Helaas heb ik ervaring met een anaalklier tumor... heb 16 maart onze grote vriend daardoor moeten laten gaan. Onze hond was te oud voor een operatie maar wij moesten elke week op controle en dan werd de tumor gemeten en meteen de anaalklieren geleegd. Omdat dat niet meer zelf kon vanwege de tumor.
Bij onze hond zat het intern dus je zag niks aan de buitenkant. Wij zijn er achter gekomen omdat z’n anaalklier ging ontsteken.
Wij zijn er eind dec achter gekomen en 16 maart heb ik hem moeten laten gaan. In de tussen tijd is het van 0,5 naar 3,5 cm gegroeid. Vrij snel dus. En volgens onze dierenarts was dat bij dit soort tumoren meer regel dan uitzondering.
Onze dierenarts zei dat castreren zou helpen met de groei tegengaan als ze nog niet gecastreerd zijn. Mijn hond was al gecastreerd. Een operatie zou veel risico’s met zich mee brengen zoals een verlamde anaalspier (niet meer de poep kunnen ophouden)
Wij hebben onwijs goede begeleiding gehad en op het eind merkte ik dat hij moeite kreeg met poepen en daardoor hebben wij de keuze gemaakt samen met de dierenarts om hem te laten gaan.
Chico was 15 jaar en kruising labrador bordercollie.
Twee keer geedit voor meer info