Anaalklier tumor hond wat te doen? Goede da gezocht!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annibel

Anaalklier tumor hond wat te doen? Goede da gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 17:29

Hallo bokkers,

2 dagen geleden merkte ik een bultje op net onder/tegen de anus van mijn Jack Russel.
Gisteren ben ik meteen naar de dierenarts gegaan en deze vermoed dat het een anaalklier tumor is. Zijn advies: in de gaten houden en over 2 maanden terug komen voor controle. Als het dan gegroeid is hond castreren.

Nu heb ik info gezocht over anaalklier tumoren en ik las op verschillende sites dat je meteen actie moet ondernemen omdat het ook kwaadaardig kan zijn en traag kan groeien maar wél snel kan uitzaaien.

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij een goede da aanraden?
Mijn hondje is net 9 jaar en niet gecastreerd, altijd gezond heeft soms wel wat dunne ontlasting. Ik heb niet het idee dat hij er nu last van heeft, maar het is echt mijn kind en ik maak me toch wel zorgen..

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:36

Helaas heb ik ervaring met een anaalklier tumor... heb 16 maart onze grote vriend daardoor moeten laten gaan. Onze hond was te oud voor een operatie maar wij moesten elke week op controle en dan werd de tumor gemeten en meteen de anaalklieren geleegd. Omdat dat niet meer zelf kon vanwege de tumor.

Bij onze hond zat het intern dus je zag niks aan de buitenkant. Wij zijn er achter gekomen omdat z’n anaalklier ging ontsteken.

Wij zijn er eind dec achter gekomen en 16 maart heb ik hem moeten laten gaan. In de tussen tijd is het van 0,5 naar 3,5 cm gegroeid. Vrij snel dus. En volgens onze dierenarts was dat bij dit soort tumoren meer regel dan uitzondering.

Onze dierenarts zei dat castreren zou helpen met de groei tegengaan als ze nog niet gecastreerd zijn. Mijn hond was al gecastreerd. Een operatie zou veel risico’s met zich mee brengen zoals een verlamde anaalspier (niet meer de poep kunnen ophouden)

Wij hebben onwijs goede begeleiding gehad en op het eind merkte ik dat hij moeite kreeg met poepen en daardoor hebben wij de keuze gemaakt samen met de dierenarts om hem te laten gaan.

Chico was 15 jaar en kruising labrador bordercollie.

Twee keer geedit voor meer info