Een vriend van me vertelde me eergisteren over een nieuwsbericht en een youtubekanaal, waarin iemand gewoon de kwarteleitjes van de Albert Heijn in een broedmachine heeft gestopt, en er daadwerkelijk één is geboren.
Ik ben die filmpjes gaan kijken (zie hieronder), en ik vind het best interessant dat dat gewoon kan (nogmaals, ik ben het niet in the near future van plan, geen zorgen). Ik vind zelf Albert uit dit filmpje een beetje zielig omdat hij geen medekwartels heeft, maar volgens mij heeft zijn baasje inmiddels nog meer kwartels uitgebroed. edit: hier krijgt albert een vriendje
Dus nu: zijn er meer bokkers die hiervan gehoord hebben? Zijn er verigens bokkers met kwartels die er wat over kunnen vertellen? Ik vind het ontzettende grappige beestjes en ik ben benieuwd of er mensen zijn die zich hieraan gewaagd hebben.

) en kwartels zijn in het algemeen erg makkelijk te houden/voeden. Japanse kwartels houden wel van meer soortgenootjes, een kwartet van 1 man en 3 vrouwen is eigenlijk het minimale aantal.
Hierdoor glipt er wel eens 1 door de mazen van het net.
Er zijn nog enkele kleuren waarbij het te zien is maar ook velen dus waarbij niet
Maar wat Lindy zei had ik ook al van een paar mensen gehoord, dat er vooral genoeg ruimte en "aparte hoekjes" moet zijn zodat ze elkaar ook uit de weg kunnen gaan als ze dat willen. Vandaar dat ik niet zo goed meer wist wat ik nu wel en niet moest geloven.