Dierenarts is op de hoogte, maar misschien dat jullie eens mee willen denken of iets vergelijkbaars hebben meegemaakt.
Sok heb ik in 2014 uit het asiel gehaad, hij werd toen 3 geschat, dat maakt hem nu ongeveer 8.5 jaar oud. Hij is altijd al een kieskeurige eter geweest en heeft altijd al een vrij zwakke maag gehad. Daarnaast is het een erg lastige eter, type ik-ga-liever-dood-dan-dat-ik-die-brokjes-eet, en weigerde hij vaak van de ene op de andere dag het voer te eten wat hij al weken kreeg. Hij braakte destijds al vrij regelmatig (zeg 1x per maand), maar over de jaren is dat gegroeid naar minimaal 1x per week. Het zo vaak van voer moeten wisselen zal vast ook niet hebben bijgedragen aan zijn maagproblemen. De laatste maanden kreeg hij enkel Royal Canin Digestive en dat bleef hij in ieder geval goed eten.
Het viel me vorige week donderdagavond ineens op dat hij toch wel afgevallen leek en dat hij zelfs voor zijn doen erg veel (meerdere keren per dag) braakte. Ik besefte me toen ook dat het er langzaam in was geslopen dat ik op meerdere plekken in huis schoonmaakdoekjes heb liggen om braaksel te ruimen en dat ik eigenlijk niet meer zonder licht de trap af ga omdat ik bang ben om in het braaksel te stappen. Dingen die allebei langzaam zijn ontstaan, maar ook niet helemaal ok zijn natuurlijk. Dat zat me niet lekker en daarom ben ik vrijdag meteen naar de dierenarts geweest. Hier is hij helemaal onderzocht, incl. bloed, en daar kwam eigenlijk niks uit, behalve dat hij wat uitgedroogd was. Op zich niet gek vanwege het vele braken. Ik ben toen naar huis gegaan met een spuitje tegen de misselijkheid en Emeprid druppels die ik zelf 2 x 2ml per dag moet geven.
Inmiddels is dit de 4e dag dat ik hem thuis de druppels geef en hij moet net weer braken. Toen ik naar boven liep om wat te pakken had hij daar ook al een keer gespuugd. Dat moet vanmiddag rond een uur of 16.00 zijn gebeurd want hij is verder bij mij beneden geweest. Meteen de spoeddienst gebeld en die gaven aan het ook niet te vertrouwen en dat ik morgenochtend meteen moet bellen voor een nieuwe afspraak.
Vorige week hadden ze het erover dat de volgende stap een buikecho zou zijn, dus ik ga er vanuit dat dat het wordt. Ik ben er echt totaal niet gerust op. Vind het zo vreemd dat hij ondanks de medicijnen nog steeds moet braken.. Hij braakt trouwens over het algemeen helder gele vloeistof met wat losse haren. Daarnaast heeft hij vanmiddag nog wel wat gegeten en dat heeft hij niet mee uitgebraakt.
Kan iemand van jullie me een beetje geruststellen of heeft iemand iets vergelijkbaars meegemaakt?