruikt ook echt naar vlees en is kwa prijs ook een stuk gunstiger dan de RC. Overigens net als de Sams Field. Mss tip om eens naar die merken kijken. Bij Farmfood, van die die ik nu net even doorgekeken heb, is ook het eerste ingrediënt ook geen vlees. Dat merk komt voor mij dan ook niet in aanmerking.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 10:17

Al eens laten testen op giardia? Of slecht werkende organen

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 10:52

Via zooplus scheelt de prijs al wel enorm.
In zoverre, als je bijv richting Wolf of Wilderness of Samsfield over zou stappen denk ik dat t qua prijs redelijk mee valt.
Zooplus:
14 kg €79,99 (€5,71 p/kg) - 2x 14 kg €151,99(€5,43p/kg)

Als ik dat vergelijk met Wolf of wilderness bijv:
De gewone lijn (bijv Greend Fields) 12 kg voor 49,99 ( 4,17 p/kg) - 2x 12kg 94,99 (3,96 p/kg)
The taste of lijn ( bijv canada) 12 kg voor 59,99 (5,- p/kg) 2x 12 109,- (4,58 p/kg)

Of Sams Field:
kip aardappel medium 13 kg voor 49,99/3,85p/kg
Zalm& aardappel 13 kg voor 58,99/4,54p/kg

Farmfood bij brekz zit tussen de 3,16/3,70 per kg
Bij de petsplace tussen de 3,33 en 4,25
Hier moesten ze niks van farmfood hebben. Aten t geen van allen.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 11:10

belle_boef schreef:
Al eens laten testen op giardia? Of slecht werkende organen

Destijds zijn de naar de DA gegaan, hier hebben ze hem nagekeken en vervolgens hebben ze royal canin sensitivity geadviseerd. Hierop deed hij vervolgens erg goed, zijn ontlasting is nu eigenlijk altijd stevig zelfs als hij nu wat raars eet uit de bosjes, dus hem verder niet laten doorkijken.

Bedankt voor de tips Rina, ik ga ze inderdaad dalijk even bekijken.

Farmfood dus niet echt een aanrader, lees ik. Dogloversgold at hij op een gegeven moment ook niet meer. Ik bestel nu via bol.com, daar lijkt het huidige voer het goedkoopste. Maar zooplus zag in mijn zoektocht ook voorbij komen. Bedankt voor de tip! :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:30

Zou geen brok gaan voeren op aardappel basis en ook geen geperst. Dus eerder op rijst basis en dan lam rijst bijvoorbeeld. Bij zooplus is er ook bosch sensitive lam rijst erg leuk geprijsd. Ook josera kun je proberen maar wel veel aardappel varianten.
Geen geperst omdat dit heel zwaar op de maag valt en geen aardappel omdat mijn ervaring is dat ze enorme scheten gaan laten

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:34

Heel eerlijk zou ik niet overgaan op iets anders als het nu goed gaat. Dat gaat je op den duur ws. meer kosten aan dierenarts afspraken en medicijnen om de boel weer beter te krijgen.

En wat is duur. Hier zijn we rond de 70 euro per 10 dagen voer kwijt voor 1 hond. Een Rottweiler die op een KVV dieet zit ivm epilepsie

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:37

Jij vindt €210 per maand aan hondenvoer nog te doen levenslang?

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:54

moonfish13 schreef:
Jij vindt €210 per maand aan hondenvoer nog te doen levenslang?

Het is niet anders. Als we iets anders konden nemen graag. Maar hij mag alleen zalm, paard en lam. Geen granen en geen supplementen.

Dus ja. Zit er nu aan vast.

(Even ter verduidelijking hij had een paar weken terug 1 kippenbotje gejat van tafel (al afgekloven). Dat resulteerde in 1 groot epileptische insult en 1 week diarree. Daardoor 2 1/2 kilo afgevallen. Dus weer meer kosten voer, aangezien hij echt te mager was. En de kosten van twee nieuwe dosissen Stesolid)

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 17:58

Hoofdbestandsdelen nu in zijn voer zijn tapioca en eend. Dus denk inderdaad dat rijst wat beter is dan aardappel.

@Domino_2006: ik wil ook zeker niet koste wat het kost besparen en ik snap zeker dat het altijd nog duurder kan helaas, zoals in jouw situatie. Heftig zeg zulke reacties nav voer. Vandaar dat ik eerst even navraag doe :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:13

Hier geen scheten op aardappel. Wel op mais.
Tapioca is cassave.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:14

Domino, ik snap het maar jeetje, dat zijn toch geen bedragen meer?
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die, zeker met een dier op leeftijd dan zeggen we stoppen hiermee, want dit wordt ons financieel te gek.
Ik heb een pony met cushing, die gaat prima op een acceptabel bedrag aan medicijnen, voer en supplementen.
Maar €200 per maand vast voor zijn medicijnen zou wel pittig worden bovenop alle standaard kosten die je toch al hebt.

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:04

__Leonie schreef:
Hoofdbestandsdelen nu in zijn voer zijn tapioca en eend. Dus denk inderdaad dat rijst wat beter is dan aardappel.

@Domino_2006: ik wil ook zeker niet koste wat het kost besparen en ik snap zeker dat het altijd nog duurder kan helaas, zoals in jouw situatie. Heftig zeg zulke reacties nav voer. Vandaar dat ik eerst even navraag doe :)

Daarom ook mijn waarschuwing. Het kan plots veel erger worden en dan hou je straks weinig over wat je kan voeren

Mijn dierenarts gaf wel aan dat je minimaal een maand voer moet proberen voor je weet of het goed is of niet.
Laatst bijgewerkt door Domino_2006 op 17-05-20 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:07

moonfish13 schreef:
Domino, ik snap het maar jeetje, dat zijn toch geen bedragen meer?
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die, zeker met een dier op leeftijd dan zeggen we stoppen hiermee, want dit wordt ons financieel te gek.
Ik heb een pony met cushing, die gaat prima op een acceptabel bedrag aan medicijnen, voer en supplementen.
Maar €200 per maand vast voor zijn medicijnen zou wel pittig worden bovenop alle standaard kosten die je toch al hebt.

De medicijnen zijn het duurste niet. 33 euro per maand en 1x per half jaar tot een jaar de stesolid van €12.50 Per stuk.

De hond is net 5 en buiten dit super gezond en super lief.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 23:31

Dat kan, maar niet iedereen kan €210 per maand missen voor hondenvoer.
En het is super dat jullie dat wel kunnen maar ik schrik van het bedrag.
En met medicijnen doel ik meer op die roze cushingpillen van die boeven die ze gepatenteert hebben en op binnenlopen.
Die zijn het duurste en heel belangrijk hier.